בלוג

חשיבות התוכן לאתרים לשנת 2020

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הפכה בשנים האחרונות לצורך הכרחי במדיה המתבססת על חיפוש מידע, ידע ורכישות ברשת. אתרי אינטרנט לחברות ועסקים קמים בכל יום, והצגת מרכולתם דורשת תצוגה גרפית מושכת ותוכן רלוונטי, מעניין וכתוב היטב. כתיבה לרשת צריכה לכלול ניסוח מושלם, שימוש בשפה תקנית, כתיבה המתבססת על כללי מנועי החיפוש וכמובן עניין ורלוונטיות לתחומי האתר. האינטרנט גדוש במידע ובעושר בתחומים רבים וכדי לבלוט, לקבל חשיפה ולהיות נוכח, יש צורך לגרום לגולש לעצור ולרצות לקרוא את המידע, לפנות אל בית העסק ואולי אף לבצע רכישות. הכול תלוי במידת העניין שימצא באתר, ובכך לתוכן הקיים משקל רב במשוואה. התכנים הם פני האתר, הם כרטיס הביקור והדרך הטובה ביותר להגדיל את החשיפה בעידן רווי מידע.

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על תוכן?

כתיבה יכולה לכלול סוגים שונים: כתיבת יומן, כתיבה ספרותית, כתיבת פוסטים, בלוגים, ברכות, אך לכל אחד מסוגי כתיבה אלה כללים שונים, סגנון שונה ומטרה שונה. כתיבת תוכן לאתר צריכה להתבצע על ידי כותב תכנים מקצועי, בעל יכולות כתיבה, ניסוח, יצירתיות, מיקוד לקהל היעד, הבנה של כללי האינטרנט והשיווק ברשת, כדי שהאתר יהיה אפקטיבי, ייראה רציני, אמין וייתן ערך מוסף לגולשים. בעבר מרכז הכובד בבניית אתרים הושקע בעיצוב הגרפי, בצבעוניות ובנוחות המעבר בין הדפים. היום כבר ידוע שהעיצוב אומנם חשוב, אך הוא רק המסגרת לתוכן, שמהווה את מרכז החשיפה וקובע את המיקום במנועי החיפוש.

תוכן איכותי ואפקטיבי

תוכן איכותי צריך להיות קשור למהות האתר ולמטרותיו ולכוון לתחום העיסוק של החברה או בית העסק, אך עליו גם להיות כתוב ברהיטות, ללא שגיאות כתיב, באופן מעניין ועדכני. כיוון שיש סוגים שונים של תכנים, חשוב לוודא שמדובר על תוכן שמתאים למטרה כדי שיהיה יעיל. כמו כן, כדי שהתוכן המעניין יהיה גם אפקטיבי וקריא, יש לקחת בחשבון את צורת הכתיבה, מבנה המאמר, המדריך או הכתבה המוצגים באתר האינטרנט. חשוב לכלול מידע שיהיה מחולק לפסקאות עם כותרות, רווחים ויהיה ידידותי למשתמש ולא עמוד מלא מלל ללא חלוקה שעלול להרתיע את הגולש מלנסות לקרוא אותו.

אי אפשר בלי גוגל

אין עוררין על כך שלתוכן באתר יש משקל רב בדירוג שלו בגוגל. תוכן איכותי המתעדכן לעיתים קרובות וכולל מידע או עדכונים הקשורים לנושא אתר האינטרנט ישירות או בעקיפין, יוביל לכך שהאתר יקודם בגוגל. כאשר מקדמים אתר, למעשה מקדמים אותו בביטויי תוכן ומילות מפתח שמחפשים הגולשים. העובדה היא שמנוע החיפוש גוגל מעודד כתיבת תוכן איכותי ועדכני לאתרים, שגם מתעדכן בתדירות גבוהה. זו הסיבה שמקדמי אתרים רבים ממהרים לשכור את שירותיהם של כותבי תוכן לקידום שישדרגו את התכנים באתרי האינטרנט של לקוחותיהם או שיכתבו אותם מחדש כדי לשפר את תוצאות המיקום במנוע החיפוש של גוגל (SEO). השאלה העולה היא איך גוגל יודע שמדובר בתוכן איכותי? התשובה פשוטה למדי:

מנוע החיפוש מנטר כל הזמן את הרשת. גם הפעולות המתבצעות באתר על ידי בעליו וגם תנועת הגולשים באתר, שמעידה על מידת העניין והאיכות שלו. אם גולשים נכנסים לאתר ועוזבים אותו תוך זמן קצר, הדבר מאותת שהאתר לא מספק לגולשים את מבוקשם ולכן מסומן כלא רלוונטי. בדיוק להפך קורה כאשר הגולשים נשארים זמן רב באתר, דבר שמראה על עניין ואיכות התוכן שלו. אם הגולש גם השאיר פרטים, יצר קשר או רכש מוצר, מיקומו בדירוג יעלה.

איך נגדיל את התוכן המוצג באתר?

כל אתר נותן ערך מוסף שונה באמצעות התכנים שהוא מציג לגולשים. כתיבת מאמרים היא דרך יעילה לקידום אתרים בכך שהם מציעים מידע על השירותים של החברה, ובמקביל מעניקים ידע שימושי ורלוונטי לגולשים. כך שני הצדדים מרוויחים – הקוראים מבלים זמן רב יותר מול האתר בקריאת המידע שרלוונטי עבורם ולא בהכרח מוכר להם ישירות, החברה מקבלת חשיפה ונתפשת כאוטוריטה מקצועית בתחומה ובכך מעלה את דירוגה במנוע החיפוש. מאמרים צריכים להיכתב על ידי כותבי תוכן מקצועיים כדי שיהיו נעימים לקריאה, מעניינים ובנויים היטב.

כותבי תוכן איכותיים יכולים לכתוב על כל נושא באופן יצירתי המספק מידע בעל ערך לקוראים. בעלי האתרים מכירים הכי טוב את השירותים או המוצרים שלהם, אך לא בהכרח מסוגלים לכתוב עליהם בצורה יצירתית, שיווקית ומקצועית. החשיבות של תוכן איכותי גבוהה מאוד בדירוג של גוגל ויש הטוענים שהתוכן מוצב במקום הגבוה ביותר לעומת כל פעולת קידום אחרת של האתר. מנועי החיפוש סורקים את האינטרנט ומתמקדים בעיקר על נושא התוכן: האם הוא רלוונטי? האם הוא מתעדכן? האם יש בו ביקורים רבים והאם הצפיות בו נמשכות זמן רב יחסית? כל אלה מסווגים את האתר כטוב ואיכותי עבור גוגל, והוא גומל במיצוב גבוה ברשימה. נוכל לעזור למנוע החיפוש על ידי בחירה נכונה של תוכן מקצועי ואיכותי כדי לקבל דירוג גבוה יותר.