בלוג

כתיבת תוכן טכנולוגי לאתר שלכם: כיצד מאתרים את הכותב המתאים?

מדינת ישראל משופעת בחברות טכנולוגיה מכל הסוגים, כמו: חברות אבטחת מידע (סייבר), חברות סלולר, ביוטק וחברות עיבוד שבבי. כמו בכל תחום כיום, השיווק של החברה מתבצע באמצעות הצגה של המוצרים והשירותים באופן מקצועי, באמצעות תכנים טכניים הנכתבים עבור החברה. בנוסף, לחברות אלה יש אתרי אינטרנט המתחרים זה בזה במנוע החיפוש של גוגל, והן זקוקות לתוכן מקצועי באתר, שיסייע להם להתקדם מעלה לראש עמוד התוצאות. היות ומדובר בתחום שלא כל כותב תכנים מכיר לעומק, חשוב למצוא את האנשים המתאימים שחיים ונושמים טכנולוגיה. במאמר זה תגלו כיצד לעשות זאת.

מי יכול לכתוב מאמרים מקצועיים בתחומי טכנולוגיה?

מאמרים מקצועיים בתחומי טכנולוגיה יכול לכתוב אדם שחובב את התחום ומכיר אותו לעומק או מסוגל לערוך מחקר עומק על נושא הכתיבה ולהפיק טקסטים שייראו  שהוא מומחה בתחום. האפשרות המועדפת היא תמיד למצוא כותבים שלמדו מדעי המחשב או ניהול מערכות מידע, וכן מתכנתים שעובדים היום או עבדו בעבר בתעשייה זו. אלה יהיו הכותבים המקצועיים ביותר. זאת משום שמלאכת כתיבת תוכן טכנולוגי דורשת היכרות עם המונחים הטכניים בתחום.

למשל, אדם שכותב על תחום הסייבר צריך להכיר מונחים כמו: “מבדקי חדירה”, “בלאק האט”, “וויט האט” ומונחים נוספים. אדם שכותב על פיתוח אתרים מורכבים ואפליקציות, צריך להכיר שפות תכנות ואנשים שכותבים על עיבוד שבבי צריכים להכיר את התהליכים הנלווים לביצוע פרויקט CNC. על הכותב לדעת איך לשלב את המונחים הללו באופן מתאים במאמר, משום ששימוש שגוי במונחים אלה יכול להזיק לחברה ולמוניטין שלה.

יכולת הנגשת המידע גם לקהל לא מקצועי

מרכיב חשוב נוסף בתהליך כתיבת מאמרים טכנולוגיים הוא יכולת הכתיבה. בתחום זה נדרשות מספר תכונות חשובות: היכולת להנגיש את המונחים המקצועיים לקהל הרחב בשפה קולחת, שיכולה להתאים גם לקריאה על ידי אדם שאינו בקיא בנושא המדובר. ובנוסף, יכולת לנסח את התכנים בעברית תקינה, ברמה גבוהה הן מבחינת הדקדוק והן מבחינת אוצר המילים. כל זאת לצד יצירתיות וכישרון כתיבה, המאפשרים ליצור מאמר מקורי שאינו העתק של מאמר אחר ברשת. רצוי גם שהכותב ישלוט בשפה האנגלית ויכיר את המונחים הלועזיים לכל מילה בעברית, כדי שיוכל לבצע מחקר מקיף על הנושא המדובר גם באמצעות קריאה של מאמרים באנגלית.

מכאן, ניתן להבין כי לא כל מתכנת או אדם בעל רקע טכנולוגי יכול לעסוק במלאכת המחשבת הנדרשת לניסוח המאמרים הללו.

איך אפשר למצוא כותבי תוכן בתחום זה?

חברות רבות מגלות כי קשה מאוד למצוא אדם שעוסק בטכנולוגיה וגם מתמחה בכתיבה של תוכן. לכן, הדרך הקלה ביותר למצוא את הכותבים הללו היא באמצעות מיקור־חוץ. קיימות חברות המתמחות בהפקה של מאמרים מקצועיים בתחומים שונים, ובכללן גם תוכן בתחומי טכנולוגיה, סייבר, תכנות ועוד. הן מתאימות באופן מיטבי את האדם הנכון לכל סוג תוכן ויכולות להפיק כמות גדולה של מאמרים בזמן קצר.

עלות הכתיבה, במקרה הזה, אינה גבוהה והתשלום מתבצע על פי כל מילה כתובה. ניתן לספק לחברה נושאים לכתיבה ותקציר קצר של הכתבה או לבקש מהכותבים לבחור נושא בנישה הרצויה.

כאשר בעל עסק או חברה מזמינים תכנים שונים מחברת המתמחה בשירותי כתיבת תוכן, נהנים לא רק משירות מקצועי ומאמרים מרתקים בתחום המבוקש, אלא גם מעריכת לשון מקצועית בעברית. כך, בעל העסק או החברה זוכים לתוכן לאתר, פוסטים לרשתות חברתיות ומאמרים שניתן לפרסם באתרי טכנולוגיה, ללא הטרדה הקשורה לאיתור האדם המתאים לכתוב את המאמר.

כתיבה של ספרונים דיגיטליים בתחום שלכם

מעבר למאמרים טכנולוגיים לאתר, אתם יכולים להזמין גם שירות של ניסוח ספרונים דיגיטליים טכנולוגיים מקצועיים, שניתן למכור ברשת או להעניק ללקוחותיכם. כיום, כל ספר כזה מוגדר כנכס דיגיטלי, והוא יכול לשמש לגיוס לקוחות חדשים או כדרך לעודד נרשמים חדשים לרשימת התפוצה שלכם. מספר ספרונים קצרים כאלה יכולים למתג אתכם כאוטוריטה בתחומכם ולעזור לבנות את הנוכחות הדיגיטלית של החברה באופן מיטבי.

לסיכום, אם אתם זקוקים למאמרים טכנולוגיים בכל אורך, כדאי מאוד להתחיל להשתמש בשירותי מיקור־חוץ של חברות תוכן מקצועיות, המעסיקות כותבים המתאימים לתחום שבו אתם פועלים. תוכלו להזמין מאמר בודד, ספרון דיגיטלי, מקבץ של פוסטים ומאמרים איכותיים ועוד שירותי כתיבה. כל אלה יגיעו אליכם ישירות לחשבונכם באתר חברת התוכן תוך מספר ימים.