בלוג

כל הדברים שכדאי לזכור לפני שמתחילים פרויקט כתיבת תוכן לאתר

בבלו פן ארטיקלס אנו נשאלים פעמים רבות מה כדאי להכין עבור הכותבים לפני שמתחילים פרויקט של ריענון תוכן באתר קיים או בנייה של הטקסטים שיופיעו באתר חדש ללא דפים. הפעם, יצרנו עבורכם את המדריך המלא לתכנון נכון של היררכיית התוכן באתר.

מה תפקידו של התוכן באתר?

לפני שנכנס לעומק לתכנון התוכן באתר שלכם חשוב להבין את תפקידו. כיום, התוכן משמש ככרטיס הביקור של העסק והדרך שבה לקוחותיכם יתפשו את המותג. אין זה משנה אם אתם משווקים מוצרי אופנה, תוכנות, מוצרי אלקטרוניקה או ייעוץ משכנתאות. הדרך שבה תבדלו את עצמכם היא באמצעות הצגה נכונה של המוניטין שצברתם עם השנים, של שירות הלקוחות שלכם, של איכות המוצרים והשירותים ונתונים נוספים.

כדי להבין את חשיבות התוכן, דמיינו איזה מחקר עומק אתם מבצעים על מלון בחו”ל או אטרקציה תיירותית כלשהי מעבר לים לפני חופשה. האם אתם מסתפקים רק בתמונות או שאתם לומדים על המקום? בתקופה שבה אנו יודעים שכל אדם יכול להפיק תמונות איכותיות, לא בהכרח תמונה שווה אלף מילים. תיאור נכון של החברה, החל מעמוד הבית וכלה בעמודים הפנימיים, יעניקו ללקוח הפוטנציאלי את הביטחון המלא לרכוש את המוצר. מעבר לכך, לאיכות הטקסט ואורכו יש גם משמעות רבה מבחינת מנועי החיפוש, ותוכן שנבנה בחוכמה יכול לקדם אתכם לראש תוצאות החיפוש. חשיבות כתיבת תוכן היא עצומה עבור כל עסק, במיוחד בתחילת הדרך.

אילו עמודים יופיעו באתר שלכם?

ההחלטה הראשונה שתצטרכו לקבל עוד לפני כתיבת תוכן לאתר היא המבנה ההיררכי המתאים ביותר למותג שלכם ולתעשייה שבה אתם פועלים. מבנה של אתר העוסק בתחום הביטוח יהיה שונה לחלוטין אתר מכירות או מאתר תיירות. סקרו באינטרנט את המתחרים העיקריים שלכם בראש עמוד התוצאות בגוגל, וגלו אילו עמודים נמצאים באתרים שלהם. תצטרכו לבצע מחקר עומק. החל מקריאה של העמוד הראשי, וכלה במעבר על התפריטים השונים (אתם עשויים לגלות תפריטי משנה כאשר אתם עומדים על התפריט).

שימו לב גם לתחתית הדף, בחלק המכונה “פוטר”. שם, אתם עשויים למצוא קישורים נוספים לדפים שלא הופיעו בתפריט הראשי. חלק מהאתרים כוללים מפה היררכית חכמה של העמודים באמצעות קישור עם הכותרת “מפת אתר”, שבה תוכלו לראות קישורים לכל העמודים.

לאחר מכן, בקרו בבלוג של האתר או בקטגוריית “מאמרים”. גלו האם ישנם מאמרים מקצועיים מקיפים אצל המתחרה. אם ראיתם מאמרים שמעניינים אתכם כתבו בצד את הנושאים שלהם.

השורה התחתונה: ערכו מחקר מקדים באמצעות סקירה של אתרים אחרים. 

בונים מפת אתר משלכם

אחרי שסקרתם את האתרים של המתחרים, אתם מוכנים להתחיל לקבוע את מבנה האתר שלכם. כדאי לעשות זאת על קובץ וורד או מצגת “פאואר־פוינט”. התחילו מעמוד הבית וחשבו אילו תכנים תרצו שיכלול. בדרך כלל כדאי לשלב בעמוד הזה תיאור קצר של החברה, משפטי הנעה לפעולה, דרכי יצירת קשר עם העסק ותיאור קצרצר של השירותים השונים שאתם מעתיקים.

בשלב הבא חשבו על התפריט הראשי ואילו שירותים תרצו לציין בו. מבנה סביר של אתר כולל שבעה פריטים לכל היותר בתפריט הראשי. לאחר מכן, סדרו בצורה היררכית דפים נוספים בתפריטי משנה. אינכם צריכים לכתוב את התוכן של כל דף, אלא רק את הכותרת שלו.

כעת, חשבו על קטגוריית המאמרים המקצועיים באתר. זה יכול להיות בלוג אישי שמתעדכן עם מידע רלוונטי לגושים, מדריכים מקיפים, נושאים אקטואליים וידיעות חדשותיות הרלוונטיות לתחום שבו אתם עוסקים ומאמרים נוספים. ככל שהאתר שלכם יהיה מקיף ומלא בתוכן מרתק, כך תוכלו למשוך אליו יותר גולשים. בתחילה, כתבו רק כותרות כלליות של מאמרים ונושאי מפתח.

תוכלו לחשוב בשלב זה אם תרצו אתר בעברית, אנגלית או שפות נוספות. כשמעלים אתר חדש קיימת הזדמנות פז לפנות לקהלי יעד נוספים ברחבי הארץ והעולם באמצעות שפות חדשות.

השורה התחתונה: התחילו לחשוב על היררכיית התוכן באתר שלכם 

חשבו אילו תמונות וסרטוני וידאו לשלב באתר

בשלב הבא כדאי להתחיל לבדוק האם יש לכם תמונות איכותיות לשלב באתר. זה הזמן להצטלם על ידי צלם מקצועי ולדאוג לצילום של אנשי המפתח בחברה. אם יש צוות ניהולי בכיר בעסק, כדאי לבדוק עימו אם יש לו תמונה מקצועית שירצה לשלב. כמו כן, תוכלו להוסיף סרטוני וידאו כלליים או סרטוני תדמית.

אם אינכם רוצים להשקיע בצילום מקצועי בסטודיו, אל דאגה, ניתן להשתמש לאורך האתר בתמונות מבנק תמונות מקצועי, ולשלב תמונות קטנות שלכם רק בעמודים הרלוונטיים.

אם יש לכם פורטפוליו של הצלחות קודמות כמו עיצובים שיצרתם, תיעוד וידאו של לקוחות מרוצים או קטלוג מקצועי הם יכולים להיות חלק בלתי נפרד מהאתר שלכם.

השורה התחתונה: התחילו לתכנן אילו תמונות יופיעו באתר.

שכרו חברת תוכן מקצועי לניסוח הכתבות

מרבית בעלי העסקים פועלים ללא לאות להגדלת כמות הלקוחות של העסק, תכנון אסטרטגי ושירות לקוחות. את מלאכת הכתיבה כדאי להשאיר לכותבים מקצועיים המסוגלים לייצר כמות גדולה של תוכן בזמן קצר. בבלו־פן תמצאו יותר ממאתיים כותבים כאלה, במגוון רחב של שפות שיכולים לנסח טקסטים מקוריים עבורכם.

תוכלו להזמין מאמרים שיווקיים, תוכן לעמוד הבית ולעמודים הפנימיים, פוסטים לבלוג, מדריכים ארוכים ומאמרים קצרים וקולעים שיכולים לשמש כפוסטים בפייסבוק המושכים גולשים למאמרי העומק באתר.

הכותבים הללו מתמחים בניסוח של תכנים בעברית רהוטה ותקינה, וכל מאמר עובר מספר מבדקים לבחינת מקוריות התוכן, הגהה ועריכת לשון. כך, תדעו כי כל המאמרים המופיעים באתר מייצגים אתכם בצורה המקצועית והמחמיאה ביותר.

את המאמרים אפשר לקבל תוך ימים ספורים וכך תוכלו להיות מוכנים להעלות את כל התוכן לאתר הבית החדש והמשודרג.

השורה התחתונה: תנו לכותבים מקצועיים לעבוד על התוכן.

לא בטוחים אילו נושאים חשובים לכותב? תוכלו להזמין ראיון מקצועי

כאשר מתחילים פרויקט תוכן גדול לחברה שבה הכותב צריך להכיר היטב את המותג ואת מהות החברה, בעלי עסק רבים מעדיפים להתחיל בשיחה אישית עם ראיון מקיף על החברה כחלק מפרויקט כתיבת תוכן לאתר אינטרנט. שיחה זו מקבילה לראיון שמבצע עיתונאי או תחקירן לפני כתיבת מאמר עומק בעיתונות היומית ובטלוויזיה. אומנם מדובר בשירות נוסף בתשלום מעבר לניסוח הכתבה עצמה, אך הוא מסוגל לסייע לכותבים ליצור תכנים מותאמים אישית לכל חברה וחברה.

הראיון מתבצע באופן טלפוני שבמהלכו תוכלו להסביר על החזון שהוביל להקמת החברה, על השירותים השונים שהיא מספקת ומה מבדל אותה מעסקים אחרים באותה הנישה.

מלבד ראיון טלפוני, ניתן גם ליצור מסמך קצר הכולל את הנקודות העיקריות שחשוב לכם שיופיעו בתוכן לאתר או בכתבה. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לקרוא את האתרים של המתחרים שלכם ולראות אילו נקודות הם ציינו בעמוד הבית בעמוד “אודותינו”, ובעמודי “שירותי החברה”.

השורה התחתונה: ראיון מקיף יכול לאפשר לכם לבנות תוכן מקצועי ומעמיק יותר לאתר הנכתב לאחר היכרות עם המותג.

לאחר שעברתם את כל השלבים, אתם מוכנים לפרויקט הזנת התוכן באתר. ודאו כי יש כותרות מושכות לכל אחד מהמאמרים שלכם. בשלב הזה כדאי לבנות גם עמוד פייסבוק עסקי, ולהתחיל להפיץ את התכנים של האתר באמצעות קישורים המפנים לעמוד הבית ולפוסטים באתר.

בבלו־פן ארטיקלס נשמח לעזור לכם לצלוח את האתגר של תכנון אסטרטגית תוכן מנצחת וכתיבת הדפים השונים באתר. הזמינו מאמרים מקצועיים באופן אוטומטי במערכת ההזמנות הידידותית שלנו, או פנו אלינו עוד היו בטופס יצירת קשר או בטלפון.