בלוג

המדריך המלא: כל מה שחשוב לדעת על כתיבת תוכן שיווקי

היום כבר אין ספק שהדרך הטובה ביותר להגיע לעיניהם של לקוחות פוטנציאליים היא באמצעות תוכן שמנוסח היטב, ומפעיל את המנגנונים הרגשיים שיוצרים תחושה של אמון במותג. כאשר טלפון הופך לסמל סטטוס, ורכב הוא הרבה יותר מקופסה עם גלגלים שמגיעה ממקום למקום, בעלי המותגים מתחרים ביניהם ביכולת לקשר בין ערכים למוצרים. הפעם ננסה לפצח את הדרך הנכונה לעשות זאת באמצעות בחירת המילים הנכונות. המדריך המלא לכותב השיווקי לפניכם.

מה הלקוח שלכם רוצה לשמוע?

כאשר מתחילים לכתובת תוכן שיווקי צריך לקחת בחשבון את הדרך שבה הלקוח תופש את המוצר שלכם. בדרך כלל קהלי היעד שלכם יתחלקו למספר קבוצות שונות.

לדוגמה, אם אתם משווקים מזון לבעלי חיים יש לקוחות שיראו זאת כמשימה שבועית מפרכת הדורשת נשיאה של ארגז כבד לקומה השלישית ללא מעלית. לקוחות אחרים, יחפשו מזון בריא לחיית המחמד וישקיעו סכום רב יותר על מזון פרמיום. קהל יעד נוסף הוא מאכילי החתולים הזקוקים לכמות גדולה של מזון במחיר הנמוך ביותר שניתן להשיג.

כאשר אתם מתכננים את התוכן שייכתב עבור כל אחת מהקבוצות הללו, חשוב לשים לב לערכים השונים שעליהם תדברו: איכות המזון, משלוחים עד הבית ללא צורך בנשיאה של מוצר כבד, מחיר נמוך וכדומה. כל מאמר יכול לפנות לקהל יעד שונה, או שאתם יכולים ליצור מאמר אחד ארוך הפונה לכל קהלי היעד במקביל בפסקאות השונות.

בשורה התחתונה: עליכם להתחיל מזיהוי התכונות במוצר שיתאימו לקהל היעד. הכינו רשימה של תכונות כאלה ועליה בססו את המאמר השיווקי.

אילו ביטויים מאפיינים את עולם התוכן של הלקוח?

בשלב הבא, לאחר שמופו המאפיינים של המוצר, תוכלו להתחיל לאסוף את הביטויים שמאפיינים את עולם התוכן של הלקוח. אם אתם כותבים מאמר שיווקי על השקעות נדל”ן, תרצו לשלב ביטויים כמו: “תשואה”, “ROI”, “השקעה”, “רווחים”. אם אתם כותבים על תחומים כמו זוגיות, עולם התוכן של הלקוח יעסוק ב:”רגשות”, “אהבה”, “חיבור” וביטויים נוספים אחרים. משווקים מלון? הוסיפו ביטויים המתארים אותו כמו: “נוף עוצר נשימה”, “אטרקציות”, “פינוקים”.

בשורה התחתונה: עליכם לבנות רשימה של כל הביטויים המאפיינים את עולם התוכן של הלקוחות שלכם ולשזור אותם בתוך המאמר.

אילו סופרלטיבים מתאימים למוצר?

המהות של מאמרים שיווקיים היא האדרת המותג והמוצר שעליו אתם מדברים. הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות הסופרלטיביים הנכונים. אם אינכם מכירים את המונח מדובר ב-“ביטוי האדרה” כמו: “מפתיע”, “מרהיב”, “עותק נשימה”, “מקום ראשון”, “מוביל” וכדומה.

חלק מהביטויים הללו מתאים לכל מוצר שעליו תכתבו, כמו “משרד התיווך המוביל בשרון”, “חנות הנעליים המובילה במרכז”. ביטויים אחרים יתאימו רק לעולם תוכן אחד ויהיו שליליים מאד בהקשר אחר. מקום שקט ובטוח יתאים לגן משחקים לילדים אך לא יתאים לשיווק פעילות אקסטרים כמו צניחה חופשית. לכן, בשלב הזה כדאי למצוא את כל הסופרלטיבים המתאימים ביותר למוצר שלכם. איך עושים זאת? בקלות. בדקו את המתחרים שלכם וגלו באילו ביטויים הם משתמשים כדי לתאר את המוצרים שלהם ברשתות החברתיות, בפרסומים ובאתר האינטרנט.

בשורה התחתונה: עליכם לבנות רשימת סופרלטיבים המתאימה לעולם התוכן של המותג או המוצר שעליו יכתב התוכן.

מחקר מקיף על הנושא

כעת מגיע החלק שנחשב לקשה במיוחד עבור כותבים רבים. ביצוע מחקר מקיף על התוכן שעליו אתם כותבים. אם אתם מנסחים תוכן על מרפאת שיניים, חשוב להכיר היטב את כל השירותים שהיא מציעה. כדאי להיכנס לעומקם של הדברים ולהכיר את המאפיינים של כל שירות, למי הוא מתאים ואיך הוא מבוצע.

 תוכן שנכתב בצורה מעמיקה אינו כולל רק סופרלטיבים, אלא מגובה בעובדות חשובות. אתם לא יכולים לציין כי מזון לחתולים הוא בריא אם לא ציינתם את ההבדל בין המרכיבים שלו למרכיבים של מזון באיכות ירודה יותר.

ככל שתערכו מחקר מקיף יותר על התחום שבו אתם כותבים, כך התוכן שתכתבו ישדר אמינות רבה יותר ללקוח. המידע שאתם מספקים גורם ללקוחות תחושה של שליטה, ומרגיע אותם כאשר הם מגיעים לשלב ביצוע הרכישה. הם אינם צריכים להתחיל לחפש מידע במקום אחר על הנושא הכתוב, והוא כולו מופיע בפרוטרוט לפניהם. לכן, בכל מאמר שיווקי טוב יש גם היבט אינפורמטיבי שאי־אפשר לוותר עליו.

השורה התחתונה: עליכם לחקור היטב את נושאי הכתיבה לפני שאתם מתחילים לנסח את המאמר. ככל שתמצאו יותר מידע באתרים העוסקים בנושא, כך תכירו אותו טוב יותר ותוכלו לכתוב אופן סמכותי.

שורת ההנעה לפעולה

המרכיב החשוב האחרון בתהליך כתיבת תוכן המיועד לשיווק מוצר הוא השורה האחרונה. שורה זו יכולה להשפיע על הלקוח לבצע פעולה באופן מידי. ההכרה שלנו נוטה לתפקד כמו רובוט. היא מצפה לקבל פקודות.

לכן, סיימו את המאמר בשורה של הנעה לפעולה. שורה זו יכולה להיות בסגנון: “צלצל אלינו עוד היום לקבלת פרטים על”, “השאר פרטים בטופס ונציגנו יחזרו אליך עוד היום”. שורה זו צריכה להסביר בפשטות מה הפעולה שתרצו שהקורא יבצע ומתי תרצו שהיא תבוצע. “היום”, “עכשיו”. כדאי להדגיש את השורה הזו בפונט בולט כדי שהיא תמשוך את הקורא לבצע את אותה פעולה.

לצד שורת ההנעה לפעולה, חשוב להתייחס גם לטופס הקיים מתחת למאמר השיווקי, אם מדובר במאמר שנועד לייצר לידים, ולהפעיל את אותם מנגנונים פסיכולוגיים.

בהקשר זה נוכל להעניק טיפ מועיל: אם אתם מוסיפים בטופס כפתור שבו רשום “שלח” חלק מהאנשים יטו למלא את הטופס ולשלוח את פרטיהם. לעומת זאת, כאשר אתם רואים על הכפתור את ההודעה “שלח עכשיו” תהיה כמות גדולה יותר של אנשים שתמלא את הפרטים בטופס.

מה אם אתם לא יודעים לכתוב בעצמכם?

נכון, כתיבת תוכן שיווקי אינה פשוטה. היא דורשת שילוב של יכולת מילולית גבוהה, הכרות עם הז’רגון המקצועי המתאים למותג, הבנה של קהלי היעד השונים למותג זה ויכולת לפנות אליהם בשפתם. לא בכדי חברות הפרסום מעסיקות במקביל אנשי קריאטיב חזקים, קופירייטרים וכותבי תוכן מנוסים שיוצרים את התכנים הללו.

המדריך שלפניכם יכול לתת לכם את הכלים לכתוב מאמר טוב, אך כמובן שנדרשים תרגול וניסיון כדי לכתוב מאמר שיווקי מקצועי.

למרבה המזל, כיום, אפשר לרכוש את התכנים בעלות של עשרות אגורות בודדות למילה. בבלו פן ארטיקלס אנו מעסיקים עשרות כותבי תוכן מנוסים העובדים בחמש עשרה שפות שונות. כותבים אלה אחראים לקמפיינים מובילים שאתם רואים היום ברשתות החברתיות, באתרי חדשות מובילים, בעיתונות המודפסת ובאלפי דפי נחיתה ברשת.

כל כותב מתמחה בנישות שונות. יש כותבים המתמחים בכתיבה שיווקית לתחום התיירות, אחרים בפיננסים ויש המתמחים בכתיבה שיווקית בתחום הרכב. הם מתאימים את הניסוח לקהל היעד ולמהות המוצר. חברות פרסום רבות משתמשות בשירותי הכתיבה שלנו לחזק קמפיינים חזקים וקיימים באינספור פוסטים שיווקיים בטוויטר ובפייסבוק. כך, שגם אם אתם לא יודעים לכתוב בעצמכם את התוכן המתאים, אינכם צריכים להתפשר. אנו נעשה זאת עבורכם.

להזמנת תכנים שיווקיים לאתר שלכם, בחרו את הנושא המתאים מבין כלל השירותים שלנו וגלו את הכוח העצום שיש למילים בתהליך השיווק של כל מותג.