בלוג

כתיבת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל

אוכל נחשב לאחת מההנאות הגדולות ביותר של החיים, כאשר יש אנשים שאוכלים בשביל לחיות וכאלו שחיים בשביל לאכול. המילה אוכל אולי נשמעת קטנה אך היא בעלת קונוטציות רבות אשר בין היתר מתחברת גם לרגשות, זכרונות ורגעי ילדות.

לא סתם אומרים אוכל מבית סבתא או אמא, אוכל שהוא טעים, מעורר געגוע, זכרון ישן. אוכל שמזכיר נשכחות, שמעלה חיוך על הפנים ומחמם את הלב.

אוכל גם ידוע כמנחם במיוחד, כשאנו מרגישים עצובים או מדוכדכים, משהו קטן ומתוק משחרר בנו מיד תחושה טובה קצת יותר.

במאמר זה נדון בהרחבה על כתיבת תוכן לאתרי מתכונים וחשיבותם. כמה הם תורמים לנו ומדוע חשוב כל כך להמשיך ולחזק אתר של אוכל עם כתיבת תוכן המותאמת בדיוק עבור תחום זה.

העברת השרביט

קיבוץ הגלויות הקיים בארץ ישראל הוא ייחודי מאין כמותו. יחד עם קיבוץ הגלויות הזה, מגיעים מטעמים שונים ממדינות רחוקות. ניחוחות חדשים, טעמים שאינם מוכרים, מרקמים ייחודים והכל עטוף יחד בהיסטוריה המשפחתית או המקומית של אותו תבשיל או מנה.

ממש כפי שאנו מלמדים את ילדינו את סיפורי התורה השונים, סיפורי החגים היהודים החל מיציאת מצרים וכלה במגילת אסתר ומעבירים אליהם את מורשת העם הזה. גם כתיבת תוכן לאתרי מתכונים היא כה חשובה ומומלצת כדי להעביר הלאה את המורשת הכה מיוחדת הזו.

בימי קדם אם הייתה מלמדת את ביתה את רזי המטבח המקומי, בתוספת הטאצ’ האישי שלה אשר הופך את המנה לכה אהובה על בני הבית. כך עברו והתגלגלו להם אלפי מתכונים מפה לאוזן. היום, בעידן האינטרנט המאפשר לנו גלובליזציה, ניתן להעביר את המידע הזה לכולם.

אם אתם מתפעלים אתר של אוכל, ואתם רוצים לשתף את הגולשים שלכם במתכונים מיוחדים מבית אמא, כתיבת תוכן מעניינת, מושכת ומסקרנת תגרום לגולשים רבים להתעניין באתר שלכם.

צועדים בראש לאורך כל הדרך

כל בעל עסק יודע, שכדי להיות מוכר עליו למנף את העסק שלו בפלטפורמות שונות. כיום, ישנם מספר כלים שאינם מבוטלים כדי לפרסם את העסק שלכם, נדון עליהם בהרחבה:

פייסבוק – שיווק העסק שלכם ברשת הפייסבוק יאפשר לכם פרסום של פוסטים קצרים ומעניינים לגבי אתר האוכל שלכם, תוכלו ליצור באזז נהדר עם מעט מלל שיווקי שייצור סקרנות בקרב הקוראים ולמעשה ימשוך אותם להכנס לתוך הפוסט או אפילו לעבור לתוך האתר שלכם ולשוטט שם להנאתם בין המתכונים השונים.

אינסטגרם – לא בכדי נאמר כי תמונה שווה אלף מילים, צילום מעורר תאבון של אחד המתכונים שלכם יכול לעשות פלאים לפרסום שלכם, ולהביא אתכם לתודעתם של משתמשים ועוקבים רבים.

טוויטר – רוצים לצייץ על המתכון האחרון הגאוני שהגיתם לבדכם? ציוץ אחד יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

לינקדאין – אם למדתם לבשל ולאפות, ואתם מביני דבר בתחום הקולינריה תוכלו לפרסם עצמכם גם בפלטפורמה זו. תוכלו לכתוב את קורות חייכם המקצועיים בתחום ולספר לכולם עד כמה אתם טובים במה שאתם הכי אוהבים לעשות בחיים.

אתר באינטרנט – אתר כזה הוא לא פחות מאשר הכס השווה ערך לנכסים אחרים כגון: נדל”ן והשקעות כספיות באפיקים שונים. ישנם אתרים כיום ששווים הון עתק והם נקראים נכסים דיגיטלים. אם תשקיעו באתר שלכם תוכלו גם אתם להפוך אותו לנכס דיגיטלי. כמובן שאתר כזה ידרוש מכם השקעה עצומה החל מהשקעה כספית, כתיבת תוכן, צילום תמונות פוטוגניות במיוחד ועוד.

אם תקפידו לפרסם עצמכם בכל הכלים אשר יש ברשותכם, אין ספק כי תצעדו תמיד בראש. גולשים רבים יכירו אתכם ואת האתר שלכם ואף יספרו עליו מפה לאוזן.

איך למשוך לקוחות לאתר שלכם?

אם אתם רוצים למשוך לקוחות חדשים לאתר שלכם, אחת הדרכים היותר מוצלחות לעשות זאת היא ע”י העשרת האתר שלכם בתוכן איכותי בעל ערך מוסף. כתיבת תוכן לאתרי מתכונים היא טובה ומצוינת, אך תוכלו להעמיק ולחדד את התכנים שלכם אם למשל תכתבו גם טיפים מועילים לגבי אפייה, מדידת כמויות, שימושים בתבלינים שונים, התאמה של תוספות שונות למנות מסוימות, שילובי מזון בריאותיים ועוד שלל נושאים רבים ומגוונים אשר יתנו עומק נוסף לאתר שלכם מעבר כתיבת המתכונים.

תוכלו גם לספר לגולשים שלכם מהיכן מגיעים המתכונים השונים, מאילו ארצות מוצא הם במקור ואיך התגלגלו המתכונים לאורך ההיסטוריה עד ימינו אנו.

תוכלו להוסיף עובדות מעניינות על סוגי מזון שונים כמו מהי העוגייה הגדולה ביותר בעולם ואז לשלב את המתכון שלה.

תוכלו להמליץ להם על סוגי יינות שונים אשר ישתלבו באופן מושלם לצד מנה מסוימת ולפתוח את עולמם גם לתחום היינות הענף.

למי מכם שרוצה דווקא להפוך את האתר למעין סטוריטלינג, יוכל לשלב הקדמה מעניינת לפני שמופיע המתכון עצמו, לספר מאין מגיע המתכון הספציפי הזה, מה הרקע שלו או אפילו לשלב אנקדוטות מצחיקות או נוגעות ללב אם יש כאלו הקשורות למתכון מסוים שאתם חושפים בפני הגולשים.

אין סוף מתכונים

בין אם יש לכם מתכונים מקוריים משל עצמכם ובין אם לא תמיד תוכלו לייצר עוד ועוד מתכונים, כיצד? אחד היתרונות הבולטים של האינטרנט הוא הגלובליזציה שהוא הביא עימו. כיום אתם יכולים לשוטט באתרי מתכונים מחו”ל, לקרוא על מגוון מתכונים ולתרגם אותם עבור האתר שלכם. כך תוכלו לרענן את האתר עם ניחוחות וטעמים מרחבי העולם.

יתרה מכך, תוכלו להגדיל ולנסות את המתכונים השונים ואף לשדרגם עם טאצ’ מיוחד שלכם. תוכלו להוסיף למתכונים הללו טוויסט מיוחד שיקפיץ את טעמם המקורי או להשאירם כפי שהם.

השאירו את הכתיבה למקצוענים

לא כל אדם ניחן ביכולת כתיבה, זה הלוא ידוע שאנחנו לא כותבים בעברית כפי שאנו מדברים (למרות שלעיתים זה נשמע כך). כדי לייצר תכנים ברמה גבוהה, בעלי משלב לשוני גבוה, שכתובים ללא טעויות תחביריות ובאופן מקצועי, מומלץ להשאיר את מלאכת הכתיבה לכותבים בתחום האוכל. בבלו פן אנו מעסיקים כותבים המתמחים מזה שנים רבות בכתיבת תוכן בתחום המזון והמשקאות וגם בתחום הקולינריה.

הכותבים שלנו יוכלו לסייע לכם בקלילות ובמקצועיות רבה בהפקת תכנים מעניינים אשר ימשכו לאתרכם גולשים נוספים. יתרה מכך הם ניחנו ביכולת כתיבה שתתאר את המנות שלכם באופן כזה שהקוראים ירצו לאכול אותן דרך המסך, להריח את הניחוח שלהן דרך המסך וישתוקקו להכין אותן בביתם בהקדם האפשרי.

ככלל שגולשים רבים יותר יתנסו במתכונים שונים שלכם ויביעו שביעות רצון מהם, כך הסיכוי שלכם להתפרסם גדל וגדל. כמו כן, ככל שתשקיעו יותר בכתיבת תכנים בתחום המזון כך גם מנועי החיפוש יעלו את דירוגכם, וכך תעלו במיקום שלכם באינטרנט.

מנועי החיפוש תרים אחרי אתרים בעלי תוכן רענן, חדש ומעניין. תוכן אשר נותן מענה מדויק לצרכים של הלקוח, תוכן שמותאם בדיוק לנושא של האתר שבו הוא נמצא.

למעשה ככל שתשקיעו יותר בכתיבת התוכן לאתר שלכם, כך גם תתקדמו במנועי החיפוש, גם תמשכו גולשים רבים יותר וגם תוכלו למצב עצמכם כאוטוריטה בנושא.

לסיכום, תוכלו ליצור לעצמכם אתר מרהיב, נפלא ומעניין במיוחד, גדוש במתכונים, סיפורים, עובדות מעניינות, טיפים שונים ולמעשה כל נושא שתחפצו להרחיב עליו שקשור לנושא המזון ולהפוך לשם דבר בקהילת האוכל הישראלית.