בלוג

מה חשוב לקחת בחשבון בעת כתיבת תוכן לשיווק האתר?

בנייה של אתר אינטרנט טומנת בחובה מספר אתגרים. עליכם לבלוט מול המתחרים הן מבחינת הגרפיקה והן מבחינת קלות השיווק באתר וכמובן האתגר הגדול מכל: עליכם לבחור את התכנים שיסייע לכם להתבדל מול נותני שירותים אחרים בתחום. במאמר זה ננסה לעמוד על המאפיינים החשובים ביותר כאשר מנסחים תוכן שיווקי.

איך לא להרחיק לקוחות

לקוחות מפתחים אנטגוניזם כיום לתוכן שיווקי אגרסיבי מדי, שמרגיש ונראה כמו פרסומת. הם רוצים לרכוש מוצר או שירות מתוך הבנה של היתרונות שלו והערך המוסף שייתן להם. יש אומרים כי מוצר טוב הוא מוצר שמצליח לשנות היבט כלשהו בחייו של הצרכן.

חשבו על השמפו שלכם, הדיאודורנט שבו אתם משתמשים או הבושם. חשבו על הרכב שלכם ועל הטלפון הנייד. כל אלה מסוגלים לשרת אתכם בצורה מיטבית ולכן בחרתם לרכוש דווקא את המותגים הללו. הסוד שעמד מאחורי השיווק של מוצרים אלה הוא כתיבת תוכן שידבר ישירות אליכם ויענה על כאב וצורך קיים.

אם אתם רוצים ליצור את אותו אפקט גם בקרב אנשים שקוראים את האתר שלכם ומאמרי קידום ושיווק באתרים חיצוניים, חשוב לבחור אדם שיודע לזהות את הכאב של הלקוח ולהשתמש במילה הכתובה כדי לגעת בכאב זה בעדינות.

הלקוחות שלכם רוצים להרגיש שהם החליטו בעצמם

תורת ה-NLP מלמדת אותנו שאפשר להחדיר מסרים באמצעות שימוש במילים. ללא מודעות הלקוחות שלכם מבצעים בחירות בהתאם למידע שהם קראו על המוצרים והשירותים שלכם ושל אחרים. קיימת חשיבות גבוהה ביצירת אמון בין המותג ללקוח כדי שירגיש שהוא ביצע את הבחירה. לקוחות שרוכשים אייפון, למשל, מרגישים נאמנות עצומה למותג שהם בחרו. אחרים, נאמנים יותר למותג ספורט, יצרן מחשבים או מותג אופנה מוביל. הקשר שלהם למותג הוא חלק בלתי נפרד מההגדרה העצמית שלהם.

אם תצליחו ליצור תוכן שיווקי בצורה שהלקוחות שלכם יוכלו להזדהות עם החברה שלכם ומוצריה, הם ירגישו שביצעו את ההחלטה מעצמם וכמות המכירות תעלה פלאים.

בחרו אדם שמכיר את התחום שלכם על בוריו

אחד האתגרים הנוספים בעת כתיבת תוכן שיווקי היא בצורך בהכרות עם עולם התוכן הקשור לתחום שלכם. לדוגמה, אם אתם עוסקים בשיווק טיולים מעבר לעולם, בתחום הרכב או בתחום הביטוח, תצטרכו כותב שמכיר את התחום היטב. רק אדם כזה יוכל לנסח תכנים שיווקיים ברמת עומק גבוהה שחודרים לתודעתו של הלקוח ונחרטים בזכרונו.

אם תשימו לב, לא בכל פעם שראיתם כתבה על נושא שמרתק אתכם עם תכנים שנועדו לשווק את המוצר רכשתם מיד. לפעמים שמרתם את הכתבה, שלחתם אותה לעצמכם במייל וקראתם ביקורות על המוצר כדי לקבל החלטה.

ככל שהמידע שהופיע בכתבה היה מעמיק יותר, והיתרונות של המוצר היו בולטים יותר כך הוא חזר שוב ושוב והדהד בכם. עד שלבסוף החלטתם שזהו, אתם מוכנים להשקיע את הזמן והמשאבים ולרכוש מוצר זה.

לכן, בחרו כותבים שמתמחים ביצירה של תוכן בטון שיווקי המשלב ידע מקצועי רב בתחום שלכם.

היכן תמצאו כותבים כאלה?

יש הרואים את התאמת התוכן לכותב כמשימה הדומה ל”שידוך”. לכן, המקום הטוב ביותר הוא פנייה לחברות תוכן שמעסיקות כותבים רבים בעלי אוריינטציה שיווקית בעלי תחומי עניין שונים.

חברה זו תוכל להתאים לכם כותב אחד או צוות כותבים מתאימים, ועמה תוכלו להמשיך ולפתח את אסטרטגיית התוכן שלכם בצורה נכונה. אותו הכותב יכול לנסח את כל המאמרים באתר שלכם, דפי נחיתה, פרסומות, ברושורים, פרסום ברשתות חברתיות, ניוזלטרים, פניות אישיות במייל ועוד טקסטים רבים עבורכם. התוכן יכול להיות שיווקי או אינפורמטיבי בהתאם לצורך.

את המאמרים אפשר להזמין בלחיצת כפתור, בכל כמות, בשפות שונות וליהנות ממאמרים איכותיים. ממש כפי שהמתחרים שלכם עושים היום. הביטו באתרים השונים בתחום שלכם ותגלו כי כל האתרים בעמוד הראשון בגוגל כוללים תכנים מצויינים שנכתבו על ידי חברות תוכן מובילות. כעת, הגיע תורכם.

לסיכום, לפני שאתם ממהרים לפרסם תכנים ברשת, בחרו את הכותבים הנכונים ליצירת טקסטים אלה. מומלץ להשתמש בחברות גדולות וותיקות המתמחות ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, ומעסיקות כותבים שמכירים היטב את התחום שלכם. ברגע שתמצאו את החברה הנכונה, תגלו איך התוכן מתחיל לעבוד עבורכם ומסייע לייצר מכירות ותנועה לאתר שלכם.