בלוג

כתיבת תכנים מרתקים לסוכנויות רכב: כיצד בונים תוכן שמעודד מכירות?

לאורך השנים האחרונות עסקנו רבות בניסוח של תכנים מרתקים לעולם הרכב. התכנים הללו בוצעו כסקירות של מודלים שונים, הענקת מידע רב על אפשרות של הנעה היברידית וחשמלית, תיאור של נסיעות מבחן לטרקטורונים ונושאים נוספים. במאמר זה החלטנו לזקק את כל הידע שהצטבר אצלנו בתחום הכתיבה לסוכנויות רכב, למדריך מפורט שיכול לעזור גם לכם לבנות את התוכן בצורה נכונה באתר. אלה ההמלצות שלנו.

מטרת התוכן: סקירה כללית או עידוד לרכישה?

ההחלטה הראשונה שעליכם לקבל לפני שאתם מזמינים תוכן בתחום הרכב היא מטרת התוכן. עליכם לזהות האם התוכן צריך להיות שיווקי ולעודד את הקונה לרכוש את כלי־הרכב המפורסם באתר או להיות אינפורמטיבי ולהעניק לו את כל המידע לקבלת ההחלטה.

ישנם אתרים רבים שעושים שילוב מנצח בין שני סוגי התכנים. הם כותבים קדימון מעורר השראה על המוצר ופונים אל הרגש של הצרכן הפוטנציאלי באמצעות ביטויים כמו “רכב עוצמתי”, “מלך הכביש”, “נמר בשטח” ולאחר מכן מוסיפים את התיאור המלא של הרכב.

חלק מהתכנים המופיעים באתר צריכים להיכתב בצורה אובייקטיבית, שתאפשר לצרכן הפוטנציאלי לקבל החלטה בדבר המודל המתאים ביותר לצרכיו. למשל, כאשר משווים בין ג’יפ המיועד לנסיעה בשטח לרכב המיועד לנסיעה על אספלט (כמו רכבי קרוסאובר) חשוב שיהיו בידי הלקוח הפוטנציאלי כלל הנתונים. אם אינכם יודעים מהי הדרך הנכונה ביותר לנסח את התוכן, תוכלו להתייעץ עמנו, ואנו נוכל לסייע בהוספת ההנחיות המתאימות לכותב התוכן.

כיצד לבנות את החלק העוסק במפרט הטכני של המוצר?

באתר האינטרנט של סוכנויות הרכב והיבואנים חשוב שיופיע מפרט מדויק של המוצר, בשורות קצרות, עם כותרות מתאימות המחלקות את המפרט לנושאים.  הקונה הפוטנציאלי ירצה לדעת מה נפח המנוע, איזו הנעה יש לרכב, להכיר את צריכת הדלק של הרכב בכבישים עירוניים ובין־עירוניים ועוד.

אתרי אינטרנט רבים בתחום הרכב עושים טעות נפוצה ומסתפקים אך ורק בנתונים היבשים של הרכב, הנכתבים בטבלה ואינם מוסיפים שום מידע שניתן לקריאה באופן חופשי. חשוב, לצד המידע על המפרט הטכני המופיע בקטלוג הרכב, לצרף מאמר עומק שמסביר את היתרונות שיש לכל אחד מהמאפיינים ברכב.

למשל, אם סוקרים את המנוע של רכב היברידי, המאפשר נסיעה שקטה כאשר המנוע החשמלי מופעל ומאפשר לחסוך סכום ניכר בתקציב הדלק השנתי, הצרכן יטה לרכוש את הרכב. צירוף מידע טכני בלבד לא יסייע בהבנה של יתרונות צריכת הדלק לחלק מהנהגים.

האבזור הבטיחותי

נושא נוסף שחשוב להתייחס אליו כאשר במהלך כתיבת תוכן לסוכנות רכב הוא האבזור הבטיחותי. אנו נמצאים בעידן שבו כלי־הרכב מגיעים עם מגוון רחב של חיישנים ומערכות התרעה על תאונה, סטייה מנתיב, רכב דו־גלגלי בצד או עייפות נהג.

הקונים המשווים בין מגוון דגמים של כלי־רכב מיצרניות שונות מתייחסים לנושא הבטיחות כנושא מרכזי, במיוחד כאשר מדובר בקונה בעל משפחה. החלק הנוגע לאבזור הבטיחותי צריך להיות מנוסח הן בפן הטכני בפורמט של תכונות (אילו מערכות בטיחות מותקנות ברכב) והן בפן הרגשי. יש לצרף הסבר מקיף על היתרונות של מערכות אלה למניעת תאונה.

נוסף על כך, ככל שיש ברכב יותר מערכות למניעת תאונות גם מחיר הביטוח המקיף על הרכב עשוי להיות נמוך יותר. למשל, אם מותקנת ברכב מערכת “מובילאיי” חלק מחברות הביטוח יעניקו הנחה על הפוליסה. מומלץ להזכיר זאת בתוכן הנכתב עבור סוכנות הרכב. חלק מיצרניות הרכב משלבות את המערכות הללו כחלק מהמפרט הקבוע ואחרות מאפשרות לקבל מפרט טוב יותר ברמות הגימור הגבוהות. במקרה הבהירו לצרכן את היתרונות של רכישת רמת גימור גבוה יותר מבחינת בטיחות, ותוכלו לעודד אותו לצרוך רכב יקר ומאובזר יותר.

עיצוב הרכב

לקוחות רבים לא רוצים רק רכב חדש עם צריכת דלק נמוכה ואבזור בטיחותי גבוה. הם מתייחסים גם לעיצוב של הרכב ולדרך שבה יתפשו על־ידי החברה הסובבת אותם כאשר הם נוהגים בו. אנו רואים זאת במיוחד בכלי־רכב יוקרתיים, ספורטיביים או כלי־רכב המיועדים לנסיעת שטח.

כאשר מתארים את עיצוב הרכב חשוב להשתמש בעולם המושגים המתאים לצרכן הפוטנציאלי, ובמשלב השפתי הנכון המותאם לקהל זה. כלי־רכב יוקרתיים ידרשו תוכן המנוסח בשפה גבוהה, תוך שימוש באוצר מילים עשיר ויכולת הבנה של החוויה המיוחדת של הנהיגה ברכב. תיאור עיצוב הרכב, במקרה הזה, יהיה מפורט יותר ויפנה לרגש יותר מאשר לשכל.

לסיכום, כתיבת תוכן לעולם הרכב דורשת שילוב של הבנה מלאה של התחום, הוספת הנתונים המתאימים לפי סדר החשיבות ושילוב מאוזן בין מידע אינפורמטיבי למידע שיווקי. הכתיבה צריכה לשלב את הפניה לצד הלוגי של הצרכן לצד ההיבטים הרגשיים הנלווים לרכישה של רכב חדש. אצלנו בבלו פן ארטיקלס תמצאו מגוון רחב של כותבים המתמחים בניסוח תכנים לסוכנויות רכב. הם צופים בסרטוני וידאו כדי להכיר את המאפיינים המיוחדים של כל מודל, ומבצעים מחקר עומק כדי לנסח את התוכן הטוב ביותר לאתר שלכם.