בלוג

כתיבת תוכן לרשתות חברתיות

הרשתות החברתיות כבשו את זמן הפנאי שלנו. על פי מחקרים שונים שבוצעו נכון לשנת 2019 משתמשים ברשת החברתית נכנסו לאתר שמונה פעמים בממוצע ושהו באתר במשך 20 דקות בממוצע. חשבו על כך 160 דקות בממוצע כל יום! הנתונים הללו היו לפני עידן משבר הקורונה שבו הזמן הפנוי שיש לגולשים עלה בצורה משמעותית, וחלקם נכנס כיום כמעט כל שעה לפייסבוק כדי להתעדכן.

בעלי עסקים רבים גילו את הפוטנציאל העצום של הרשתות החברתיות בשיתוף תכנים אינפורמטיביים לקהל גדול של מתעניינים. הרשת מאפשרת לבצע זאת ללא תשלום לכמות מוגבלת של גולשים, או ליצור פוסטים עם חשיפה ממומנת ולהגדילה לכמות גדולה יותר של צופים. במאמר זה נתמקד במאפיינים שחשוב לדעת כאשר מתחילים לייצר תכנים לרשתות החברתיות.

מה הקוראים שלכם רוצים לדעת?

כאשר יוצרים עמוד פייסבוק, חברות רבות עושות את הטעות של כתיבת פוסטים פרסומיים בלבד, שבהם הם מאדירים מוצר או שירות מסוים מדי יום. עמוד כזה אינו מושך גולשים חדשים לקרוא, ואינו מעודד ללחוץ “לייק” על הפוסט. דמיינו עיתון שכולל אך ורק פרסומות ללא תוכן חדשותי. האם הייתם קוראים עיתון כזה? סביר להניח שהייתם מעדיפים לפנות לעיתון המתחרה המעניק לכם מידע יקר ערך.

כך גם ברשתות החברתיות. הקוראים שלכם רוצים להרגיש שהם מתפתחים, לומדים ומשכילים בכל פעם שהם נכנסים לרשת החברתית. הם מתעדכנים בסטטוס הנוכחי של החברים שלהם ומתחילים לצרוך תכנים מעניינים בעמודים אחרים. אם ישנו “כאב” שמציק, הן בפן הפיזי והן בפן הרגשי הם יחפשו מידע ברשת שיכול לפתור אותו.

למשל, אדם שמחפש דרך לגרום לגור הכלבים שלו להפסיק לעשות את צרכיו על השטיח, יחפש ברשת עמודים של מאלפי כלבים המשתפים טיפים לאילוף. ככל שתהפכו את העמוד שלכם למקור מידע מרתק ורלוונטי יותר כך תמשכו אליו גולשים רבים יותר. כתיבת פוסטים לפייסבוק יכולה להניע לרכישה של שירות. כיצד תעשו זאת?

כל אחד מהקוראים שלכם יכול להפוך מגולש מתעניין, הקורא תוכן ללא תשלום, ללקוח נאמן שממשיך לצרוך מכם מוצרים ושירותים. למשל, סביר להניח שאותו בעלים מתוסכל יתקשר למאלף וייוועץ בו כיצד ניתן לשנות את הרגליו של גור הכלבים וישמח לשלם על תהליך זה.

יצירת פוסטים משעשעים

חלק הגולשים נכנסים לרשתות החברתיות כדי לצרוך תכנים שמאפשרים להם להתנתק לרגע מהטרדה והלחץ שמאפיינים את חיי היומיום. הם לוקחים הפסקה קטנה באמצע העבודה ונכנסים לפייסבוק לראות סרטונים מצחיקים או קוראים עובדות חדשותיות מרתקות ומצחיקות בתחום הקרוב לליבם. פוסטים משעשעים שכוללים בעלי חיים, תינוקות או מבוגרים שרוקדים בבתי אבות הפכו להיות וויראליים ומשכו אליהם מיליוני גולשים ברחבי העולם.

גם אתם יכולים למנף את הנטייה הזו להשתמש ברשת החברתית ל”בריחה מהמציאות לרגע קל”, ולהוסיף לעמוד שלכם פוסטים מעניינים ומצחיקים בתחום שבו אתם עוסקים. למשל, אם אתם בעלי דף המשווק מוצרים לבישול, תוכלו להעלות פוסטים המדגימים כיצד ניתן לבשל במהירות הבזק מתכוני שף והטעויות הנפוצות שמתרחשות כאשר מצבעים את התהליך במהירות רבה מדי. כתיבת תוכן הומוריסטי המשלב את הסרטון תעשיר את העמוד שלכם ותגדיל את החשיפה של העמוד.

אתם גם יכולים לחפש בדיחות ברשת הקשורות לתחום שלכם. למשל, לא חסרות בדיחות שמתחילות ב”איש אחד נכנס לבר” שיכולות להתאים למקומות בילוי שונים. חשוב, כמובן, להתמקד בבדיחות שאינן כוללות תוכן שיכול לפגוע בקבוצות שונות באוכלוסייה.

מתי כן להכניס פוסטים שיווקיים?

נודה על האמת. לא יצרתם את העמוד שלכם ברשת החברתית רק כדי להפוך את הגולשים למשכילים יותר או לשעשע אותם. בכל זאת, רציתם לשתף אותם מדי פעם גם במוצרים חדשים שהגיעו לחנות המקוונת שלכם או בסיפור הצלחה של התקנה מוצלחת של תוכנה אצל לקוח.

הסוד פה כמו בכל דבר בחיים הוא איזון נכון. על כל שלושה־ארבעה פוסטים אינפורמטיביים ופוסטים כלליים, כדאי לשים פוסט אחד שיווקי שלכם. כך, אתם לא מעמיסים פרסומות מיותרות על העמוד, ועדיין זוכים לחשיפה משמעותית למותג שלכם.

כאשר אתם בונים פוסט כזה, חשוב לצרף לו תמונה מתאימה ומחמיאה שקשורה למוצר או לשירות. אתם יכולים לצלם את המוצר עצמו בצורה מקצועית על ידי צלם מיומן, או להיעזר באחד ממיליון סרטוני ההדרכה ברשת על צילום איכותי. כל טלפון חכם חדיש כיום יכול להפיק תמונות מקצועיות שלא נופלות כמעט באיכותן מצילום בסטודיו.

ניתן גם להשתמש במאגרי תמונות בתשלום נמוך או בחינם, שבהן תוכלו למצוא תמונה מתאימה לנושא של הפוסט שלכם. התמונה הזו תהווה זרז להקלקה על התמונה. בתחום זה ניתן לכם טיפ משמעותי: חשוב לקרוא את ההנחיות של פייסבוק בדבר התמונות שמותר לפרסם ברשת, כדי שתוכלו להעלות את הפוסט הזה כממומן ולהגביר את החשיפה אליו.

הזמנה לוובינר

נוסף על כל הנושאים שהוזכרו לעיל, אם יום אחד תחליטו שאתם רוצים לערוך וובינר בתחום שלכם, תוכלו להשתמש בכלים המובנים בפייסבוק ולשתף את כל העוקבים שלכם בקישור לוובינר או לשדר אותו בצורה חיה מהממשק של פייסבוק או כהקלטת זום.

אתם יכולים להתחיל לנסח סדרה של פוסטים שמיועדת להזמין את העוקבים שלכם לוובינר הזה, לציין את היתרונות שלו ואת הנושאים שיועברו בו. וובינר מהווה כלי אפקטיבי מאד לשיווק של שירותים שונים כמו ייעוץ פיננסי, תוכניות אימון שונות, טיפולים פסיכולוגיים, תחום השקעות נדל”ן, השקעות בבורסה ואינספור תחומים נוספים. כדאי לשלב זאת גם בפרויקט כתיבת תוכן ללינקדאין שממצב אתכם כאוטוריטה בתחום שבו אתם פועלים. חלק מהנרשמים לוובינר יחפשו את הביוגרפיה שלכם ברשת זו לפני או אחרי הוובינר.

מי יכול לכתוב לכם את כל הפוסטים הללו?

תחזוקה של עמוד פייסבוק דורשת השקעה של זמן ומשאבים. לאחר שתכתבו מספר פוסטים תגלו זאת. לכן, אתם יכולים לקבל סיוע מחברה חיצונית שתבצע את מלאכת הכתיבה עבורכם. הכותבים יכולים להתבסס על נושאים שאתם תתנו להם או לכתוב נושאים חדשים בעצמם על בסיס מחקר שערכו ברשת. בחינה של עמודי הרשתות החברתיות של המתחרים שלכם תעזור לכם לראות נושאים חדשים שניתן לשתף עם הגולשים שלכם. כמובן, חשוב שלא להעתיק פוסטים, אלא ליצור מארג שלם של תכנים מקוריים המפורסמים בכל רשת חברתית.

כותבים המתמחים בניסוח של פוסטים לרשתות חברתיות מסוגלים בתוך יום אחד בלבד לייצר לכם מספר פוסטים שונים שממלאים לכם שבוע של פרסום. חברות רבות מזמינות אצלנו בבלו פן ארטיקלס שלושים פוסטים מראש, ומעלות בכל יום פוסט אחר לפי הסדר שנשלח אליהן. בהשקעה של סכום מינימלי ניתן ליצור עמוד פייסבוק פעיל מאד שמושך אליו גולשים רבים, ומהווה שער כניסה לאתר האינטרנט שלכם.

סוד המיקרו־קופי

כאשר אנו חושבים על רשתות חברתיות, הרשת הראשונה שעולה בראשנו היא “פייסבוק”. עם זאת, גם לטוויטר יש חשיבות גבוהה בהפצה של מותגים שונים. ההצלחה של הפלטפורמה הזו הובילה לא רק מותגי מפתח להצליח, אלא שימשה גם כמקפצה של אישים פוליטיים רבים. כתיבת תוכן לטוויטר קשה יותר מכתיבת תוכן לפייסבוק ודורשת להביע את המסר בכמות מצומצמת של מילים.

אחת מהדוגמאות הטובות לכך היא השימוש שעשה נשיא ארה”ב לשעבר בפלטפורמה באמצעות פוסטים קצרים. התחום הזה מכונה “מיקרו־קופי”. שימוש בפוסט קצר שמיועד לעודד דיון, להניע לפעולה כמו רכישה או הרשמה או לפרסם מבצע מיוחד שלא יחזור. כותבי תוכן המתמחים במיקרו־קופי לרשתות חברתיות יכולים ליצור עבורכם מגוון פוסטים שימשכו כמות גדולה של “ציוצים מחדש” (ReTweet), ויגדילו את החשיפה של המותג שלכם בצורה משמעותית.

לסיכום, כתיבת תכנים המיועדים לרשתות חברתיות יכולה להיות זרז משמעותי לעסק שלכם, ולסייע לכם לחשוף את המותג שבניתם לקהלי יעד נוספים. מומלץ להזמין מראש כמות של פוסטים שתספיק לכם לחודש, ולהתחיל להפיח חיים בעמוד הנוכחי שלכם בתוך חודש אחד בלבד. כעת, הגיע הזמן שלכם למנף את הרשתות החברתיות להגדלת העסק שלכם.