בלוג

כל ההיבטים של כתיבת תוכן בנושא בעלי־חיים

העולם הדיגיטלי סובב כיום סביב הדיגיטל, עם זאת היה שינוי מגמה הגולש עבר מצריכה של פרסומות לצריכה של תכנים. אנו קוראים פוסטים בבלוג, רשתות חברתיות, מאמרים מקצועיים ברשת וכמובן ידיעות חדשותיות. יוצרי התכנים הללו, שהיו בעבר אנשי יחסי ציבור ועיתונאים, הומרו בכותבי תוכן מקצועיים המכירים על בוריים את כל אחת מהנישות שעליהם הם כותבים את המאמר. עם זאת, ישנו תחום אחד שדורש מגוון סוגי התמחות – כתיבה על בעלי־חיים.

מה מיוחד כל־כך בכתיבת תכנים על בעלי־חיים?

תכנים שנכתבים על בעלי־חיים עשויים להיות מאתגרים יותר מאחרים. זאת משום שנדרש מחקר מעמיק על הזן של בעל־החיים, מאפייני ההתנהגות שלו ואפילו המזון שהוא צורך. למשל כתיבה על מאפייני ההתנהגות חתולים שונה לחלוטין מכתיבה על דולפינים ומרחב המחייה שלהם. ישנו גם הבדל מהותי בין מחקר על חיות מחמד בבית למחקר על חיות הפרא בסביבתן הטבעית. לכן, אם אתם מחפשים, למשל,  כותב שינסח תכנים חדשותיים על בעלי־כנף, חשוב למצוא אדם חובב ציפורים המתמחה בנושא.

בבלו־פן ארטיקלס יצרנו עם השנים מאגר של כותבים המתמחים בעולם החי. חלקם מגדלים בעצמם את בעלי־החיים שעליהם הם כותבים, אחרים מתנדבים בעמותות של בעלי־חיים ומכירים את עולמם. ישנם גם כותבים המודעים מאד לקשר העדין בין האדם לטבע והחשיבות של השמירה על האיזון באקו־סיסטם הגלובלי. אנו מתאימים לכל פרויקט כתיבת תוכן לחיות מחמד את הכותב הבקיא ביותר בתחום ויוצרים מאמרים מקצועיים ומרתקים.

מאמרים שיווקיים העוסקים בבעלי־חיים

לצד הכתיבה האינפורמטיבית בנושא בעלי־חיים, נדרשת פעמים רבות גם יכולת ניסוח מאמרים בטון שיווקי. בין השאר אנו רואים זאת בפרויקטים של כתיבת תוכן לחנות חיות. מאמרים אלה נועדו לקדם את השירותים והמוצרים של המתמחים בתחום בעלי־החיים. חשוב לדעת כי התוכן צריך להיות מותאם היטב לסוג העסק ולקהל היעד שלו.

אם מפרסמים חנות חיות במאמר באתר מוביל כדאי להדגיש עד כמה בעלי החנות אוהבים בעלי־חיים, מעניקים שירות איכותי ומהיר ומשווקים את המוצרים במחיר אטרקטיבי ביחס לאחרים. כדאי גם להציג את המגוון הגדול של המוצרים בחנות הפיזית והמקוונת ולציין כי המלאי מתחדש כל העת. אם החנות מבצעת שירותי משלוחים כדאי להדגיש עד כמה המשלוח מהיר והמזון מגיע לבעלי־החיים בתנאים אופטימליים.

כתיבת תוכן שיווקי לווטרינרים, לעומת זאת, תהיה ממוקדת בידע והניסיון שיש לווטרינרים במקום בשלל הטיפולים לבעלי־חיים, החל מחיסונים וכלה בעיקורים, סירוסים וטיפולי חירום לכלבים וחתולים. התוכן השיווקי במקרה זה צריך להיכתב במקצועיות רבה וברגישות. קורא שמגיע לאתר האינטרנט של הווטרינר כאשר בעלי־החיים שלו זקוקים לטיפול רפואי יהיה פחות נלהב לקרוא תוכן שיווקי אגרסיבי.

כותבים המתמחים בכתיבה שיווקית ידעו להשתמש במילות התיאור המחמיאות בצורה הרמונית המשתלבת עם הטקסט. כתיבה זו משלבת הטון השיווקי לצד המידע האינפורמטיבי שכל לקוח צריך לדעת כדי לבצע החלטה אם לרכוש שירותים מעסק זה. בסוף המאמר תופיע בדרך כלל שורת הנעה לפעולה שתעודד התקשרות מיידית עם בעל העסק באמצעות טופס מקוון או בשיחה טלפונית.

מאמרים מרתקים המופיעים בבלוג

ישנו סוג תוכן נוסף שנפגוש באתרים רבים העוסקים בבעלי־חיים – תוכן לבלוג שאינו קשור באופן ישיר לבעל העסק ונועד לייצר עניין ולשעשע. למשל, מאמרים שעוסקים בהתנהגות המצחיקה של גורי חתולים וכלבים, מאמרים המשלבים האנשה של בעל החיים, וכתובים מנקודת מבטו של החתול שיש לו אדם, במקום אדם שיש לו חתול.

לצד פוסטים אלה אפשר לשלב גם מאמרים הכוללים סרטונים מצחיקים של בעלי־החיים המפריעים באמצע שידור חי בטלוויזיה או התקשרות בזום. סרטונים אלה היו נפוצים מאד בשנת 2020, שבה בעלי־החיים הפכו לחלק מסביבת העבודה הביתית של שדרני חדשות ברחבי העולם או אנשי מפתח בחברות שהיו מבצעים פגישות עסקיות לצד חיית המחמד שלהם.

הפוסטים הללו נועדו להפוך את חוויית הקריאה של הבלוג למהנה, והם גם מושכים קהל חובב בעלי־חיים המעוניין לצפות בסרטונים ולקרוא את הכתבות בעשות הפנאי. קישור מתוך עמוד הפייסבוק של החנות או המרפאה הווטרינרית לפוסט כזה, יכול ליצור פרסום ויראלי אורגני, שבו משתמשי הרשת החברתית משתפים זה את זה בתכנים המצחיקים.

מי יכול לכתוב את התוכן על בעלי־החיים?

לפני סיום, נדון בסוגיה מיהו האדם המתאים ביותר לכתיבת התוכן. נציין כי בעבר, מזכירה או עובד בחברה היו מעלים את התכנים הללו לאתר האינטרנט. היום, משתלם הרבה יותר להעסיק חברת כתיבה המספקת את התוכן בעלות נמוכה יותר משכרו של אותו עובד. חברה זו מעסיקה כותבים מיומנים שיכולים לייצר באופן שוטף פוסטים ומאמרים לאתר ולרשתות החברתיות ולאפשר לכם לבנות אסטרטגיית תוכן מנצחת בלי שתצטרכו להקליד אפילו מילה אחת בעצמכם. כך, תוכלו למנף את הכוח העצום של הרשת לטובת העסק וליצור קהילה נאמנה של גולשים חובבי בעלי־חיים החוזרת לאתר שלכם שוב ושוב לקרוא.

לסיכום, נישת בעלי־החיים היא תחום מרתק שעליו ניתן לכתוב מאות מאמרים שונים לגמרי זה מזה. זהו תחום שדורש התמחות בסוג בעלי־החיים, יכולת כתיבה והתמחות בסוגי תוכן מרובים לרבות תוכן אינפורמטיבי, שיווקי והומוריסטי. שלבו את כל סוגי התוכן באתר, ותופתעו כיצד כמות הגולשים החודשית שלכם עולה במהירות.