בלוג

אילו סוגי תוכן ניתן לכתוב לאתר האינטרנט כדי לעבותו?

עסקים רבים מקימים אתר אינטרנט תדמיתי, בן עמוד אחד, שבו הם מפרסמים את כל הפרטים הרלוונטיים ללקוח הפוטנציאלי. הם מדגישים את הניסין הרב שלהם בתחום, את השירותים והמוצרים הנמכרים ומוסיפים תוכן שיווקי שמדגיש את הבידול שלהם מול המתחרים. למרבה הצער, מנוע החיפוש של גוגל לא מסתפק בדף הבודד הזה והאתר לא מופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. מקדמי האתרים מספרים לכם שצריך להוסיף עוד תוכן לאתר כדי לעבות אותו. במאמר זה נסקור את המקום הנכון לשלב כל סוג של תוכן שנכתב עבורכם.

עמודי השירותים

עמוד “שירותי העסק” הוא התוכן החשוב ביותר באתר שלכם מיד אחרי עמוד הבית. כל עמוד שירות מעניק מידע מפורט אודות השירותים שאתם מעניקים. רצוי לחלק אותו למספר דפי משנה שונים ולא להסתפק רק בעמוד אחד. למשל, אם אתם מפעילים קליניקה לטיפולים אסתטיים שבה ניתן להזמין: עיבוי שפתיים, הרמת גבות ואיפור קבוע הקדישו עמוד נפרד לכל אחד מהנושאים הללו.

לאחר מכן, צרו בתפריט הראשי פריט “שירותים” ותחתיו מקמו תת־תפריט לכל אחד מהשירותים הללו. משם, הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו להגיע לכל שירות בנפרד.

חשוב להוסיף עוד קישור בעמוד הבית לכל אחד מהשירותים הללו. כיצד עושים זאת בצורה נכונה? צרו חלק בדף הבית העוסק בשירותים עם “קוביות” הכוללות תמונה וכותרת לכל שירות, הוסיפו תיאור קצר של השירות וקישור שעליו רשום: “לפרטים נוספים” או “קרא עוד”.

עמוד אודותינו

מרכיב נוסף באתר שלכם הוא עמוד “אודותינו”. זהו עמוד שחשוב להתעכב עליו ולנסח אותו כיאות. לא מספיק לכתוב רק באיזו שנה הקמתם את העסק ומה עשיתם מאז. העמוד הזה יכלול את התוכן שיסייע ללקוחות להבין מה שונה בין המותג שלכם לבין מותגים אחרים. תוכלו להדגיש בו את החזון שלכם, ואת התשוקה שלכם לתחום שבו אתם עוסקים. אפשר למקם בו את הרקע מבחינת השכלה אם מדובר באתר הכולל פרטים ביוגרפיים על האדם שהקים את העסק. זה המקום גם לציין אם אתם עסק קטן ומקומי או רשת גדולה שכוללת מספר סניפים.

מומלץ מאד להיעזר בחברה המתמחה ברזי כתיבת תוכן לאתר אינטרנט ליצירת העמוד הזה כדי להעביר את המסרים החשובים ביותר בצורה הנכונה.

היכן נמקם את הקישור? לעמוד הזה מומלץ לקשר מתיאור קצר אודות העסק בדף הבית וכן מפריט “אודותינו” בתפריט הראשי של האתר. התוכן המופיע בעמוד הבית חייב להיות מקורי, לכן אתם לא יכולים להעתיק חלק מעמוד “אודותינו” לדף זה. חשוב לנסח מחדש את המרכיבים החשובים ביותר, ולמקם אותם בעמוד הבית עם הקישור לעמוד הפרטים המלאים על העסק.

המלצות על החברה

תוכן נוסף שחשוב לשלב באתר הוא המלצות על החברה. כדאי לשלב את התוכן הזה דווקא בעמוד הבית. עם זאת, אם יש לכם יותר משלוש או ארבע המלצות תוכלו להציג את חלקן בעמוד הבית ולהוסיף עמוד שלם של המלצות כתובות והמלצות וידאו. חשוב לשלב את ההמלצות גם כטקסט כתוב באתר וגם בפורמט של סרטון וידאו או תמונה. כיום, נהוג למקם תמונות מסך של ווטצאפ הכוללות את ההמלצה כדי להעניק לה מראה אותנטי.

מאמרים מקצועיים

טקסטים נוספים שיופיעו באתר מיועדים ליצור קהל גולשים נאמן שמגיע לצרוך תוכן, ולאו דווקא שירותים או מוצרים. קהל זה עדיין מבצע את המחקר הראשוני ולא מוכן עדיין לפנות אליכם. נחזור לדוגמה של הקליניקה לרפואה אסתטית. לקוחות רבים בתחום הזה עדיין לא מוכנים לבצע שינוי מהותי בגופם, אך הם מתעניינים בתהליך הביצוע של הפרוצדורות המוצעות בקליניקה.

לכן, נוסיף קטגוריה בתפריט הראשי של האתר בשם “מאמרים מקצועיים” ובה יופיעו קישורים למאמרים חשובים אלה. במאמרים, חשוב לנסח בעיקר תוכן אינפורמטיבי כדי להעניק את מרב הערך לגולש. ניתן לשלב טון שיווקי בסוף המאמר בשורת הנעה לפעולה כמו “להזמנת שירות זה ניתן לפנות לקליניקה”.

סוג תוכן זה מעניק לאתר סמכותיות רבה משום שהוא מדגיש את הניסיון שלכם בתחום, ואת היכולת לחלוק מידע מעמיק אודות השירותים אותם אתם מציעים ללקוחותיכם.

בלוג אישי

סוג אחרון של תוכן שיופיע באתר הוא בלוג אישי. בניגוד לקטגוריה של מאמרים מקצועיים, הבלוג יכול לכלול גם מידע מעניין שאינו קשור ישירות לתחום האתר. למשל, אם אתם מפעלים מסעדת יוקרה בעיר ציורית בצפון, תוכלו להשתמש בבלוג הזה כדי לספר על ההיסטוריה של העיר, לסקור אתרי בילוי בסביבתה ולהוסיף מתכונים שונים של המנות המוגשות במסעדה.

הבלוג האישי מעניק לקורא את התחושה שהעסק שלכם הוא לא רק מקצועי אלא גם אנושי. הוא מורכב מבעלים בעל עולמות תוכן מגוונים, המעוניין לחלוק את המידע עם לקוחותיו. יש אתרים המשתמשים בקטגוריית הבלוג כדי להעשיר את האתר מדי פעם גם במאמרים מקצועיים, כפי שצוין לעיל. אחרים, יוצרים קטגוריה של מאמרים מקצועיים בנפרד, וקטגוריה נוספת של “בלוג” כפריט נוסף בתפריט הראשי.

לסיכום, כדי להתקדם במנועי החיפוש וליצור קהילת קוראים נאמנה חשוב להעשיר את האתר שלכם בתכנים נוספים. אם אינכם יודעים כיצד לנסחם, העזרו בחברת שירותי כתיבת תוכן מנוסה, ומלאו את האתר בתוך ימים ספורים בתכנים מרתקים.