בלוג

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר מנסחים תכנים לאתרי מסחר?

אתרי מסחר רבים באינטרנט מסתפקים בתמונה ובמספר שורות המתארות את המוצר. הם מתאכזבים לגלות כי האתר אינו מצליח לזכות לתעבורה משמעותית באמצעות קידום אורגני במנועי החיפוש, ומוציאים הון עתק על פרסום ממומן. שימוש מושכל באסטרטגיות תוכן יסייע לאתר להתקדם במהירות ולהיות בין המובילים בתחומו. במאמר זה נעמוד על הדגשים החשובים בכתיבת התוכן.

תיאורי המוצרים צריכים להיות מקוריים

הדרך הקלה ביותר להוסיף מוצרים חדשים לאתר היא באמצעות שימוש בתמונות של הספק שממנו רכשתם את המוצרים. לאחר מכן, הוספת התוכן המופיע בקטלוג של הספק. זו אומנם דרך מהירה שאינה מחייבת הקדשת מחשבה לבניית האתר, אך היא אינה מסייעת לכם לבדל את המוצר בחנות שלכם ממוצרים המופיעים בחנויות אחרות. זכרו, כי אותו ספק משווק גם למתחרים האחרים שלכם בגוגל.

לכן, כדאי להתייחס למידע המופיע באתר הספקים כבסיס. משם, ניתן לשכתבו, לעבותו ולהוסיף לו טון שיווקי. כתיבת תוכן לאתרי מסחר דורשת הבנה מלאה של הסיבה בעטיה הגולש רוכש את המוצר. הוא למעשה רוכש חוויה או פותר צורך כלשהו.

כיצד תיישמו זאת בכתיבה? אם אתם מוכרים מנורות שולחן תוכלו לכתוב רק “מנורת שולחן עם אהיל אדום” או למשוך את הגולש לרכוש את המוצר באמצעות מילים כמו “תאורה מאוזנת המעניקה לחללי הבית אווירה מסתורית ונעימה, עם מנורת שולחן הניתנת לכוונון בהתאם למצב הרוח”. האם אתם רואים את ההבדל? שני התכנים מדברים על מנורת השולחן, אך אחד מהם הוא מקורי לחלוטין ויזכה לדירוג גבוה במנועי החיפוש ובקרב הגולשים, בעוד התוכן היבש לתיאור המוצר לא יבלוט מול המתחרים.

הפכו כל דף מוצר למקור מידע מהימן

כל אחד מדפי המוצר צריך לכלול מידע רב הרלוונטי ללקוח בזמן הרכישה. למשל, חשוב לציין איך אפשר לבצע את אספקת המוצר: בדואר, עם שליח עד הבית, באיסוף עצמי בלבד או בחנויות הרכש. חשוב גם להדגיש את מדיניות ההחזרה של המוצר. אם הגולש המעוניין לרוכשו, ויתחיל לחפש בתוך דפי האתר את המידע המהותי הזה הוא עשוי למלא את העגלה, לשוטט באתר ולעוזבו. לא בכדי מעל 70% מהגולשים באתרי המכירות השונים משאירים עגלת קניות מלאה מוצרים ולא מבצעים רכישה. אתם יכולים למזער את הסיכוי לנטישת לקוחות באמצעות הצגת המידע הזה באופן נגיש בדף המוצר עצמו.

מעבר לכך, חשוב לציין לצד המוצר את כל האפשרויות השונות הניתנות לשינוי. למשל, אם אתם מוכרים נעליים, רשמו האם ניתן לרכוש את הדגם הזה בגוונים נוספים ואת כל הגדלים הזמינים של המוצר. אם יש אפשרות לרכוש את אותו הדגם בגרסה מותאמת לילדים/ילדות/נשים/גברים, כדאי לציין זאת במקום בולט.

נתון חשוב נוסף שכדאי לציין על המוצר הוא חומר הגלם שמממנו הוא מיוצר, האם הוא מיוצר בעבודת יד ומהי המדינה שבה יוצר (במיוחד אם היא מהווה יתרון למוצר). מוצרי אופנה מאיטליה וצרפת יזכו לביקוש רב יותר מאשר מוצרים שיוצרו בסין. לכן, לא כדאי לפספס את ההזדמנות ולהדגיש כי מדובר במדינה הידועה כבירת אופנה עולמית.

הוסיפו מאמרים מקצועיים בתחום שבו עוסק האתר

אל תסתפקו רק בהצגה של המוצרים הנמכרים באתר. אתר האינטרנט שלכם יהיה הרבה יותר מעניין לגולש אם הוא יכלול גם מאמרים מקצועיים בנישה שבה האתר עוסק. למשל, אם אתם משווקים מכונות כביסה או טלוויזיות, תוכלו להוסיף מאמרים המשווים בין הביצועים של הדגמים השונים. כך, הלקוחות שלכם יוכלו לבצע החלטה מושכלת ולרכוש את המוצר המתאים ביותר לצרכיהם.

אפשר גם להוסיף מדריכים מקצועיים לשימוש במוצר המשלבים תוכן טקסטואלי עם וידאו. למשל, אם אתם מוכרים ציוד ליצירה, תוכלו להראות לגולשים כיצד מבוגרים משתמשים במוצר, וכיצד ילדים יכולים להשתמש בו.

אם אינכם יודעים כיצד לכתוב את המדריכים הללו, אל דאגה. קיימות חברות המתמחות ביצירה של תוכן המותאם לכל נישה והן יכולות לכתוב אותם עבורכם. כל שתצטרכו לעשות הוא רק לבחור את הנושא, את מספר המילים ותוך ימים ספורים יחכה לכם מדריך מקצועי בתיבת המייל שלכם. חברות אלה מתמחות בפרויקטים קטנים כגדולים של כתיבת תוכן לאתרי איקומרס. בתוך המדריך שינסחו עבורכם ניתן לשלב את מילות המפתח המתאימות שמסייעות למנועי החיפוש לזהות את הנישות שבהן אתם מתמחים, ותוכלו לראות כיצד האתר שלכם מתחיל לטפס מעלה בתוצאות החיפוש.

שילוב התכנים באתר

אם אתם מתחזקים את האתר לבדכם ומתלבטים כיצד לשלב את התוכן באתר, תוכלו להוסיף אזור של בלוג לכל אתר אינטרנט. הדבר תלוי בפלטפורמה שבה אתם עובדים. למשל, דרופל, WIX ו-וורדפרס כוללות בלוג מובנה. אם אתר המכירות שלכם בנוי בפלטפורמה אחרת אתם יכולים לשלב בלוג של וורדפרס באמצעות סאב־דומיין, כתובת חיצונית שעדיין מחוברת לדומיין שלכם ונחשבת לחלק מהאתר גם אם הוא בנוי בפלטפורמה שונה.

לסיכום, כל אתר מכירות שרוצה להתקדם צריך להתחיל לתכנן אסטרטגית תוכן מתאימה הכוללת עיבוי של עמודי המוצרים, יצירה של תוכן מקורי בדף המוצר והקטגוריה ומאמרים נלווים. כך, מנוע החיפוש של “גוגל” יזהה את הנושאים שבהם האתר מתמחה וייתן לו עדיפות בתוצאות החיפוש.