בלוג

נכס דיגיטלי מניב

לאורך שני העשורים האחרונים חברות רבות גילו כי האינטרנט הוא מקור בלתי נדלה של סוגי הכנסה רבים. יש המרוויחים ממכירת מוצרים בחנויות דיגיטליות, אחרים מרוויחים ממכירת פרסומות ויש הרבה מאד סופרים שהצליחו למנף את האינטרנט להכנסה פאסיבית באמצעות התאמת תכנים לנישות שונות. במאמר זה תגלו את היתרונות של השיטה האחרונה, וכיצד גם אתם יכולים להרוויח ממנה.

איך מתחילים להרוויח מספרים דיגיטליים?

דמיינו את התסריט הבא. יש לכם שלושים או ארבעים ספרים דיגיטליים שהפכו לרבי־מכר בתחומם. מדריכי נישה שמתאימים ככפפה ליד ללקוחות שלכם, כוללים את לוגו המותג שלכם ואפילו ממליצים על המוצרים שאתם משווקים. חלק מהספרים הללו מחולקים בחינם ללקוחות שנרשמו לרשימת התפוצה, ואחרים נמכרים כחלק מקורסים דיגיטליים. המכירות הללו מתבצעות לאורך כל שעות היממה, ומסייעות לכם ליהנות מהכנסה פאסיבית נאה בהשקעה נמוכה ביותר.

תתפלאו לדעת, אך כותבים רבים בארה”ב חיים כך. הם מעסיקים כותבי צללים שמייצרים כמות גדולה של ספרים דיגיטליים שחלקם הפכו להיות רבי־מכר באמזון ובאתרים אחרים, וזוכים להכנסה נוספת שהופכת להיות מקור ההכנסה הראשי שלהם לאחר כמה שנים. לא בכדי ספר מקוון מכונה כיום גם נכס דיגיטלי. הוא מסוגל לייצר הכנסות ממש כמו נכס נדל”ני והוא דורש השקעה נמוכה בהרבה.

אם גם אתם חושבים להכנס לתחום תופתעו לגלות שקל מאד לעשות זאת. כל מה שאתם צריכים הוא למצוא את הנישות הנכונות שאנשים מוכנים להשקיע כספים כדי לדעת. למשל, תוכניות דיאטה אהובות, ספרים העוסקים באימון גופני, מיינדפולנס, יוגה, עסקים, נדל”ן השקעות בבורסה ותחומים רבים נוספים. לצד כל אלה יש גם שיחונים דיגיטליים המסייעים ללמוד שפה חדשה או ספרים המלמדים מתמטיקה ומחשבים. איך אפשר למצוא את הכותבים של הספרים הללו? הם במרחק קליק מכם.

כותבי ספרונים דיגיטליים

כותבי ספרונים דיגיטליים אינם חייבים להיות סופרים של ספרות מודפסת. אתם יכולים למצוא מגוון רחב של מומחים בתחומים שונים שמסוגלים לייצר ספר דיגיטלי באורכים שונים. בניגוד לספר מודפס, הגרסה הדיגיטלית אינה חייבת להיות עבת כרס כדי להרשים. מספיק שיש לכם תוכן שאנשים רוצים לצרוך בשביל לאגד אותו לספרון שיכול לייצר הכנסה.

יש גם גרסה של נכסים דיגיטליים המתפרשת על פני שניים או שלושה עמודים בלבד. זהו נכס דיגיטלי מניב שמכונה “דו”ח או Report וכולל נתונים סטטיסטיים עדכניים, ומפת דרכים לביצוע של פעולה מסויימת. בארה”ב, למשל, מקובל מאד לרכוש גישה לדו”חות כאלה הכוללים ניתוחים עדכניים של מניות, מגמות בשוק הנדל”ן או טכניקות שונות לפתיחת עסק מצליח. כל התחומים הללו אם נכתבו בשילוב נתונים עדכניים ומקורות, יכולים למשוך קהל יעד המסתקרן לקבל את הנתונים המלאים במהירות. אם נחשוב על כך, חברות כמו דאן אנד ברדסטריט עוסקות בכך כבר שנים רבות, עוד לפני שהפכו למוצר דיגיטלי.

הכותבים של דו”חות וספרים אלה הם בעלי שני כישורים: יכולת מחקר וידע בתחום וכן יכולת התנסחות מעולה בכתב. הם מסוגלים לפשט לקורא המזדמן כל נושא, אפילו נושא מדעי מורכב ולהמחישו באמצעות דוגמאות רלוונטיות. הטקסטים הכתובים בספרונים אלה הופכים להיות חלק מהנכס הרוחני של מי שהזמין אותם, ולכן לכותבים המועסקים ככותבי צללים אין זכויות יוצרים על התוכן הנכתב. בבלו פן תוכלו למצוא לא מעט כותבים של ספרי הדרכה ונכסים דיגיטליים דומים באינספור תחומים ובמספר שפות שונות.

מה עושים עם הנכס הדיגיטלי לאחר שנכתב?

האפשרויות לפרסום הנכס הדיגיטלי רבות. יש חברות המשתמשות בספרונים אלה כדי לעודד משתמש לבצע פעולה מסויימת. לדוגמה, אם אתם מפעילים עסק לאימון כלבים, תוכלו להשתמש במדריך אימון קצר כדי לעודד לקוחות ליצור עמכם קשר לאימון מעשי לכלב. בנוסף, ניתן להרחיב את הספר לכמות גדולה יותר של עמודים, ולהפוך אותו למדריך אימון אישי לבעלי כלבים הנמצאים בחו”ל, ואינם יכולים להשתמש כרגע בשירותיכם בישראל. אם תתרגמו את הספר לאנגלית, ספרדית, צרפתית ושפות אחרות יהיה לכם ספר שיכול להכניס הכנסה שוטפת אם יפורסם באמזון או בחנויות המוכרות ציוד לבעלי חיים.

השימוש בנכסים הדיגיטליים אינו מוגבל. בניגוד לספר מודפס הכולל עלויות שילוח, הדפסה ועלויות נוספות, ספר דיגיטלי דורש השקעה בשלושה אפיקים בלבד: כתיבה, הגהה ועריכה גרפית. השקעה זו מחזירה את עצמה עשרות מונים כאשר הספר מופץ בהרבה מאד עותקים.

כעת, דמיינו שיש לכם מאות ספרים כאלה בנישות שונות. מה פוטנציאל ההכנסה מספרים שמצליחים להפוך לרבי־מכר? אתם יכולים להוציא ספרי המשך לנושאים המצליחים, ולהפוך לקוח שקנה ספר אחד ללקוח נאמן שממשיך ורוכש מכם ספרים דיגיטליים נוספים.

לסיכום, הזמנת כתיבת ספרון דיגיטלי יכולה לאפשר לכם להקים עסק ביום אחד, בלי להשקיע כמעט מזמנכם ליצירת התוכן. תוכלו להעזר במומחי הכתיבה של חברה חיצונית ולהוציא מספר ספרים בחודש תוך בחינה של נישות שונות. כשמצאתם את הנישות שצורכות את הספרים הללו בכמות גדולה, אתם יכולים להפוך את התחום מעסק צדדי לחברה שמכניסה אלפי שקלים בחודש. רבים עשו זאת לפניכם, כעת הגיע תורכם למנף את הפוטנציאל העצום של המכירות ברשת.