בלוג

קידום תוכן לוקאלי וכללי בתחום הנדל”ן

לאורך השנים האחרונות מקדמי אתרים התמודדו עם שאלות רבות. האם השינויים באלגוריתם של גוגל עשויים להשפיע על האתרים שהם מקדמים? האם נכון לבצע קידום ממומן מקומי ללקוח לפי עיר או שנכון יותר לקדם את הלקוח בכל הארץ ולתת לגוגל ליצור את ההתאמה? כל הסוגיות הללו משפיעות לא רק על הלקוח עצמו, אלא משליכות על יכולותיו של המקדם. במאמר זה נדון לעומק ביתרונות והחסרונות של יצירת תכנים לחברות נדל”ן, מתי חשוב לשמור על איכות התוכן מי יכול לכתוב אותו והאם לשלב את העיר שבה נמצא העסק או הפרויקט כחלק מהותי מהתוכן עצמו?

מהו קידום לוקאלי?

קידום לוקאלי נחלק לשני סוגים עיקריים: קידום מקומי ממומן וקידום אורגני. כתיבת תכנים לצורך קידום אורגני מתבססת על מאמרים בבלוג, כתיבת עמודים באתר האינטרנט התדמיתי של החברה וכתיבת מאמרים לאתרים חיצוניים שמהם יופנו קישורים (לינקים נכנסים) לעמודים מקודמים. קידום ממומן יכלול כתיבת מאמרים שנועדו להפצה באמצעות רשתות הפצת תוכן כמו “טאבולה” ו”אאוטבריין”, כתיבה של פוסטים לפייסבוק וניסוח עמודי לינקדאין. כאשר בוחרים בקידום לוקאלי מתמקדים לא רק במילות המפתח, אלא גם בערים או האזורים שבהם השירות מוצע. למשל במקום לקדם רק את הביטוי “נדלן מניב בשרון”, יקודם הביטוי “נדלן מניב בישראל” או במקום “מתווך מנוסה במחיר סביר” יקודם הביטוי “מתווך מומחה בהרצליה במחיר סביר”.

שיטה זו מתאימה בעיקר לתחום של שיווק נכסים ותיווך, אך יש לזכור כי לקידום לוקאלי יש גם עקב אכילס. לדוגמה, אדם שחי בהרצליה ומעוניין לרכוש נכס במחיר אטרקטיבי בפריפריה, ללא ציון שם העיר, לא ייחשף לאתר. לכן, חשוב לבצע לצד הקידום הלוקאלי גם קידום בכל הארץ, ואפילו לפתוח את הקידום גם לחו”ל. כיצד עושים זאת? באמצעות כתיבת תוכן לנדל”ן שאינו ממוקד רק בעיר אחת. חלק ממודעות הקידום הממומן יכולות להיות מיועדות מראש לקהלי יעד באזורים גאוגרפיים מרוחקים. התוכן שייכתב בהן יתאים למשקיע הנמצא במקום רחוק מהנכס, ויסייע לו להבין את המאפיינים של השכונות שבהן המתווך עובד או את יתרונות השכונה שבה הפרויקט נבנה. כעת, נשאלת השאלה האם להסתפק רק במאמרי קידום או שכדאי להתמקד גם בתוכן איכותי יותר בתחום הנדל”ן.

למה לא תמיד כדאי להסתפק במאמרי קידום?

העלות של מאמרי קידום מתאימה לתקציב של חברות קידום רבות, אך לא תמיד היא משרתת בסופו של יום את הלקוח. מאמרים אלה הם לרוב כלליים מדי כדי לתת ערך משמעותי רב לקורא, ואינם שיווקיים מספיק כדי למשוך לקוחות ולהניע לפעולה. לכן, במיוחד בתחומים כמו שיווק נדל”ן, כדאי לנסות ולרכוש מאמרים מקיפים יותר, הן מבחינת אורך התוכן הכתוב והן מבחינת איכותו. אפשר לשלב בין מאמרים אינפורמטיביים המעניקים לגולש ידע רב על השכונה שבה ממוקם הפרויקט, הבנה של המחיר והמפרט הטכני וכן מידע על הניסיון שיש לחברה הקבלנית בבנייה, לבין מאמרים שיווקיים שנועדו להדגיש את יתרונות הפרויקט מול פרויקטים אחרים. הדבר נכון לא רק עבור יזמים וקבלנים אלא גם עבור משרדי תווך המזמינים תוכן לאתר.

קיימות שתי סיבות לחשיבות איכות התוכן באתר. הראשונה, בסופו של יום הקוראים של המאמרים מקבלים החלטה על בסיס התוכן שהם רוכשים. הם בוחנים את רמת המקצועיות של המתווך או החברה הקבלנית על פי המידע המסופק להם. מידע שכתוב בלשון דלה או לא ממוקד מספיק פוגע באמינות האתר שבו הוא מפורסם ובמוניטין של המותג שאותו הוא מייצג. הסיבה השנייה היא האלגוריתמים החדשים של גוגל. אם המאמר איכותי מספיק, הוא יסייע גם לקידום האתר. כמות הכניסות אליו תהיה גבוהה, והגולשים ישהו זמן רב יותר בעמוד כדי לקרוא את התוכן הכתוב בו.

מי יכול לכתוב את התכנים הללו?

לאחר שדנו לעומק במשמעות הקידום הלוקאלי וחשיבות איכות התוכן, עולה השאלה המהותית “איך מוצאים מומחה כתיבת תוכן שמכיר גם את רזי הכתיבה היצירתית וגם את תחום הנדל”ן לעומק?” למרבה המזל, כיום ישנן חברות המתמחות ביצירת תוכן ומעסיקות כותבים מכל התחומים. אם תחפשו “מאמרי נדל”ן” בגוגל תוכלו למצוא מספר חברות המתמקדות בתחום זה.

מיקור חוץ בתחום הכתיבה לרשת האינטרנט אינו חדש. כיום, גם חברות הפרסום ומשרדי יחסי הציבור מוציאים חלק מהתוכן לכותבים חיצוניים, ומערכות העיתונים עובדות עם כותבים פרילנסרים מזה כמה עשורים. זו, למעשה, הייתה אחת העבודות הראשונות שבוצעו מהבית הרבה לפני עידן האינטרנט. כותבים היו מנסחים את הידיעה לעיתון ומעבירים אותה בדיסקט במשלוח מהיר למערכת העיתון לעריכה, הגהה ופרסום. כיום, כמובן התהליך הרבה יותר פשוט וזול וניתן להזמין מאמרים מקצועיים באיכות גבוהה ובעלות נמוכה.

לסיכום, כתיבת תוכן בתחום הנדל”ן דורשת התמקדות הן ביצירת תוכן לוקאלי לשיווק בעיר שבה נבנה הפרויקט או בשכונות שבהן משרד התיווך פועל, והן ביצירת תוכן כללי המותאם לכל הארץ וגם למדינות מעבר לים. מומלץ להיעזר בחברת תוכן מנוסה ליצירת תכנים איכותיים ומקיפים, ומדי פעם לשלב כתיבה אינפורמטיבית עם כתיבה שיווקית ליצירת אסטרטגית תוכן מקיפה שתגביר את הנוכחות והשפעה ברשת בתחומכם.