בלוג

שיווק נכסי נדל”ן באמצעות תוכן ברשת

קבלנים רבים מגלים את האתגר שהציבה בפניהם שנת 2020. מחד, עובדים רבים נמצאים בחל”ת ומתקשים לקבל משכנתה לנכס חדש, מאידך הם השקיעו לאורך כל השנה בקבלת האישורים הדרושים והחלו כבר לבנות. המחירים, אומנם, עדיין לא יורדים אך קבלנים רבים מתחרים ביניהם על מספר מצומצם של לקוחות.

לכן, פרויקטי נדל”ן רבים בכל הארץ נתקעו מעט בשלב השיווק. למרבה המזל, אם אתם עוסקים בתחום ומשווקים נכסים ודירות חדשות בפרויקט, אינכם תלויים רק ביכולות משרד הפרסום שלכם, ואתם יכולים להתחיל לייצר אסטרטגיית תוכן כדי לחזק את תהליך השיווק. במאמר זה תגלו את כל ההמלצות לשיווק נכסי נדל”ן באמצעות תוכן ברשת.

הכירו את אאוטבריין וטאבולה

לאורך העשור האחרון שתי חברות מיצבו את עצמן בתחום הפצת התוכן ברשת – אאוטבריין וטאבולה. החברות התאחדו לחברה אחת ושמרו על שני המותגים בנפרד. כיצד הן עובדות? כל אחת מהן “שוכרת” שטח פרסומי באתרי חדשות מובילים. במקום לפרסם באנר קופץ, מודעת תמונה או סרטון וידאו כמו שגוגל עושה, חברות אלה מפרסמות לינקים למאמרי תוכן. הקישורים הללו נראים בדיוק כמו חלק מהאתר שבו הם מופיעים. למשל, אם תרצו לבדוק את אזור המאמרים הממומנים ב-YNET או באתר וואלה, תתקשו מאד לזהות את ההבדל בין המאמרים של טאבולה ואאוטבריין למאמרים של YNET.

למרבה המזל, ה”הסוואה” הזו פועלת לטובתכם. גם הלקוחות הצופים בקישור למאמר אינם מבדילים בינו לבין מאמר חדשותי רגיל, והם לוחצים עליו כדי לקרוא אותו כמו שהם קוראים כל מאמר אחר. הקישור יכול להפנות לאתר הבית שלכם, לבלוג או למאמר באתר חדשות חיצוני כמו מקומון או אתר נישה.

העלות לפרסום מבוססת על כמות ההקלקות בכל יום, כאשר הלקוח נכנס לקרוא את הכתבה. אתם יכולים להפיק דו”ח המציג לכם מאיזה אתר היו הכי הרבה הקלקות וגם לבחור אתרים שונים שאינכם רוצים שהלינק יופיע בהם. אם אינכם יודעים כיצד לכתוב את המאמרים בעצמכם, ישנן חברות תוכן רבות המציעות שירותי כתיבת תוכן ויכולות לייצר מאמרים מקצועיים בתחום הנדל”ן.

רכישת מאמרים באתרי חדשות

כיום ניתן לראות לא רק את המאמרים של טאבולה ואאוטבריין באתרי החדשות, אלא גם מאמרים ממומנים המשולמים ישירות לאתר שבו הם מפורסמים. תראו זאת באתרי החדשות הגדולים, כמו: גלובס, כלכליסט, YNET, ישראל היום, וואלה ואתרים נוספים. כמו כן, ניתן לפרסם מאמרים גם באתרי מקומונים כמו: MYNET, מקומונט ורשתות ארציות נוספות.

הפרסום של מאמרים אלה יהיה בדרך כלל יקר יותר, ויתבסס על כמות החשיפות או על תשלום חד פעמי. אם אתם רוצים שהמאמר יופיע בעמוד הבית, מחירו יהיה יקר יותר ממאמר שפורסם באחד העמודים הפנימיים באתר. המקומונים מציעים גם שירותי כתיבה, אך אלה יקרים משמעותית משירותי כתיבה המוצעים על ידי חברות התוכן.

הן המאמרים דרך טאבולה ואאוטבריין והן המאמרים המפורסמים באתרי החדשות יכולים לכלול לינק המקשר לדף נחיתה לאיסוף לידים. הדף יכול להיות מאוחסן באתר שלכם או בקישור חיצוני. מומלץ להתאים את התוכן הכתוב בדף הנחיתה לנתונים הנכתבים במאמר. למשל, אם אתם יוצאים במבצע מיוחד של נכסים במחיר אטרקטיבי, פרויקט נדלן בוטיק או דירה במסגרת מחיר למשתכן, כדאי לציין זאת בקצרה גם בדף הנחיתה.

פרסום של פוסטים ברשתות החברתיות

דרך נוספת להעלות את המודעות בקרב רוכשים פוטנציאליים לפרויקט הנדל”ן שאתם משווקים כעת הוא באמצעות יצירה של פוסטים שיווקיים בעמוד הפייסבוק שלכם. הפוסט יכול לכלול גם תמונות של הפרויקט, קטעי וידאו מרשימים של מודל תלת הממד וקריינות. לצד כל אלה, חשוב שיכתב גם כאן תוכן המושך את הלקוחות להקליק על לינק לאתר שלכם או לדף נחיתה לקבלת פרטים נוספים. חברות המעניקות  שירותי כתיבת תוכן לנדל”ן יכולות לנסח לכם גם את הפוסטים הללו. לאחר שהעליתם אותם בעמוד העסקי, אתם יכולים להתחיל פרויקט של קידום ממומן בפייסבוק, ולשלם לפי הקלקות.

בנו אזור מאמרים באתר שלכם

מעבר לפרסום המאמרים באתרים חיצוניים, חשוב לשלב מאמרי תוכן מרתקים גם באתר שלכם. אין זה משנה אם זה אתר המשווק רק פרויקט אחד בלבד או אתר התדמית של היזם/קבלן של הפרויקט. כל אתר זקוק לכמות גדולה של תוכן כדי ליצור תדמית מקצועית ולהתקדם במנועי החיפוש.

המאמרים יכולים להיות משולבים במידע אינפורמטיבי על הפרויקטים שבניתם בעבר ואלו שאתם בונים כיום. כמו כן תוכלו לכלול בהם את מפרטי הדירות, ואף להציע לקורא מידע רב על השכונה שבה נבנים הפרויקטים. תוכלו להוסיף גם את המאפיינים הדמוגרפיים של השכונה, ולמשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לבקר בדירה לדוגמה באמצעות שילוב של תמונות וסרטונים לפרויקטים שכבר נבנו.

לסיכום, אסטרטגיית תוכן נכונה יכולה ליצור הבדל של שמיים וארץ בין שיווק המבוסס אך ורק על מודעות פרסום, לבין שיווק חכם הכולל מידע רב המופץ לקונים פוטנציאליים. בעידן שבו התחרות גדולה באופן משמעותי וכמות הרוכשים מצומצמת, כל ליד שמגיע אליכם יכול להיות משמעותי מאד, ולקדם אתכם למכירה של הפרויקט כולו ולאכלוס מהיר יותר.