בלוג

שש המלצות שיהפכו את הבלוג שלכם למקור מידע מרתק

אם אתם מתפעלים היום בלוג ולא מצליחים למשוך אליו גולשים, יתכן שהבעיה אינה בפרסום שלכם או בעובדה כי איש לא מגיע לאתר. יכול להיות שהבלוג אינו מרתק מספיק כדי לגרום לקהל קבוע לחזור ולקרוא. במאמר זה אספנו עבורכם מספר המלצות חשובות, הן ליצירת התוכן הכתוב בבלוג והן בקידום העסק שלכם באמצעותו.

מספר המלצות חשובות ליצירת התוכן לבלוג

  • יצירת תוכן עדכני: מכירים את העמודים הללו באינטרנט שנכתבו לפני עשור ועדיין לא עודכנו? מופיעות בהן מדינות שכבר לא קיימות (כמו יוגוסלביה), מטבעות שכבר לא בשימוש והמידע שבהן לא מועיל לאיש. כאשר כותבים בלוג, חשוב לשמור על רלוונטיות התוכן לעידן הנוכחי. נסו בכל פעם למצוא את הנושאים הבוערים ולכתוב עליהם. אפשר להשתמש ב”טרנדים” של גוגל כדי לגלות את המונחים החשובים ביותר בנישה שלכם, לגולשים הקוראים את הבלוג בחודש הזה.
  • שמרו על מקוריות התוכן: עשוי להיות מפתה מאד לחקות פוסטים של מותגים דומים לשלכם או בלוגים נוספים בנישה. אבל, צריך לזכור כי הקוראים נמצאים כנראה גם בבלוג שלהם וקוראים את התוכן. לכן, נסו לחפש נושאים חדשים לכתוב עליהם, שאלות שיכולות לסקרן את הגולשים שלכם והוסיפו מידע שלא קיים במקומות אחרים. תוכלו גם לשאול את המנויים ברשימת התפוצה של הבלוג (אם קיימת), אילו נושאים מעניינים אותם? ולפתוח אזור של שאלות ותשובות בבלוג.
  • אל תכתבו תוכן רק סביב מילות המפתח: רבים טועים לחשוב שהפוסטים באתר שלהם נועדו רק לקידום בגוגל, ולכן הם מסתפקים בתוכן רדוד שבו מוזכרות מילות המפתח החשובות להם בצפיפות גבוהה. נכון, יש משמעות לקידום האתר אך אסור להזניח את איכות התוכן. כותבים מומחים המועסקים בחברות תוכן שמציעות כתיבה לבלוג, יודעים לשלב בצורה מושלמת את מילות המפתח בפוסטים איכותיים המעניקים ערך רב לקורא.

המלצות לבלוגים קיימים

  • בצעו הגהה לכל הפוסטים שאתם מעלים: כאשר כותבים פוסט בפייסבוק, שגיאות כתיב או הקלדה מינוריות כמעט ואינן נראות לעין. למעשה, אנו רגילים לראות שגיאה פה או שם, ומרגישים שהתוכן נכתב על ידי אדם ממשי ולא פרופיל מזויף. אך, כאשר מתחזקים בלוג, חשוב לשמור על התדמית המקצועית של החברה. שגיאות הקלדה ושגיאות דקדוק עשויות לגרום לחלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם להירתע. שימוש בביטויים כמו “שלוש מוצרים” או “אני יעניין אתכם במוצר חדש” יצרמו לקורא. אם עברית אינה שפת האם שלכם או שאתם לא בטוחים שתוכלו לכתוב ללא שגיאות, מומלץ לתת לאדם נוסף או לחברה מקצועית שתהגה את הפוסטים בבלוג.
  • הוסיפו מדי פעם פוסט מקיף וארוך: מדי פעם כדאי להוסיף לבלוג שלכם פוסט אחד ארוך במיוחד, שיכול להגיע גם לאלף מילים, המתאר בפרוטרוט את הנושא שבו אתם מתמקדים. פוסט כזה ימשוך גולשים רבים לאתר וישאיר אותם בדף זמן ארוך יותר. קיים גם סיכוי טוב יותר שדירוג הBounce Rate, המתעד את משך השהייה בדף במהלך חישוב דירוג האתר בגוגל יהיה גבוה יותר. אם אינכם יודעים כיצד לרשום פוסטים כאלה, מצאו חברה במיקור חוץ המציעה כתיבת תוכן לבלוג בתחום שלכם, שתוכל לייצר מאמרים ארוכים ומקיפים.
  • הוסיפו עוד סוגים של תוכן: מלבד הפוסטים הטקסטואליים אתם יכולים לשלב עוד מספר סוגים של תוכן לבלוג. סרטוני וידאו יכולים להעשיר את הבלוג, אם כפוסט העומד בפני עצמו או כחלק מפוסט כתוב ארוך יותר. אפשר גם לשלב אנימציות המופקות בתקציב נמוך ומסבירות את התוכן הנאמר, אינפוגרפיות שהגולשים יכולים לשתף ותמונות רלוונטיות. התמונות הללו יכולות ליצור למעשה הפסקה ברצף של התוכן ולהפוך אותו לקריא יותר.

לסיכום, אם אתם מתכננים לשפר את הבלוג שלכם, התחילו קודם כל מאיכות התוכן הכתוב בו. בדקו האם התוכן הקיים באתר אינו כולל שגיאות כתיב או תחביר, והוסיפו פוסטים ארוכים ומקיפים שיכולים לשמש כמדריך שהקוראים שלכם ישמחו לשתף עם חבריהם. חשוב לזכור כי הבלוג נועד לקריאה על ידי לקוחות פוטנציאליים שלכם, ולכן כדאי לשתף בו גם מידע על המוצרים והשירותים שאתם משווקים. אם תוסיפו פוסטים אינפורמטיביים בנושא זה, שאינם שיווקיים בצורה אגרסיבית מדי, תופעות לגלות כי הלקוחות שלכם מתחילים להתעניין במוצרים ופונים דרך הבלוג לקבלת הצעות מחיר.