בלוג

הכח העצום של הרשתות החברתיות ליצירת לידים לעסק

בספטמבר 2006 העולם השתנה, אך רובנו עדיין לא ידענו זאת. אתר “פייסבוק” נפתח לציבור הרחב לאחר שחמישה סטודנטים בהרווארד הקימו אותו והשתמשו בו כפלטפורמה לסטודנטים במשך שנתיים. כל השאר – היסטוריה. כיום, לרשת החברתית הזו יש מעל שני מיליארד משתמשים, מתוכם שישה מיליון חשבונות פעילים בישראל בלבד. רשתות חברתיות נוספות כבשו את הרשת עם השנים, וכיום ניתן להגיד בוודאות שיותר מ-30% מהעולם מחזיק בפרופיל ברשת חברתית כלשהי. כאשר הסתבר כי מדובר בכוח פרסום עצום, אתרים אלה החלו לפתח פלטפורמות חכמות יותר, לפרסום עבור בעלי עסקים המעוניינים להציע את שירותיהם לקהל הלקוחות הענק.

בין פרסום אורגני לקידום ממומן ברשתות חברתיות

עסקים המפרסמים כיום ברשתות חברתיות יכולים לנקוט בשתי אסטרטגיות עיקריות: שיווק ממומן של מודעות ופוסטים המופיעים בפני קהל לקוחות שלא הכיר את המותג קודם לכן, ושיווק אורגני באמצעות יצירת פרופיל עסקי ופרסום פוסטים מרתקים לגולשים שעשו “לייק” לעמוד זה.

הפרסום הממומן מאפשר פילוח מדויק של קהלי היעד על פי מגדר, מיקום גאוגרפי, גיל, מצב משפחתי ותחומי עניין. היתרון בפילוח זה הוא היכולת להתאים פוסטים שונים לכל אחד מהקהלים ולנסח אותו בצורה אישית. חברות רבות מעסיקות פרילנסרים שהתמחו בסודות הקטנים של כתיבת פוסטים לפייסבוק, בהתאמה לכל אחד מקהלי היעד הללו. הפוסטים שונים זה מזה בצורת הניסוח, במשלב השפתי (שפה גבוהה מול שפה עממית יותר), באורך הפוסט וכן בסוג התוכן הכתוב. בנוסף, תגלו הבדל בין התמונות או קטעי הווידאו הנלווים לפוסט ומותאמים לקהל צעיר מול קהל מבוגר.

“פייסבוק” מזהה כיום באופן אוטומטי מה הן השפות שאותן קורא כל משתמש, ומציגה בפניו אך ורק את הפוסטים הכתובים בשפה זו. לכן, אם אתם מתחילים פרויקט של קידום גלובלי ממומן באמצעות כתיבת תוכן לפייסבוק, אתם יכולים להעלות אותו במעל לשלושים שפות שונות והוא יותאם אוטומטית לגולש.

האפשרות השנייה היא פרסום אורגני, באמצעות פוסטים על הדף העסקי או פוסטים המופצים בקבוצות שונות בפייסבוק. פרסום זה מוצג בפני הגולשים ללא הגבלת זמן (בניגוד לפרסום הממומן המוגבל בזמן). הפנייה לגולשים היא כללית ואינה פונה לקהל יעד זה או אחר. כתיבת הפוסטים מתבצעת בצורה שונה, תוך פנייה הן לגברים והן לנשים, כדי שמירב הגולשים הקוראים את הפוסט יזדהו עימו. בדרך כלל פוסטים הנכתבים בדף העסקי יהיו אינפורמטיביים, כדי שירתקו את הגולשים ויעודדו אותם לשוב לדף העסקי במטרה לקרוא תכנים נוספים.

שימוש ברשתות החברתיות כדי לקדם תוכן באתר הבית

ניתן להשתמש ברשתות חברתיות גם כדי לקדם תכנים הכתובים באתר הבית של החברה. פרסום זה יכול יתבצע באמצעות העתקה של ה-URL (כתובת הדף שבו מופיע המאמר), המעתיק באופן אוטומטי את כותרת המאמר, משלב את אחת התמונות בדף ומציג תקציר של המאמר. ניתן גם לכתוב פוסט נפרד המניע לפעולה ומושך את הגולשים ללחוץ על הלינק ולהיכנס לאתר. קידום זה מאפשר להגביר את כמות התנועה, וליצור קשר אינטראקטיבי עם הגולשים המגיבים על המאמר בעמוד העסקי.

מלבד הפרסום של הלינק בפייסבוק, אפשר להשתמש גם ברשתות חברתיות נוספות כמו טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם ואחרות. כתיבה לטוויטר היא מאתגרת במיוחד, בשל מגבלת התווים של הרשת החברתית. באינסטגרם, קיימת משמעות גבוהה מאד לטקסט המופיע לצד התמונה שגם הוא קצר מאד.

הן הפרסום האורגני והן הממומן בפייסבוק דורשים יכולת לתמצת את המסרים ולחדדם, תוך שימוש בכמות מצומצמת של מילים. בעלי עסקים רבים מגלים כי מדובר באתגר לא פשוט. לכן, הם מוציאים את כתיבת התוכן המשמש להעשרת האתר במאמרים, קידום ברשתות חברתיות וכתיבת פוסטים קצרים לכותבים המועסקים בחברות תוכן. כותבים אלה יכולים להעביר את המסרים השיווקיים בשפה עשירה, תוך שימוש בכמות קטנה של מילים המתאימה לכל רשת חברתית. תכנים אלה הם בעלי עוצמה רבה ומסוגלים להפנות כמות גדולה של מתעניינים בכל פרסום פוסט לעסק, ולייצר לידים בצורה שוטפת ויומיומית מבלי שתצטרכו להשקיע הון על פרסום באפיקים אחרים.

לסיכום, כפי שניתן לראות לרשתות החברתיות יש יכולת להגיע לכמות גדולה של מתעניינים בתוך זמן קצר. חשוב לבנות את אסטרטגיית התוכן בצורה המתאימה לעסק, ולעיתים לשלב בין פרסום ממומן לאורגני. מומלץ להעביר את משימות כתיבת התוכן לכותבים מומחים, המסוגלים לייצר כמות גדולה של פוסטים ממירים בתוך זמן קצר.