בלוג

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר אתם מוסיפים תוכן לאתר העסקים שלכם?

יש לכם כבר את התוכן הבסיסי באתר, מספר מילים בעמוד הבית, עמוד שירותים ועמוד צור קשר. אך, כדי להמשיך ולהתקדם במנועי החיפוש, אתר הבית שלכם צריך להכיל כמות גדולה יותר של דפים. אם תבחנו את אתרי המתחרים הנמצאים במקום הראשון, תגלו שיש להם מספר עשרות דפים לפחות. במאמר זה נפרט איך אפשר לחלק את התוכן באתר כדי שלא יהיה עמוס מדי, ויוכל להוות מקור מידע איכותי לגולש בתחום שבו אתם עוסקים.

כוונו לגולשים ולא למנוע החיפוש

העיקרון הבסיסי שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא התשובה לשאלה: “מה התוכן שהגולשים ירצו לקרוא לפני שהם מזמינים שירות או מוצר מהמותג שלי?” תוכלו ליצור דפים העונים על שאלות בסיסיות, ליצור דפים המעניקים לגולש תובנות חדשות בדבר המוצר וכן להוסיף ידיעות חדשותיות הרלוונטיות לגולשים שלכם. למשל, אם אתם מפעילים אתר של רואי חשבון, שינויים בחקיקה בתחום המיסים ועדכונים על הקלות מס יהיו רלוונטיים מאד לגולש ורצוי שיופיע אזכור שלהם כבר בעמודים הראשיים.

התוכן הבסיסי שלכם באתר צריך להיות מורכב מ:

  • עמוד בית מושך המציג את יתרונות המותג, רצוי שעמוד זה יהיה מפורט ביותר הן כדי לרתק את הגולש והן כדי להתקדם במנוע החיפוש.
  • עמוד אודותינו אינפורמטיבי עם מעט נגיעה שיווקית.
  • עמוד מוצרים ושירותים הכולל אזכור קצר של כל אחד מהשירותים שאתם מעניקים. עמוד זה יקושר מעמוד הבית בתפריט הראשי.
  • עמוד נפרד לכל אחד מהשירותים – אליו יהיה קישור מתת־תפריט “שירותים” בתפריט הראשי.
  • בלוג או מתחם מאמרים שבו תוכלו להזין את שאר התוכן באתר.
  • עמוד “צור קשר” הכולל את: כתובת העסק, מספר הטלפון, דואר אלקטרוני וכן טופס מקוון ליצירת קשר.

לאחר מכן תוכלו ליצור גם עמודים נוספים שיהיו מחוברים לקישורים בתחתית הדף, באזור המכונה “פוטר”. עמודים אלה יבנו בדרך כלל על פי כותרות המבוססות על הביטוי שהגולש יחפש ב”גוגל”. למשל, אם אתם מפעילים אתר לווטרינר, תוכלו להוסיף בו תכנים העוסקים ב”חיסון לכלבים”, “חיסון לחתולים”, “עיקור” ונושאים נוספים הקשורים לשירותי המרפאה. חשוב לדעת כי מדובר בדפים חדשים שאינם קשורים בהכרח לדפי השירותים בתפריט המרכזי של האתר.

כתיבת המאמרים בבלוג

כעת, אתם מגיעים לאחר החלקים החשובים בתהליך כתיבת תוכן לאתר. ניסוח המאמרים שיופיע בבלוג שלכם. נסו לעיין בבלוגים של המתחרים כדי לקבל השראה, וחשבו על נושאים שאינם מופיעים אצלם או שאלות שאין עליהן מענה באתר המתחרים. נחזור לדוגמה של אתר הווטרינר. ניתן לכתוב בו מאמרים העונים על שאלות כמו: איך לטפל בחיית המחמד?, באיזה גיל ניתן לעקר את הכלב?, מהו המזון הטוב ביותר לכלבים בוגרים ומה עושים אם הכלב לא ממושמע? כמו כן, תוכלו לכתוב מאמרים בסגנון “איך בוחרים את ה- (תחום העיסוק שלכם יופיע פה) הטוב ביותר”.

מתוך המאמרים עצמם שתכתבו, יעלו לכם עוד רעיונות להרחבה בנושאים נוספים. אם כבר כתבתם מאמר מפורט העוסק בטיפול בחתול, תוכלו לקשר ממנו מאמר המתמקד אך ורק בגורי חתולים, מאמר העוסק בבחירת החול לחתול ומאמר הסוקר את זני החתולים השונים. כך, תצרו מקור מידע אמין עבור גולשי האתר, שימתג אתכם כמומחים בתחום, וימשוך לקוחות המעוניינים לצרוך את השירותים שלכם.

אם אינכם יודעים כיצד לכתוב מאמרים מפורטים בנושא או שאין לכם זמן פנוי, תוכלו להוציא את השירות הזה למיקור חוץ. ישנן חברות המעסיקות מומחי כתיבת תוכן לעסקים שלומדים את הנישה שלכם, ומסוגלים לנסח כמות גדולה של מאמרים לבלוג. לאחר שנים רבות בתחום של כתיבת תוכן לאתרים, הם מסוגלים לרתק את הקורא במידע אינפורמטיבי חשוב, וגם ליצור עבורכם תוכן לעמוד הבית, עמודי השירותים ועמודים נוספים שיופיעו באתר.

לסיכום, אתר הבית שלכם מהווה חלון ראווה דיגיטלי לעסקכם, ומאפשר לגולשים להכיר אתכם מקרוב. אם אתם יוצרים אתר מרתק שיש בו הרבה מידע לגולש הוא יחזור אליו שוב ושוב. כאשר הוא יזדקק לשירותים שלכם, אתם תהיו הבחירה הטבעית עבורו והוא יצור קשר עמכם. נסכם בהמלצה חשובה בתחום זה: חשוב להמשיך ולעדכן את האתר באופן שוטף בתכנים עדכניים, כדי לשמור על קהילת קוראים נאמנה לבלוג.