בלוג

איך אסטרטגיית התוכן שלכם יכולה לקדם את העסק?

רבים לא שמים לב לכך, אך למרות שאחוזי האנשים שקוראים ספרים ירדו באופן משמעותי, אנו עדיין קוראים עמודים רבים מדי יום. חלק קוראים בשקיקה את אתרי החדשות, כמו” “YNET”, “וואלה”, “The Marker”, “הארץ” ואתרי חדשות נוספים. אחרים מתעניינים דווקא בכלכלה, וקוראים בכל יום על המצב הכלכלי המדווח ב”גלובס” וב”כלכליסט”. יש הקוראים פוסטים בבלוגים שמרתקים אותם, או לומדים קורסים מקוונים וקוראים תכנים מקצועיים. חלק ניכר מהמאמרים המופיעים בכל אותם אתרים הוא אינפורמטיבי. חלק נוסף, משלב גם מידע שיווקי ופרסומי במסווה של מאמר אובייקטיבי שנועד להעניק מידע. כיום, את היתרון של הפרסום הסמוי הזה, אתם יכולים לרתום גם לטובת העסק שלכם. במאמר זה נדון באסטרטגיות תוכן שונות, ובאמצעותן תגלו מה האסטרטגיה המתאימה לכם.

תוכן לאתר

המקום הקל ביותר להוסיף תכנים מרתקים על החברה שלכם, או המותג שבניתם הוא אתר האינטרנט של החברה. איננו מתכוונים רק לתוכן הבסיסי כמו עמוד הבית ושירותינו, אלא המקום שבו תוכלו למקם את מרבית התוכן המקצועי – קטגוריית “מאמרים” או “בלוג”. בחלק זה באתר אתם יכולים להכניס מאמרים מקצועיים, המדגישים את הידע שלכם בתחום שבו אתם עוסקים. כתיבה של בלוג מאפשרת ליצור קהילה של מתעניינים המקבלים עדכון שוטף על פוסטים חדשים ומאמרים נוספים לבלוג. כדי לחזק את השיווק של תוכן זה, אתם יכולים להתחיל ליצור רשימת תפוצה ולדוור אליה לינק לפוסט חדש שפורסם. ניתן לכתוב את התוכן בעצמכם או לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בכתיבה ובפרט כתיבת תוכן לעסקים. בנוסף, תוכלו למנף את היתרון של חברות הפצת התוכן כמו “טאבולה” ו”אאוטבריין”, כדי שקישור לפוסטים שלכם יופיע באתרי חדשות מובילים. נרחיב על כך בקצרה:

שיווק באמצעות “טאבולה” ו-“אאוטבריין”

שתי הפלטפורמות הללו, שהתאחדו לא מזמן לחברה אחת, פועלות על מודל רווח פשוט. הן שוכרות ‘נד”לן דיגיטלי’, חלק מהעמוד באתרי חדשות מובילים, ומשכירות את המקום למפרסמים אחרים. אם תבחנו אתרים כמו “מאקו” או “YNET” תגלו כי בעמוד הבית תחת הכתבות יש אזור שכותרתו “כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך”. באתר כמו “גלובס” יתכן ותגלו קישור זה בצורה של תוכן מקודם כשורה אחת, כמו בתמונה הבאה (שימו לב לשורה האחרונה):

קידום ממומן

מתוך: אתר גלובס, תאריך 10.6.20

קידום באמצעות התוכן באתרי החדשות יכול להיות המקפצה של העסק שלכם. אינכם חייבים לשלם ישירות לאתר. אתם מפרסים את המאמר באתר הבית שלכם, ויוצרים הפנייה באמצעות ממשק הניהול של Outbrain. האפשרות הזו מתאימה למי שיש בידיו תקציב פרסום של לפחות 1,200 ₪ לחודש, ומעוניין לקבל חשיפה משמעותית על בסיס הקלקות.

פרסום ישירות באתרי החדשות

האפשרות הבאה היא פרסום ישיר בתוך אתרי החדשות עצמם. חלק מהאתרים מאפשרים להעלות מאמרי קידום, בעלויות זולות יחסית המתחילות מאלף וחמש מאות שקלים ומעלה. אם בוחרים לפרסם את הכתבות במדורי החדשות באתר – העלויות גבוהות יותר. חלק מהאתרים יבטיחו לכם מינימום של חשיפות וכמובן ידרשו תשלום נוסף על כך. גם כאן, אתם יכולים לכתוב את הכתבה בעצמכם או להעזר בחברה המתמחה בשירותי כתיבת תוכן לאתרים. חשוב לדעת, שככל שהמאמר יעניק ערך רב יותר לגולשים, אתרי החדשות ימקמו אותו קרוב יותר לעמוד הבית. לפעמים, תזכו להופיע באתר הבית עצמו למשך שבוע, שבועיים או חודש. הכל תלוי כמובן בשיקול הדעת של העורך.

חשוב לדעת גם כי אם אתם מכניסים את המאמרים לאתרי החדשות, אתם זוכים לא רק לפרסום איכותי ולקידום המותג שלכם, אלא גם אתם זוכים לבנייה של מוניטין ארוך שנים. הכתבה לא נעלמת מהאתר. היא נשארת בו גם עשור ויותר, ולכן כאשר יחפשו את החברה שלכם בגוגל, תופיע הכתבה שפרסמתם באתרים כמו “YNET”, “הארץ”, “מעריב” ואחרים, ויסייעו לעסק שלכם להראות גדול ומוכר.

לסיכום, כדי להתקדם ברשת חשוב לבחור באסטרטגיית התוכן המתאימה לאופי העסק ולתקציב שלכם. התחילו מפרסום של המאמרים באתר הבית שלכם, המשיכו בקידום בפלטפורמות הפצת תוכן כמו “טאבולה” ו”אאוטבריין”, ואם תרצו להשקיע מעט יותר, פרסמו מאמרים גם באתרי חדשות. את הכתיבה כדאי להשאיר למומחים המתמחים בשירותי כתיבת תוכן למחייתם, במטרה להגדיל את החשיפה שלכם בעמודים החשובים ביותר באתר החדשות. זכרו, כי תוכן איכותי וטוב, גורם לכם להראות מקצועיים יותר, ומסייע לכם לחזק את המותג לאורך שנים.