בלוג

מהם האתגרים בכתיבה על תחום טכנולוגי?

חברות טכנולוגיה והייטק רבות מגלות כי הן זקוקות לשירותי כתיבה חיצוניים, כדי להעביר בצורה הטובה יותר מסרים שיווקיים ואינפורמטיביים באתרי אינטרנט ועיתונות מקצועית. במאמר זה נגלה מהם האתגרים המייחדים את הכתיבה על התחומים הקשורים להייטק, מחשבים, תקשורת, ביוטכנולוגיה ותחומים משיקים נוספים. נגלה מה מייחד את הכותבים בתחום זה, והיכן ניתן למצוא אותם?

כיצד מסבירים את המידע לאדם שלא בקיא במינוח המקצועי?

סקירה של מאמרים טכנולוגיים הכתובים לאנשי מקצוע בלבד, מעניקה תובנות חשובות על חשיבות הכרות המינוחים המקצועיים במהלך כתיבת תוכן לאתר טכנולוגי. כאשר כותבים למומחי אבטחת מידע, המילים שבהן ישתמש החוקר יהיו שונות לחלוטין מכתיבה על טכנולוגיות של נאס”א. אך מה עושים אם הקורא אינו מתמצא בתחום? חשוב להנגיש עבורו את התוכן ולהסביר גם מינוחים פשוטים, בדומה לדרך שבה רופא מסביר למטופל מידע רפואי אודות מחלתו. הרופא, אינו משתמש במינוחים המקצועיים שבהם יבחר אם הוא מדבר עם עמיתו למקצוע.

לכן, כותבים המתמחים בניסוח מאמרים בתחומים כמו מחשבים וטכנולוגיה, יודעים לתרגם את המושגים המקצועיים לשפה פשוטה וקלילה יותר, הנהירה לכל אחד. הם יכולים לפשט באמצעות דוגמאות את התהליכים הסבוכים הכרוכים ביצירה של ממשקים דיגיטליים חכמים. כמו כן, הם יכולים להעשיר את ידיעתו של הקורא ולהסביר באריכות מונחים טכנולוגיים בתוך המאמר, במקום לדלג עליהם ולהחליפם במילים פשוטות יותר. לשיטה זו יש יתרון נוסף – הקורא מרגיש שהוא למד מושגים חדשים במהלך הקריאה וקבל ערך מוסף מהם. לכן כתיבת תוכן מקצועית צריכה להתבצע על ידי אדם בעל ניסיון בתחום.

איך מוצאים כותבים המתמחים בתחום הטכנולוגי?

לא כל טכנולוג יודע לכתוב בצורה רהוטה, ולא כל כותב מבין בטכנולוגיה. כדי למצוא כותבים המסוגלים להסביר את המונחים השונים בצורה הטובה ביותר, כדאי להיעזר בחברת תוכן המעסיקה: מתכנתים, מומחי אבטחה, מומחי תקשורת ואנשי מקצוע בתחום הנכתב. דרך נוספת לייצר תכנים איכותיים הנהירים לכל אדם היא באמצעות כתיבה של התוכן בצורה “יבשה” וכללית, ושימוש בשירותיו של עורך תוכן המשכתב את המאמר לשפה יומיומית קלילה.

כאשר מוצאים את הכותב המתאים, חשוב להבהיר היטב את מטרת המאמר לפני הכתיבה. האם ברצונכם לכתוב תוכן שיווקי המסביר על מוצר טכנולוגי? האם ברצונכם רק לעדכן את הקורא בהתפתחויות טכנולוגיות מרתקות ללא ניסיון לשווקו? הסבר קצר על מטרת המאמר יכול לאפשר לכותב ליצור תוכן מתאים.

בנוסף, חשוב לצין היכן המאמר מיועד להתפרסם. מאמר טכנולוגיה שנכתב במטרה להתפרסם באתרי חדשות כלליים, יהיה שונה ממאמר לאתר שבו קהל היעד הוא מומחים בתחום הטכנולוגי. אם הכותב יודע היכן הטקסט יופיע, הוא יוודא כי הניסוח יותאם לקורא ככפפה ליד.

חשוב לדעת כי חלק מהתכנים הללו אינם נכתבים לפרסום מקוון. הם מופיעים על גבי ברושורים ומודעות של החברה המופצים בכנסים ובאירועים. הם עשויים להיות חלק מתיאור המוצר הנמצא בקופסה או להיות חלק מתקציר שנועד למשקיעים פוטנציאליים בחברה. לתכנים איכותיים בתחום זה יש פוטנציאל להוות אמצעי לשיווק המוצר או השירות של החברה, תוך הדגשת החוזקות של המוצר מול המתחרים.

לסיכום, כתיבת תוכן טכנולוגי טומנת בחובה אתגרים רבים. היא מחייבת הכרות עם הז’רגון המקצועי בתחום שבו נכתב המאמר, והבנה בתחום כדי להנגיש את התוכן לקורא הפשוט ולהתאים את התוכן לקהל היעד. לכן, חשוב להיעזר בחברות המתמחות ביצירה של תכנים מסוג זה, ולהעביר להם הנחיות ברורות כדי לקבל מאמר מקצועי איכותי שניתן לפרסם באתרי חדשות, עיתונות מקצועית או ברושור של החברה.