בלוג

כל מה שצריך לדעת על כתיבת תוכן לעסקים

דמיינו שאתם עוברים ברחוב ליד חלון ראווה ומגלים כי הוא חצי ריק. המוצרים המונחים בו מאובקים, מונחים ברישול וחלקם אינו קשור כלל למוצרים שנמכרים בחנות. באותה מידה, אתר האינטרנט שלכם משמש כיום כחלון הראווה של העסק. התוכן, התמונות והצורה שבה הוא בנוי, ישפיעו במידה רבה על כמות הגולשים שיגלשו בו ויקראו את התכנים שלכם. לכן, עליכם להקדיש למאמרים הכתובים באתר תשומת לב רבה, ולוודא כי הם מייצגים אתכם בצורה הטובה ביותר.

הבסיס לכתיבת תוכן טוב – שפה רהוטה

החלק החשוב ביותר בהתחלת כתיבת תוכן לאתרים היא שימוש בשפה קולחת ורהוטה. תכנים הכתובים עם שגיאות כתיב רבות, מנוסחים בצורה עילגת או כוללים סלנג עשויים לפגוע בתדמית המקצועית שלכם. אם אינכם רגילים לכתוב, אתם עשויים לגלות כי ניסוח מאמרים חדשים לאתר שלכם עשוי להיות מאתגר. אתם עשויים למצוא את עצמכם כותבים ומוחקים שוב ושוב. למרבה המזל, אינכם חייבים לעשות זאת בעצמכם. תוכלו להעסיק כותבי תוכן בעלי יכולת כתיבה מקצועית וניסיון רב שינסחו את הדפים השונים באתר עבורכם. כותבים אלה יכולים ליצור דף בית, דפי שירותים ומאמרים מקצועיים בתוך ימים אחדים, ולסייע לכם להופיע באינטרנט בצורה המכובדת ביותר.

מדוע חשוב להכניס כמות גדולה של תכנים איכותיים לאתר האינטרנט?

ככל שאתם מכניסים יותר מאמרים איכותיים לאתר העוסקים בתחום ההתמחות שלכם, אתרכם מתקדם גם במנוע החיפוש של גוגל. השילוב בין תוכן איכותי, שנכתב במיוחד עבור קהל היעד שלכם, למילות מפתח חשובות, יהפוך את אתר האינטרנט למקום הראשון, שאליו הגולש יפנה כאשר הוא מחפש מידע או מעוניין להזמין שירותים.

חשוב לדעת, כי כיום הגולשים שלכם מעוניינים למצוא אדם שבקיא היטב בתחום העיסוק שלו. אין זה משנה אם מדובר במוביל דירה, מדביר, חשמלאי או מדען טילים. אנו אוהבים לעבוד עם מומחים מיומנים, ושמחים לקבל שירות מאדם שאנו חשים שצבר את הניסיון הדרוש כדי למלא את מבוקשנו בצורה הטובה ביותר. אתרים של עסקים רפואיים, כמו רופא שינים למשל, כוללים מידע רב על התחום. אתרים משפטיים יכללו מאמרים המסבירים בצורה טובה את תחומי העיסוק של המשרד. הכותבים שלכם יכולים לבנות את התכנים בהתאם לדרישה שלכם ולהמשיך למלא בכל יום את האתר בעוד טקסטים שימחישו לגולשים שכדאי לפנות דווקא למשרד או לעסק שלכם, ולא למתחרים.

איך מוצאים נושאים חדשים לכתוב?

לפעמים, אתם עשויים לגלות שאין לכם רעיונות חדשים למאמרים לאתר. אל דאגה, גם את איתור הנושאים הרלוונטיים הכותבים יכולים לעשות בעצמם. אם אתם מציגים להם את התחום הכללי שעליו תרצו שיכתבו, כמו: תקשורת ומחשבים, אופנה או חינוך, הם יוכלו להציע נושאים לכתיבה ולכתוב הן את הכותרת והן את המאמר עצמו. אינכם חייבים “לשבור את הראש” כדי להרחיב את האתר לעשרות דפים חדשים.

דרך נוספת למצוא נושאים חדשים לכתוב היא באמצעות סקירה של תיבת הדוא”ל שלכם. תוכלו למצוא בה שאלות שהלקוחות שלכם כתבו ועניתם עליהן בקצרה. כל תשובה כזו יכולה להתרחב למאמר שלם, שיענה על השאלה על פני עמוד. הלקוחות הבאים שלכם יוכלו למצוא את התשובה באתר ולא יצטרכו לפנות אליכם.

ליצירה של טקסטים המבוססים על שאלות ותשובות יש עוד יתרון. גולשים רבים מחפשים תשובות לשאלות נפוצות, כאשר הם כותבים אותן בשורת החיפוש של גוגל או משתמשים בחיפוש קולי. למשל, גולש עשוי לשאול – “כמה עולה הובלה בתוך תל אביב?”. אם השאלה והתשובה יופיעו במאמר, גולשים שחיפשו שאלה זו בגוגל ימצאו אותה.

תוכן עם ניחוח שיווקי קל

יש חוק חשוב כאשר מתחילים כתיבת תוכן לאתר חדש, את תכני האתר ובמיוחד עמוד הבית לא כדאי לכתוב עם כמות גדולה של “סופרלטיבים” המאדירים את המותג. למשל, “מומחה רשתות מעולה, מקצועי והכי טוב בעיר” ישמע פחות מקצועי מ”מומחה רשתות מיומן בעל שנים של ניסיון באפיון ובניית רשתות מחשוב”. חשוב להתאים את התוכן לציפיות של הגולשים מכם. אם הם מצפים לשמוע שיש לכם שנים רבות של ניסיון, להכיר את הפרויקטים שביצעתם בעבר ואת השירותים המוצעים בחברה שלכם, דאגו שכל המידע הזה יופיע בצורה ברורה בעמוד הבית. את התוכן הכולל רק מידע שיווקי, שמרו למאמרי פרסום חיצוניים ולא לעמוד הבית.

לסיכום, התוכן בעמוד הבית שלכם מציג את החברה שלכם בתוך דקות אחדות לגולשים. שמרו על טון מקצועי, הוסיפו כמות גדולה של מידע רלוונטי לגולש ואל תעמיסו תכנים שיווקיים. אם אינכם יודעים לכתוב את התוכן לבד, העזרו בחברת שירותי תוכן שתוכל לכתוב לכם כתיבת תוכן לעסקים באופן המקצועי ביותר.