בלוג

מה ההבדל בין כתיבה המיועדת לשיווק לבין כתיבה המיועד לקידום אתר של מסעדה?

משווקים רבים נתקלים בשאלה נפוצה: האם ניתן לכתוב מאמרי הקידום לאתר בצורה שיווקית? במאמר זה נדון על ההבדלים בין מאמרי קידום, מאמרים אינפורמטיביים ומאמרים שיווקיים ונגלה כיצד ניתן לשלב ביניהם, ומדוע לפעמים כדאי ליצור שלושה סוגי תכנים שונים לחלוטין לאתר. אם אתם עוסקים בתחום ההסעדה ומפעילים אתר לבתי קפה, מסעדות או דוכני אוכל קיימת חשיבות רבה אף יותר להכרת סוגי הטקסטים השונים והשימוש הנכון שבהם.

מהו תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי מיועד להציג בצורה מחמיאה שירות, מקום או מוצר. לכן, הוא ייכתב מראש בצורה פחות אובייקטיבית מסוגי תכנים אחרים. בתחום המסעדנות הוא יכלול בדרך כלל תיאור מרשים של המקום שבו המסעדה נמצאת, תיאור של המנות השונות, הסבר על השירות האדיב והוותק של המסעדה. בחלק מהמקרים אם בעל המסעדה הוא שף מנוסה, התוכן ישמש גם במטרה למתג את השף עצמו, המקומות שבהם למד ועבד קודם, תוכניות טלוויזיה שבהן הופיע וכדומה. מטרת התוכן הזה תהיה בראש ובראשונה למשוך אנשים נוספים למסעדה.

בדרך כלל, נזהה כי התכנים הללו נכתבו על ידי כותב מומחה בכתיבה שיווקית. כתיבת תוכן למסעדות שיגרום לקוראים לרצות להגיע ולאכול, צריכה להיות מעט יותר סיפורית ולתאר את האווירה שהמסעדה משרה. לכן, לא כדאי להעסיק כל אדם לכתוב טקסטים אלה, אלא לבחור בחברת תוכן המתמחה ביצירה של מודעות ותוכן לאתר המנוסח בצורה שיווקית.

יש המשלבים לצד התוכן השיווקי גם תכנים אינפורמטיביים. מאמרים אינפורמטיביים יכללו עובדות וסטטיסטיקות שיכולות לחזק את הדברים האמורים. למשל, אם אתם מעוניינים לשווק מסעדה טבעונית, תוכלו להשתמש ביתרונות של סוג מזון זה לבריאות הגוף. המאמר יכלול פירוט רב יותר על הנושא באופן כללי, ולאחר מכן יתאר בצורה שיווקית את המסעדה.

כדי לכתוב תוכן משולב כדאי לתת מידע רב לכותב על המסעדה והמאפיינים המיוחדים שלה, כך יוכל לחפש מידע עדכני נוסף מהרשת, וליצור תוכן שיגרום לאנשים לשקול לשלב תזונה טבעונית או צמחונית בתפריט היומי. כמובן, שבמקרה כזה התוכן השיווקי יהיה מעט מעודן ומרומז, כדי להעניק לקורא תחושה שהוא נכתב באופן אובייקטיבית.

מהו תוכן לקידום?

תוכן לקידום, לעומת זאת, נכתב באופן כללי יותר, ואינו חייב להיות קשור ישירות לנושא הקידום. למשל, תוכן למסעדה יכול לעסוק בעיר שבה המסעדה נמצאת, לפרט על מתכונים וסוגי מנות שונות ואף לתאר את המקור של כל מנה. התוכן לא יכלול פירוט רב מדי, משום שמטרתו העיקרית של כל מאמר קידום היא להעשיר את אתר האינטרנט של המסעדה, בטקסטים הכוללים את מילות המפתח העיקריות. חלק ממאמרי הקידום הללו אינם מיועדים להופעה באתר של המסעדה עצמה, אלא הם נכתבים כדי להופיע באתרים אחרים שיקשרו לאתר הראשי של המסעדה.

כותבי תכניSEO  (אופטימיזציה למנועי חיפוש), ידעו לכתוב על נושאים כלליים ולאו דווקא יתמחו בנושא של קולינריה ומזון. חברות התוכן מעסיקות גם כותבים המייצרים כמות גדולה של מאמרי קידום למסעדות במהלך החודש, וכשרונם העיקרי הוא שילוב מילות המפתח בצורה טבעית בתוך המאמר.

ישנם כותבים המשלבים מעט ביטויים שיווקיים, כמו הנעה לפעולה גם בתוך מאמרי הקידום. למשל, תוכלו להתרשם מתכני SEO שבשורה האחרונה שלהם הכותב ממליץ לבקר במסעדה. זהו אינו תוכן שיווקי לחלוטין משום ששאר המאמר מדבר על נושא כללי. בתוכן שיווקי, לעומת זאת, כל משפט נכתב במטרה למשוך את הגולש למסעדה.

מלבד המסעדות עצמן, גם בתי קפה דורשים כמות גדולה של תוכן כדי להתקדם במנוע החיפוש. כתיבת תוכן לבתי קפה יכולה להיות דומה לכתיבה לאתר של מסעדה, אך משלבת גם את המאפיינים המיוחדים לבתי קפה כמו: אווירת בילוי קלילה, הגשה של משקאות מיוחדים המותאמים לעונה כמו אייס־קפה או סיידר תפוחים חם ומנות מיוחדות. יש בתי קפה המגישים עוגות שנאפו במקום, או משווקים מוצרים נוספים כמו גבינות שנחבצו במתחם, לחם כפרי ומעדנים נוספים. כל אחד מנושאים הללו יכול להיות הבסיס למאמר קידום שייכתב במיוחד עבור המקום.

חשוב לדעת, כאשר אתם מתייחסים למאמרי הקידום ברצינות והנושאים שעליהם אתם כותבים הם מגוונים ומרתקים יותר, כך גם הקוראים שלכם ישמחו לשתף אותם ברשתות החברתיות. לכן, מומלץ גם את המאמרים הללו להזמין מכותב מנוסה או חברת תוכן.

לסיכום, כאשר אתם מתכננים את אסטרטגיית התוכן שלכם למסעדה, חשוב לשלב היטב בין מאמרים שיווקיים, מאמרים אינפורמטיביים ומאמרי קידום פשוטים יותר. השילוב המנצח בין כולם יאפשר לאתר לעלות בתוצאות החיפוש, ולרתק את הגולשים המגיעים אליו. ניתן יהיה להשתמש בתכנים הללו גם כדי לקדם את האתר בפייסבוק, ולקבל לייקים באמצעות פוסטים המבוססים על המאמרים שנמצאים באתר. אם אינכם יודעים כיצד לכתוב תוכן זה בעצמכם, היעזרו בשירותיה של חברת כתיבת תוכן מקצועית, ומדי חודש תיהנו ממאמרים שנכתבים באופן שוטף לאתרכם.