בלוג

תיירות למגזר החרדי

אם עליכם לכתוב תוכן למגזר החרדי המיועד למגזר החרדי, יש סבירות גבוהה שתהיתם כיצד לעשות זאת או מדוע בכלל יש צורך בכך. מדוע המאמרים צריכים להיות שונים מהטקסטים ה”רגילים” המיועדים לתיירות? הרי המקומות זהים, אתרי התיירות המבוקשים דומים ואפילו שפת הכתיבה היא עברית, אם כך מהיכן נובע הצורך בטקסטים שונים? הנה סקירה קצרה שתסייע לכם לחדד את הצורך במאמרי תיירות ייחודיים למגזר החרדי.

אתרי תיירות זהים? לא ממש

כולם יודעים שכשמגיעים לפריז אסור לפספס את מגדל האייפל או לבקר במוזיאון הלובר, וכולנו יודעים היטב שבלונדון חייבים לראות את הביג בן מקרוב. אך כשמדובר במגזר החרדי, הרי שאתרי התיירות עשויים להיות שונים במקצת. כך לדוגמה, מקום כמו מוזיאון הלובר יכול להיות חלומו של כל שוחר אמנות ממוצע, אך בקרב הציבור החרדי הוא עלול לעורר אי נוחות. במוזיאון מציגים לראווה פסלים לא צנועים, תמונות המתארות עבודה זרה או יצירות אמנות שלא מתכתבות עם עולם הערכים של הציבור החרדי ולכן נתאים את התכנים שלנו לכך.  זוהי, כאמור, רק דוגמה אחת.

נמנעים ממה שלא מתאים, מתמקדים בטוב

סקרנו יעד תיירותי מסוים וגילינו שיש בו כמה אתרים שעלולים להוות “מוקש” עבור הציבור החרדי? עלינו לחשוב לא רק איך להימנע מלכתוב עליהם, אלא גם כיצד להתאים את התוכן, לעיתים באותו אתר תיירות, כך שישקף את הערכים של המגזר החרדי. נשוב לדוגמה שהעלינו קודם – מוזיאון הלובר בפריז. ללא ספק, אתר תיירות מרכזי שלא כדאי לפספס.

כפי שגילינו קודם, יש בו יצירות שעשויות לא להתאים לסוג התוכן שאנו מבקשים לכתוב. אם כן, מה נעשה? נוכל להתמקד בחלקים ה”טובים” של המוזיאון, אלו שבהם ניתן לשוטט בחופשיות מבלי להיקלע למונומנטים הקשורים לעבודה זרה או לחוסר צניעות. כשאנחנו מתמקדים בטוב, אנו מתאימים את התוכן שלנו באופן מקסימלי לקהל היעד ומאפשרים גם למי שאמונותיו מנחות אותו שלא להיחשף לדברים מסוימים, עדיין ליהנות ממה שניתן. כתיבת תוכן במקרה הזה תהיה שווה הרבה יותר.

אתרי תיירות יעודיים

ברחבי אירופה בפרט ובעולם בכלל יש שלל אתרי תיירות הקשורים קשר הדוק עם העם היהודי. בית הקברות העתיק בפראג, בית הכנסת הגדול בבודפשט והמוזיאון היהודי ברומא הם רק חלק מהמקומות הללו, ובתור כותבים של מאמרי תיירות למגזר החרדי, אתם רוצים מאוד להתמקד בהם. כותבים מיומנים, כאמור, יודעים לא רק ממה להימנע בעבודת הכתיבה אלא גם להתמקד במה שכן, ולכן מי שמבין לנפשו של המגזר, ישכיל לסקור את אתרי התיירות שידברו אל ליבו, יבין היכן הציבור החרדי מטייל כשהוא נמצא בחו”ל (או באתרי תיירות בארץ) ויסקור את המקומות הללו במאמרו. כך למשל, ניתן לסקור אתרי טבע שונים, מרכזי מסחר או אטרקציות שמהן כל המשפחה יכולה ליהנות מבלי שהדבר יסתור את אמונתה הדתית.

סקירות אוכל

כשאנו נוסעים לחו”ל או מטיילים באתרי תיירות בארץ, אין ספק שהפן הקולינרי תופס מקום מכובד בתכנון הטיול. אך בעוד שהציבור הכללי דווקא יחפש את המסעדות הכי שוות ואת המלצות האוכל שאסור לפספס ביעד, הציבור החרדי יתהה איזה סיר כדאי לארוז והאם יש מקרר בחדר במלון. במילים אחרות, הציבור החרדי לרוב לא יסתמך על המסעדות הקיימות ביעד, לרוב כי אלו לא יעלו בקנה אחד עם הקפדות הכשרות שלו. לכן, בבואנו לכתוב מאמרי תיירות למגזר החרדי, כדאי מאוד להוסיף רשימה מסודרת של המסעדות עם הכשרות המהודרת. החרדי הממוצע שיכנס אל המאמר שכתבתם יודה לכם על כך מאוד.

לסיכום

אם אנחנו באמת רוצים לפנות אל ליבו של מגזר ייחודי זה ולשכנע אותו במה שאנחנו מציעים, הרי שחשוב להבין את הניואנסים הקטנים שמרכיבים אותו, את הרגישויות, את החוזקות ואת המקומות העדינים שבהם לא כדאי “לגעת”. במיוחד בעולם התיירות הרחב, ובמיוחד כשמדברים על אתרי תיירות בחו”ל, חשוב להימנע מכך.

לעומת זאת, אם אתם באמת רוצים ליצור תוכן איכותי, מניע לפעולה ויעיל הרי שכדאי להתמקד דווקא בהמלצות המתכתבות עם אורח החיים היהודי־חרדי ולסקור את אתרי התיירות, המסעדות ומקומות הלינה המאפשרים לכל משפחה חרדית לטייל ביעד בכיף, ולנצל אותו מבלי להרגיש שנאלצו להתפשר בשל אמונתם.

הכותבים המיומנים שלנו יודעים כיצד לכתוב תוכן למגזר החרדי בכלל, ומאמרי תיירות בפרט. נשמח להציע לכם מגוון מאמרים לבחירתכם.