בלוג

תוכן לאתרי תיירות בימי משבר

בימים קשים כמו אלו, ככל הנראה תצאו מנקודת הנחה שאתרי תיירות אינם רלוונטים לחייהם של אנשים כלל. רבים מהאנשים אינם עובדים, ומצמצמים את ההוצאות שלהם לדברים הבסיסיים ביותר. זה נכון, נסיעות בנוסח של הדקה ה-90 אינן אפשריות לביצוע כרגע, אך אין מניעה ואפילו מומלץ לתכנן חופשה לעתיד.

למעשה כאשר ההווה מעורפל ומלא סימני שאלה, בני האדם מעדיפים לחלום על העתיד, על הרגע שאחרי, שבו נחזור לחיי שגרה. בתור בעלי עסק בעולם התיירות, חשוב לפעול למען העתיד לבוא, לאפשר ללקוח להציץ לתוך עולם האפשרויות שיפתח בפניו בתום המשבר. מאחר ואינכם יכולים להציע בזמן הזה נסיעות, האפשרות הטובה ביותר עבורכם היא להציע תוכן ללקוחות שלכם, שיעשיר את זמנם הפנוי וישאיר אתכם בתודעה של הצרכנים.

איך לפנות ללקוח בשעת משבר

ימים מורכבים דורשים פתרונות יצירתיים, ומה יצירתי יותר מתוכן משובח? הציעו לגולשים באתרכם את האפשרות לנקות את המחשבות הטורדניות, ולהחליף אותן בחלומות נעימים. לצד זה חשוב שתכירו במציאות כדי שלא תתפסו בעיני הלקוח כעסק תלוש מהמציאות שמתעלם מהמצב הקיים. תקשרו בטקסטים את האופציות שאתם מציעים, ספקו פתרונות למצב הקיים, אולי בצורת הנחות מיוחדות או הקלות בדמי ביטול ושינויים שיתנו ללקוח תחושה של ביטחון.

במאמרים שאתם מציגים באתר, התמקדו במקומות מסוימים, יתרה מכך, תנו הצצה למסלולי תיירות מעניינים, סוג של דמיון מודרך אם תרצו. התחילו מדרכי ההגעה ליעד, פרשו בפניהם את המסעדות שבהן יבקרו אם יבחרו בטיול הזה, וספרו להם על המנות הכי טובות שיש למסעדות הללו להציע. הפתיעו אותם בפרטים יוצאי דופן על מנהגי המקום וההיסטוריה שלו.

יתכן שתטעו לחשוב שלהעניק כל כך הרבה מידע לקהל היעד שלכם יפגע ברצון של הלקוח לשלם על החוויה, אך למעשה היופי בתוכן הוא שנתינה שלו תמיד תניע את הלקוח לסמוך על המקצועיות שלכם. בנוסף, רק בגלל שאנחנו קוראים ולומדים על משהו, אין זה אומר שלא נרצה שירות שיעשה זאת עבורנו, ויסיר מעלינו את הדאגה לפרטים הטכניים והתכנון.

חשבו על כך באופן הבא, גם אם טכנאי מחשבים יפרוש בפניכם שלב אחרי שלב כיצד לתקן תקלה במחשב שלכם, אין זה אומר כלל שלא תשכרו את שירותיו במקרה הצורך, ההפך הוא הנכון, העובדה שהוא חולק בביטחון את הידע המקצועי שלו, משדר שהוא אכן בעל מקצוע שכדאי לסמוך על עבודתו. בשורה התחתונה, תיקשרו עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בשקיפות מלאה ובביטחון, שאתם מעניקים לו את השירות הטוב ביותר גם כאשר הזמנים הם זמנים קשים.

מדוע מומלץ לעבוד עם כותבי תוכן

המשימה של כתיבת תוכן אינה פשוטה, במיוחד בעתות משבר. בימים אלו מיליוני אנשים יושבים בביתם במשך ימים ארוכים, חלקם עובדים מהבית באחוזי משרה נמוכים יותר מהרגיל וחלקם אינם עובדים כלל. כשיש בידינו זמן פנוי רב כל כך וחיבור לאינטרנט, צריכת התוכן של האדם הממוצע עולה פי כמה. לכן, כתיבת תוכן לאתר תיירות חייבת להיות כזו שתבלוט מעל התכנים האחרים הנמצאים ברשת, ותתפוס את עיני הגולשים בשנייה הראשונה.

לכם אומנם יש את המידע המקצועי על השירות שלכם, אך לכותב תוכן מקצועי יש את הניסיון לזקק את המידע לטקסט עקבי ונהיר שישבה את הקורא בקסמיו. בעת כתיבת מאמר לאתר תיירות ישנה חשיבות גדולה ליצור את התחושה של הנופים בטקסט, לבנות עולם טקסטואלי שיהווה חלון הצצה לחוויה עצמה. ממש כמו שנתאר יצירת אומנות עבור אדם שאינו יכול לחזות בה מקרוב, כך נתאר את מסלול התיירות.

רק משום שאפשר לראות תמונות של הציור, אין זה אומר שנראה את הצבעים בעוצמה האמיתית שלהם, את משיכות המכחול העדינות והפרטים שהופכים את היצירה לנפלאה באמת. כך בדיוק, רק בגלל שאפשר לשלב במאמר תמונה של פריז, אין זה אומר שהקורא יוכל להרגיש את הרוח המלטפת, את ריח הקרואסונים והבגטים הנושב מהמאפייה הקרובה ואת תחושת הבדים היוקרתיים בחנויות המעצבים.

בסופו של דבר לכל אדם המלאכה שלו, וכל מלאכה דורשת ניסיון והתנסות אמיתית בה. מומלץ אף יותר לעבוד מול חברה המעסיקה מאגר מגוון של כותבים, מאחר ואדם שיודע לכתוב על ספורט, כלכלה או הייטק לא ידע בהכרח לכתוב תוכן איכותי לאתר תיירות. חברות תוכן ידעו לאילו כותבים להעביר את הזמנות העבודה שלכם, כך שבסוף התהליך תקבלו את תוצר הטוב ביותר.

לסיכום, אמנם איננו יכולים לקבוע מתי יחלוף המשבר, אך אין ספק שאכן הוא יחלוף ועולם התיירות יתאושש. חשבו שכל אותם אנשים שנאלצו לבטל נסיעות, וטיסות ליעדים שונים בעולם, ירצו לתכנן את הטיול מחדש. אם תקפידו לחשוף את האתר שלכם דווקא עכשיו, ולספק תוכן חיובי ללקוחות, בעת סיום המשבר העסק שלכם יהיה זה שיקבל את ההזמנות. אך זכרו שהתוכן מוכרח להיות כזה שישאיר רושם, לקוחות יודעים לזהות בים התוכן מאמרים שנכתבים כלאחר יד, לכן הבחירה הטובה ביותר תהיה להפקיד את הכתיבה בידיהם של בעלי המקצוע.