בלוג

מה צפוי לקרות בעולם קידום האתרים 2022?

כתיבת תוכן, קידום אתרים 2022

בכל שנה מומחי SEO מובילים מדווחים על הטכניקות שהצליחו למשוך תנועה רבה לאתר ולסייע לאתרים להתקדם לראש עמוד התוצאות במנועי החיפוש. בחינה של המגמות הצפויות לשנת 2022 יכולה לסייע לכל בעל אתר ליישם טכניקות מעשיות לקידומו תוך התאמה מלאה לאלגוריתמים העדכניים ביותר של מנועי החיפוש (אלגוריתם הוא דרך החישוב האוטומטית בה מנוע החיפוש קובע את סדר האתרים בדף). אספנו עבורכם מספר המלצות שכבר פורסמו.

עוברים לתוכן מעמיק ומאמרים ארוכים יותר

אורך המאמר הופך להיות מרכיב משמעותי בדירוג של מנוע החיפוש. אם בעבר היה מדובר רק באמצעי למשוך גולשים המחפשים מאמרי עומק, ולהשאירם בדף זמן ארוך ככל האפשר, היום מדובר במרכיב מרכזי בקידום עצמו. על פי אתר MOZ מאמרי לונג-פורם (דף ארוך) צריכים להיות בין 7500-1000 מילים כדי שיהיה להם השפעה מהותית על הקידום.

לא נדיר לראות היום מדריכי עומק בהיקף של 2000-1000 מילים באתרים בעברית, אך האם באמת קל לייצר תכנים של 4000 מילים ויותר? סביר להניח שמרבית העובדים השכירים בחברות המפעילות את האתרים יתקשו לכתוב תכנים שכאלה.

לכן, ערכן של חברות  כתיבת תוכן מובילות, המעסיקות כותבים שמתמחים בנישות ספציפיות, עולה משמעותית. זאת משום שנדרש כותב בעל שילוב של מיומנויות: כתיבה רהוטה ויכולת התנסחות, הבנה מקיפה בתחום המאמר וניסיון באיתור מידע עדכני בתחום זה (מידענות). שילוב מנצח זה יסייע בכתיבת מאמרי התוכן המקיפים הנדרשים לקידום אתרים בשנת 2022.

מפחיתים את צפיפות מילות המפתח

היכולת של גוגל לזהות את נושאי המאמרים באופן אוטומטי ולהתאימם להקשר הנכון עלתה בזכות עדכון ברט. לכן, צפיפות ביטוי המפתח אינה כה משמעותית כמו בעבר. מספיק לציין את ביטוי המפתח בצפיפות שמגיעה עד ל- 1.5%-2%. שינוי חשוב ומשמעותי בהקשר זה הוא הוספה של מילים נרדפות וביטויים שקשורים לנושא המדובר.

לדוגמה, במאמרים משפטיים העוסקים בתחום של “משמורת ילדים” כדאי לציין ביטויים נוספים כמו “זמני שהות”, “הסדרי שהות”, “הסדרי ראייה”, “גירושין”, “הסכם גירושין” ועוד. את הביטויים הללו יש לפזר באופן שווה בתוך המאמר כולו, ולהשתמש בהם באופן עקבי גם בתתי־הכותרות (2H).

מלבד ביטויי המפתח עצמם כדאי להשתמש גם בביטויים נדירים יותר בשפה העברית הקשורים לתחום המדובר ואינם מופיעים בכל אתר. למשל במקום לכתוב רק “בתי משפט” כדאי להוסיף את המילים: “ערכאות”, “בית דין”, “להטות את הכף לטובת מישהו” ועוד.

שימוש בסמנטיקה משפטית וביטויים שאינם נהירים לקהל הרחב כמו “להלין על עצמו” או ביטויים משפטיים בארמית כמו: “מוטב תלתא של בית דין שלמטה” יכולים לסייע אם הם מופיעים פעם או פעמיים בהקשר הנכון, אך הם עשויים לפגוע ביכולת האדם הפשוט להבין את התוכן הכתוב. כדאי לקרוא מאמר מרתק שפורסם בכלכליסט בנושא השפה כאן. לכן, כמו תמיד, חשוב לאזן בין צרכי הקידום של אתרי האינטרנט והסריקה האוטומטית של התוכן, לחשיבות התאמת הטקסט לקורא אנושי.

איזון נכון בין תכני ירוק־עד לתכנים עדכניים

אחת הדילמות הקבועות של בעלי אתרים היא האם להוסיף לאתר ידיעות חדשות (הכוללות עדכונים שעשויים לא להיות רלוונטיים בעוד שנה) או להשקיע בטקסט “ירוק־עד”, שיהיה רלוונטי לאורך זמן. השנה במיוחד, כאשר ההשקעה בתכני עומק ארוכים עולה ובאתר נוספים מאמרים בני אלף מילים ויותר, בחירת הנושאים משמעותית יותר. אם הוספתם מדריך שלא יהיה רלוונטי בעוד שנה, השקעתם זמן ומשאבים לחינם.

הסוד הוא באיזון. מחד, חשוב לרענן את האתר בתכנים חדשים ורלוונטיים שיעודדו את הקוראים לבקר באתר לעיתים תכופות כדי להתעדכן. מאידך, כדאי להוסיף לו מאמרי עומק ארוכים שהתכנים בהם רלוונטיים לאורך זמן.

חשוב גם לזכור כי לא מדובר במדריך מודפס או ספר, אלא בתוכן דיגיטלי שניתן לעדכן ולערוך. לכן, אם יצרתם מדריך שחלק קטן ממנו כבר אינו רלוונטי – תוכלו לערוך אותו ולבצע את ההתאמות הדרושות כל שנה. העדכונים יסרקו על ידי גוגל ויעניקו לכם “נקודות זכות” מבחינת SEO.

מידע עדכני מהלקוח

זה נשמע כמעט טריוויאלי, אך לצערנו בעולם קידום האתרים רבים עדיין נעזרים במאמרים שאינם מקצועיים או לא מעניקים ערך רב לקורא. כיום, מאמרים בשפה דלה שנועדו רק למלא נפח באתר, אך אינם מעניקים לקורא ערך מוסף כלשהו, אינם מצליחים לסייע בקידום. לעומת זאת, אתר שכולל עשרות מאמרים עם מידע אמיתי ונכון, שנכתב לאחר מחקר מוקפד או הבנה אמיתית בנושא, יקבל דירוג גבוה יותר בגוגל. לכן יש להשקיע מעט יותר בכל פרויקט כתיבת תוכן, במיוחד בקידום של אתרים חדשים או שדרוג לאתר קיים.

כיצד עובדת הסריקה של מנוע החיפוש? היא פועלת על בסיס אלגוריתמים שמזהים כמה זמן הקוראים שהו בדף, האם הם קראו אותו לעומק עד הסוף (כן, מדוע החיפוש יודע לזהות היום גם אירועים של גלילה מטה). בנוסף, נבדק ההבדל בין כמות המידע החדש שנוסף למאמר, כאשר חזרה מונוטונית על אותו המשפט במילים אחרות מורידה את ערכו. זכרו, כיום עדכון ברט מאפשר למנוע החיפוש לזהות באופן אוטומטי אם מדובר במשפטים דומים המבוססים רק על ביטויים נרדפים באותו המאמר.

כיצד לכתוב מאמרים אלה באופן המיטבי? הדרך הטובה ביותר היא באמצעות מענה על שאלות נפוצות של הגולשים. התחילו משאלות ברמה בסיסית ולאחר מכן התקדמו לשאלות ברמה מתקדמת.

אם אתם לא מתמצאים בנושאים בהם האתר עוסק, בקשו מהלקוח להעניק לכם מידע נוסף או לבחור אתרים של מתחרים שהמידע הרשום בהם נכון.

אפשר גם להשתמש במאגר המידע האיכותי ביותר שקיים היום ברשת – Google Scholar שכולל הפניות למאמרים אקדמיים בכל נושא. חלק מהמאמרים הללו מעניקים גישה חופשית לקבצי PDF של המחקרים, ואחרים ידרשו מנוי בתשלום. סטודנטים הלומדים תואר ראשון או שני יכולים להשתמש בהרשאות של הספרייה המקוונת במוסד האקדמי בו הם לומדים, כדי לגשת גם למרבית מאמרי הפרימיום במאגרי המידע בתשלום.

כתיבת תוכן בפורמט תשובות לשאלות הממוקמות בחלק העליון של הפסקה

אחת הדרכים להתקדם במהירות לתוצאה הראשונה בגוגל היא באמצעות מענה על שאלות הגולש המופיעות בחלק העליון של הדף באזור המכונה “Featured Snippets”. למשל, תוכלו לראות את המענה לשאלה “איך מחשבים אחוזים” בצילום המסך הבא:

SEO 2022

 

כדי לזכות בכבוד להופיע בראש עמוד התוצאות כ- Featured Snippets רצוי להציב את התשובה לשאלה בחלק העליון של הפסקה, ולהפריד אותה משאר התוכן באמצעות שורה רווח מעל ומתחת. קידום אתרים 2022 יתבסס במידה רבה על המאפיין הזה, במיוחד בשפה האנגלית וכיום ניתן לראותו גם בשפה העברית בחלק מהחיפושים.

אם המערכות האוטומטיות של גוגל יזהו כי מדובר בתשובה איכותית או הסבר קצר ומקצועי לשאלה, תגלו שהוא מקדם אתכם.

בכל פרויקט חשוב לדעת כי קיים גם חיסרון מסויים למאפיין זה של מנוע החיפוש. אם הלקוח יכול למצוא את התשובה לשאלתו ללא כניסה לאתר, הפסדתם תעבורה משמעותית של לקוחות פוטנציאליים הזקוקים לשירות שלכם באותו רגע. לכן, כדאי לתכנן את התשובה באופן חכם. מצד אחד, לתת תשובה לשאלה ששאל הגולש כדי שגוגל ימקמו אתכם בחלק העליון של הדף. מהצד השני, כדאי לציין כי הנושא מורכב וניתן לקרוא במאמר את ההיבטים הנוספים שלו.

לדוגמה, באתר העוסק בשירותי החזר מס ניתן לענות על השאלה ‘האם ניתן לקבל החזר ממס הכנסה”.

התשובה יכולה להתחיל במילים הבאות: “התשובה הקצרה היא כן, ניתן לקבל החזר מס”. ועם זאת יש לסייג: “אך צריך לבצע מספר שלבים כדי לקבל החזר זה”. כך, עניתם על השאלה אבל עדיין תוכלו למשוך גולשים לקרוא את התשובה המלאה.

לסיכום, שנת 2022 עומדת להיות שנה מרתקת מבחינת תוכן. המאמרים הכתובים באתר יהיו ארוכים ומקיפים יותר, וידרשו מחקר ארוך. בבלו־פן ארטיקלס פתחנו חטיבה של כותבי תוכן מיומנים בכל השפות שמסוגלים לבצע את המחקרים המקיפים הללו ולספק תכנים שמתאימים לסטנדרטים הגבוהים של מנועי החיפוש בעידן הנוכחי.