בלוג

מהי מערכת ניהול התוכן הטובה ביותר לקידום האתר בגוגל?

האבולוציה שעברו מערכות ניהול התוכן לאורך השנים מדהימות, וורדפרס, שהחלה ממערכת ניהול בלוגים הפכה למערכת באמצעותה אפשר לבנות שלל אתרים, והמפתיעה ביותר הייתה WIX – שכיום בונה אתרי HTML5 וחנויות וירטואליות בלחיצת כפתור – אתרים שמתקדמים יפה בגוגל לא פחות ממתחרותיה בשוק.

מערכת ניהול התוכן של WIX עברה בעשור האחרון אבולוציה מדהימה. היא מאפשרת לכל אדם לבנות אתר ללא כל ידע בתכנות ולהפיק הרבה יותר מאתר תדמיתי פשוט. מי שהתייחס ל-WIX כפלטפורמה פשוטה הופתע לחלוטין, בדקנו וגילינו כי  WIX  מציגה מערכת קלילה לתפעול הכתובה בקוד נקי יותר ומותאם למנועי חיפוש.

WIX  מתאימה עצמה לעידן החיפוש המודרני

צוות עצום עובד היום על הבק-אופיס המגוון של WIX, שעובדת על בסיס 5HTML, ומסוגלת לייצר במספר לחיצות עכבר אתר מרהיב שכולל גם חנות וירטואלית, בלוג ומגוון עמודי תוכן. ביקורת נוספת שהוטחה בחברה, על חוסר היכולת ליצור כתובות URL  ידידותיות למשתמש ולמנוע החיפוש, זכתה למענה במהלך השנה שעברה (2016) בדמות ממשק המאפשר שינוי הכתובת.

כיום, אתרי WIX  אכן מצליחים להתקדם, גם מבחינת קידום האתרים, והמערכת מאפשרת להעלות אתר עשיר בתוכן, עם קוד תקני לחלוטין. היתרון הגדול של WIX הוא הקלות בתפעולה, כמו גם כמות התוספים הגדולה שמציעה הפלטפורמה – רבים מהם ללא תשלום נוסף. ניתן לבנות בה כיום אתרי אינטרנט, בלוגים וחנויות מקוונות בפחות משעתיים.

ומה עם דרופל?

מערכת ניהול התוכן של דרופל הפכה להיות כלי העבודה העיקרי של חברות בניית האתרים הבונות אתרי תוכן עמוסי דפים (אלפים ועשרות אלפים). אתרי חדשות רבים ואפילו האתר של הפנטגון בארה”ב בנויים בדרופל,  כמו גם מערכות פנימיות רבות. השילוב בין קהילה ענפה של מתכנתים, ואינספור אפשרויות, כמו גם יכולת קאשינג המסייעת לאתר עמוס תוכן לטוס במהירות הבזק, הפכו את דרופל למערכת נפלאה לבניית אתרים.

עם זאת, אם נבחן את ראש עמודי התוצאות באלפי ביטויים, נגלה כי WordPress  עדיין מככבת במרבית התוצאות, במיוחד בשפה העברית. למעט הביטוי “ישראלים באמריקה” בהם אתרי דרופל עדיין נמצאים בראש עמודי התוצאות, מרבית הביטויים עדיין מציגים את העליונות הבלתי ניתנת לסדיקה של פלטפורמת וורדפרס הפופולרית.

דרופל בהחלט מציעה כלי קידום מתקדמים, כמו גם פלאג-אינים דומים לאלה המוצעים על ידי וורדפרס, וחסרונה כנראה טמון במערכת הניהול המורכבת, כמו גם הצורך בקונפיגורציות מורכבות – זמן יקר שמרבית חברות הקידום לא יהיו מעוניינות להשקיע באתרים קטנים שמגיעים לכמה עשרות דפים.

מערכות תוכן נוספות

קיימות מערכות נוספות דוגמת ג’ומלה, ומערכות לבניית חנויות וירטואליות כמו זן קומרס ואחרות, המציעות ממשקי ניהול תוכן ומותאמות אישית לאתרים שדורשים מעט יותר. קניונים וירטואליים המורכבים מחנויות קטנות המשרתות עשרות אדמינים לא יוכלו לעבוד ביעילות בוורדפרס, וגם מערכות ניהול תוכן מורכבות העובדות על בסיס של אינטליגנציה מלאכותית ויוצרות דפים מאפס ללא מגע יד אדם. עם זאת, גם פלטפורמות אלה לא מככבות בראש תוצאות החיפוש, וניתן להניח כי מדובר גם בסיבה טכנולוגית. יתכן כי קיים שילוב של פרמטרים באלגוריתם של גוגל, המעדיפים ממשק פשוט יחסית, היוצר תבנית קבועה ממנו גוגל שואבת את התכנים, מאשר ניסיון לסרוק אתר עם תבנית משתנה.

לסיכום, לפחות בעתיד הקרוב, נמליץ להשתמש באתרי WORDPRESS לאתרים בסדר גודל קטן עד בינוני למטרות קידום, באתרי WIX  לבניה מהירה של אתרים תדמיתיים ואתר תוכן קטנים בהיקפם, ובמערכות של דרופל לאתרי תוכן מורכבים יותר.