בלוג

מגמות צפויות בתחום ה-SEO בשנת 2019

עוד שנה חלפה לה בתחום ה-SEO ודף התוצאות של גוגל ישראל השתנה באופן משמעותי נכון לסוף 2018. המודעות הממומנות החלו לקבל שטח רחב יותר, בעוד העסקים המקודמים באופן אורגני מסתפקים בחמש או שש תוצאות בלבד.

בדומה לתחום הנדל”ן הפיזי, ככל שגוגל “מתקמצנת” על הקרקע שנשארת בידי המקדמים, כך גם עולה חשיבות המיקומים הגבוהים. אם בעבר תוצאה במקום השמיני עדיין הייתה מככבת בעמוד הראשון של גוגל, היום היא נשלחת לתהום הנשייה של העמוד השני – אליו מגיעים היום פחות מ-15% מהגולשים.

על מנת להישאר כיום בראש עמוד התוצאות של גוגל, נדרשת עבודת SEO  מאומצת המשלבת גם הופעה בפלטפורמות מאגדות (עליהן נסביר בהמשך) ותכנים ויזואליים רלוונטיים. נסקור בקצרה את מבנה דף התוצאות המצפה לנו וכיצד ניתן לפתח את אתגר קידום האתרים ב-2019 באמצעות מקרה בוחן של תוצאות חיפוש נכון לתחילת אוקטובר 2018.

כמה נדל”ן פנוי יש בדף התוצאות ואיך משתמשים בו?

חיפוש פשוט של נרות ריחניים ברעננה מייצג את המצוקה הצפויה לנו בשנת 2019. מימין ניתן לראות את תוצאת העסק שגוגל בחרו להציג בפנינו. לאחר מכן, במרבית המקרים נראה תוצאות ממומנות – או אם הביטוי שבחרנו אינו מציג תוצאות באזור המבוקש תופיע בפנינו רשימה של האתרים המקודמים.

מגמות צפויות בתחום ה-SEO בשנת 2019

האם גוגל מתייחס למילות המפתח שהקלדתי?

גוגל, במקרה שלנו בחר להתעלם לחלוטין מהעובדה כי חיפשנו נרות ריחניים. הוא מפנה אותנו לפלטפורמה המאגדת מספר עסקים על מנת שנוכל לבחור את בית העסק המתאים לנו. במקרה של חיפוש בית עסק המתמחה בנרות באופן כללי תוצאות מדפי זהב, זאפ ואתר בזק נראו למנוע החיפוש המתאימות ביותר. שימו לב שאתרים אלה כוללים מאות אלפי עמודים, קיימים במשך שנים רבות וציון ה”אוטוריטי” (סמכות) שלהם גבוה – לכן זכו ליחס מועדף מצד ענקית החיפוש.

לצד החנויות בהם ניתן לרכוש את הנרות הופיעו בפנינו גם אתר חדשות העוסק בנרות ריחניים ברעננה. גם במקרה זה מדובר באתר גדול יחסית הכולל אלפי מאמרים. רלוונטיות הנושא שחיפשנו לכותרת המאמר והוותק שצבר בעולם הווירטואלי הם אלה שכנראה גרמו לתוצאה להופיע במיקום כה גבוה.

איך שני האתרים הפרטיים קודמו לראש עמוד התוצאות

שני אתרים בכל זאת הצליחו לצלוח את הדרך הארוכה לראש עמוד התוצאות. חנויות הכוללות מיקום פיזי מדויק, לצד עמודים הרלוונטיים במיוחד למטרת החיפוש. העמודים הללו כוללים בעיקר תמונות של נרות ריחניים ותאמינו או לא – תוכן הכולל רק 117 מילים בפסקה וחצי בדף. האתר השני מכיל מוצרים בלבד שכל אחד מהם כולל תיאור מוצר קצר. הסוד? התאמה של מילות המפתח לפעולה שגוגל חושבים שאנו מעוניינים לעשות – רכישה.

בפועל, האתרים הללו מתמקדים בנרות בלבד. יש בהם מספר גדול של עמודים העוסק בתחום המבוקש וקטעים קצרים העוסקים בצורה ממוקדת. לא בצפיפות מילות מפתח של 1% או 3% – אלא במיקוד במילות מפתח מגוונות הקשורות, ברובן, ל…ניחשתם נכון… נרות ריחניים.

מעבר לחיפוש קולי

מעבר להתאמה המדויקת בין מילות המפתח לפעולה אותה רוצה הגולש לבצע, התאמה שנוצרה בזכות הוספת מגוון ממשקי AI (אינטליגנציה מלאכותית) בה חברת גוגל משקיעה משאבים רבים, אנו רואים מגמה נוספת הנשענת על פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים. כבר בשנת 2011 השיקה גוגל בארץ את החיפוש הקולי בעברית העובד בצורה סבירה. נכון לסוף 2018 אנו עדים למגמת עלייה בחיפוש קולי.

המיליניאנס, המקלידים אמנם במהירות רבה, אימצו דווקא את החיפוש הקולי כדרך להחזיק ביד אחת את פחית הקולה וביד השנייה את שלט הקונסולה. הטלפון הנייד? הוא מונח בנקודה כלשהי בחלל לידם. גם הוריהם מתחילים לגלות את היתרון העצום של חיפוש קולי בזמן שטיפת הכלים, הנהיגה (תוך הימנעות מהקנסות הכבדים כאשר הטלפון ניצב במתקן יעודי ברכב).

לכן, ההתמקדות במילות המפתח אינן מבוססות על הדרך בה הגולשים שלכם יכתבו את ביטוי החיפוש אלא על המילים בהם יעשו שימוש בזמן החיפוש הקולי, בשפה עממית. מ”פיצריה בהרצליה פיתוח” החיפוש יתמקד ב”פיצה לידי”. מ”עורך דין לעניני פלילים” נעבור ל”עורך דין טוב, מוציא מהכלא” וכך גם בביטויים הקשורים לתחום התיירות (“גוגל, תמצא לי מלון באילת עם ג’קוזי בחדר”).

לסיכום, תחום קידום האתרים וכתיבת התוכן לקידום משתנה השנה ועובר מהפכה בזכות הוספת האינטליגנציה המלאכותית למנועים של גוגל. נסו להוסיף כמות גדולה של עמודים עם טקסטים נקודתיים ותמונות המותאמות למילות המפתח שלכם ותגלו כי האתר מתחיל לטפס מעלה בשטח המצומצם שגוגל הותירו בדף למקדמים.