בלוג

למה חשוב שהאתר שלך יתן לגולש תוכן בעל ערך מוסף

תחום קידום האתרים באינטרנט התפתח רבות בשנים האחרונות. האתרים הנמצאים היום בראש עמוד התוצאות בגוגל כוללים לא רק כמות גדולה יותר של תוכן, אלא גם תכנים איכותיים יותר, ולא רק דפים בהם ישנה חזרה מונוטונית על מילות המפתח לקידום. על מנת להבין את החשיבות של כתיבת תוכן איכותי לאתרים, הנותן ערך מוסף לגולש, ואף מהווה חלק חשוב משיטת החישוב של מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל, כאשר הוא מדרג את התוצאות בדף כדאי לדעת מעט על הסיבות השונות הגורמות לאנשים לקרוא דווקא תכנים מסויימים ברשת ולא אחרים.

מה גורם לאנשים לקרוא תכנים באינטרנט?

מחקרים שונים בדקו את הסיבות הפסיכולוגיות הגורמות לאנשים שונים להכנס לאתרי אינטרנט ולהשאר בדף על מנת לקרוא את תוכנו. העובדה כי האינטרנט כולל מיליוני דפים שונים במגוון רחב של נושאים יוצרת תחרות עזה בין האתרים השונים. הבנה של הסיבות שיגרמו לגולשים להשאר ולקרוא את התוכן דווקא באתר שלכם תסייע לכם לבנות תכנים שיתנו ערך נוסף לגולש ויגרמו לו להשאר באתר ולקרוא תוכן נוסף, להרשם לניוזלטר על מנת לקבל מכם תכנים נוספים, ולחזור שוב ושוב לאתר.

על פי המחקרים שבוצעו הגולש הממוצע, כאשר איננו מחליטים חוקר או סטודנט הגולש באינטרנט על מנת למצוא מידע למחקר אקדמי, קורא תכנים באינטרנט המפעילים את אחד הגירויים הבאים:

תוכן המכיל עובדות חדשות שהגולש לא ידע

התוכן המושך את הכמות הרבה של הגולשים הוא זה שמעשיר אותם במידע חדש. בלוגים ואתרי אינטרנט המכילים מדריכים שונים לביצוע פעולות מבניית שולחן, ועד להכנת מתכון מנצח לעוגת גבינה, גורמים לגולשים שלהם לחזור לאתר שוב ושוב. שים לב, גם אתה נמצא כרגע במאמר הזה משום שהוא מכיל עובדות חשובות שלא הכרת בעבר, ויכול לשדרג את יכולותיך בכתיבת התוכן לאתר שלך.

מידע רלוונטי לתחומי העניין של הגולש ברגע נתון, או לחיי היום יום כמו “טיפים לסידור מהיר של החדר”, “איך להתאפר בחמש דקות”, “או מה לבדוק לפני שרוכשים דירה” הופכים את האתר שלך לרלוונטי עבור הגולשים. באם אתה מנהל אתר תדמיתי, אתר הכולל אך ורק מידע על החברה שלך ומוצריה יעניין אך ורק גולש המתעניין במוצרים אלה, אתר המכיל טיפים הקשורים לתחום העיסוק שלך ומעניקים ערך מוסף ימשכו אותו להכנס ולחקור מי האדם או החברה מאחורי המידע, ויהפוך אותך גם לאוטוריטה בתחומך.

תוכן משעשע שגורם לקורא שלך לחייך או לפרוץ בצחוק גדול

דרך נוספת להגיע לגולשים רבים היא דווקא באמצעות חיוך. תוכן משעשע כמו סרטונים מצחיקים, או מאמר הכתוב בצורה קלילה ומשעשעת יכול למשוך את הגולש לקרוא עוד. תכנים משעשעים נפוצים גם כצורת קידום ברשתות חברתיות, כל עוד הם כתובים בצורה איכותית, ולא מכוונים לרמה של הומור גס או נמוך.

ניתן גם לשלב בין תכנים רציניים ועמוקים לפוסטים הכוללים מידע משעשע ומפתיע. האיזון בין תוכן משעשע הכתוב בגובה העיניים, אך גם מספק מידע חדש לגולש יכול ליצור אתר שהגולשים ישובו אליו שוב ושוב, גם במהלך העבודה, על מנת למלא מצברים ולחזור לרצינות של חיי היומיום.

תוכן שקל לסרוק ולעכל תוך מספר דקות

הידעת שמרבית הגולשים נשארים בדף אינטרנט רק חמש עשרה שניות בממוצע? מרבית הגולשים למעשה לא קוראים את האתר שלך אלא יותר סורקים אותו במהירות, כאשר הם מתעכבים בעיקר על הפסקאות הראשונות, גולשים עם עיניהם מטה, ואז קוראים עוד מספר פסקאות מהאמצע.

הצורה בה העיניים קוראות את הדף מכונה צורת “F” המייצגת את תנועת העיניים על הדף (שים לב שגם האות אף כוללת שורה ראשונה, קו היורד מטה ולאחר מכן שורה אמצעית).

תוכן הכתוב כפסקאות קצרות, ומחולק לתתי כותרות (כן, ממש כמו המאמר הזה), מסייע לקורא לסרוק אותו במהירות, ולהבין את התוכן הנאמר בו, גם אם לא התעכב על כל מילה.

לסיכום, תוכן איכותי באתר אינטרנט, המותאם להעדפות הגולשים, ומסייע להם לקרוא אותו בקלות, מעשיר אותם ואפילו מעלה חיוך יכול לסייע לכל בעל אתר להעלות את כמות הגולשים הנכנסים לאתר מדי יום, ולהזניק אותו מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל.