בלוג

כתיבת תוכן מהבית

השנתיים האחרונות הזכירו לנו עד כמה נוח וקל לעבוד במשרה גמישה, שניתן לקחת אלינו הביתה. עובדי ההיי־טק עברו עם המחשב הנייד מהמשרד הממוזג לספה הביתית, קרייני חדשות וחזאים עבדו מהבית (לפעמים לצד החתול המסוקרן כפי שאפשר לראות בוידיאו הזה) ונציגי שירות המשיכו להעניק תמיכה ללקוחות – מהטלפון הנייד בביתם.

עוד הרבה לפני סגרי הקורונה היה תחום מרתק אחד שאפשר לרבבות אנשים בכל העולם להתפרנס מכל מקום. תחום כתיבת התוכן. בלוגרים עברו ממדינה למדינה והמשיכו לכתוב, ללא תלות בסביבתם. קופירייטרים ניסחו כותרות לפרסומות במיליוני דולרים ישירות מבית הקפה השכונתי שלהם, וסופרי צללים כתבו ספרים שלמים בישיבה עם הלפטופ מול חוף ים פסטורלי ברחבי הגלובוס. הם לא חיכו לסגר כדי לעשות זאת. הם עשו את זה מאז ומעולם.

אם נביט בתמונה של מכונות הכתיבה הישנות נגלה עובדה מעניינת. הן בנויות מראש כמזוודה עם ידית. שימו לב בתמונה

הדבר מעיד על הניידות הרבה של הסופרים והעיתונאים והגמישות אותה חוו, שנים רבות לפני העידן הדיגיטלי שבו יכולנו לשאת מחשב נייד או טאבלט. כיום, זהו אחד מהמקצועות שמסוגלים להעניק לכל אחד הכנסה בשעות הפנאי או כמשרה מלאה, מכל מקום.

עבודה שלא נגמרת עם דרישה עצומה שרק הולכת וגוברת

לתחום הכתיבה יש יתרון משמעותי נוסף. מדובר בתחום שהדרישה אליו רק הולכת וגוברת. הסיבה לכך היא שהיום אנשים צורכים תוכן באופן שוטף.

הם קוראים מאמרים מקיפים על נושאים שמעניינים אותם, ומחליטים באיזה ספק לבחור בהתאם למידת ההבנה שלו בתחום בו הוא עוסק. למשל, עורכי־דין מעלים לאתרים שלהם מאמרים מקיפים בנושאים שונים בהם המשרד מתמחה. הם משלבים בתוך המאמרים הללו את החוקים ופסקי הדין הרלוונטיים וכך בונים את עצמם כאוטוריטה.

המאמרים הללו נכתבים על ידי כותבי תוכן שאינם בהכרח בעלי השכלה משפטית פורמלית. סטודנטים למשפטים כותבים חלק מהמאמרים ונושאים קלילים יותר נכתבים גם על ידי כותבי תוכן שחקרו היטב נושא מסויים.

בנוסף, מנועי החיפוש המקוונים מעניקים עדיפות לאתרים עם תוכן מעמיק רב, הן מבחינת כמות המאמרים, הן מבחינת כמות המילים בהם והן מבחינת המקוריות והעומק. כותבי תוכן מסוגלים היום לספק אלפי מילים ליום לכל לקוח כזה והדרישה ממשיכה וגוברת.

עבודה צדדית בנוסף למשרה קיימת

חלק מכותבי התכנים כותבים מאמרים בשעות הפנאי שלהם, לפני או אחרי שסיימו את העבודה במשרה מלאה. למשל, טלפנים בחברות שיווק, אנשי פרסום ומדיה ואפילו קופירייטרים שעובדים במשרדי הפרסום. כולם יכולים להשלים הכנסה מהבית ולהרוויח מאות שקלים ביום מניסוח של תכנים עבור לקוחות מזדמנים.

אילו סוגי כתיבה הם מספקים? כתיבת תוכן יכולה להיות קלילה, בתחומים של לייפסטייל, כתיבה שיווקית אגרסיבית ללקוחות שזקוקים לניוזלטר או פנייה במייל. אחרים מתמחים דווקא בכתיבה של פוסטים קצרצרים לרשתות החברתיות ויש כאלה שמתמחים בכתיבה טכנית של מדריכים מורכבים. כל כותב, יכול להתמקד בתחומי העניין שלו, בתחביבים או אפילו בתחום בו הוא עוסק למחייתו במהלך היום. למשל, עוזרים של וטרינר יכולים לנסח מאמרים מרתקים בתחום של טיפול בבעלי־חיים, ומורים ומאבחנים דידקטיים יכולים לכתוב מאמרים בתחום החינוך.

עבודה שמתאימה גם לסטודנטים

יש עוד קבוצת אוכלוסייה שמתפרנסת כיום מכתיבה מקצועית של תכנים. סטודנטים למקצועות שונים. למשל, סטודנט לכלכלה וניהול יכול לכתוב מאמרים מעמיקים בנושאים פיננסיים לחברות ביטוח, בתי השקעות, בנקים וגופים פיננסיים נוספים. סטודנט לאומנות יכול לכתוב מאמרי תרבות מרתקים ולסקור גלריות.

כל אחד מהסטודנטים הללו נהנה מהעובדה כי מדובר בשעות גמישות בהיקף עבודה שמתאים לימי הלימודים ולתקופת המבחנים. בחופשות הסימסטר הוא יכול לעבוד במשרה מלאה בתחום, ובתקופות לחוצות יותר לבקש להגיש רק מאמר או שניים ביום. הגמישות המלאה והיכולת לשלוט בלו”ז האישי הופכות את המשימה הפשוטה של כתיבת מאמרים לאפשרות עדיפה בהרבה על משרות כמו מלצרות.

מה נדרש מכותב תוכן כדי להתחיל לעבוד?

רבים מתלבטים איזו השקעה הם צריכים כדי להתחיל להיות פרילנסרים בתחום הכתיבה. ההשקעה אינה רבה. ניתן להשתמש בכל טאבלט של מייקרוסופט או מחשב נייח או נייד. יש כאלה שמסתפקים אפילו בטלפון הנייד שלהם ולאחר מכן שומרים את הקבצים באי־מייל. ניתן להוריד אותם בספרייה הציבורית לקובץ WORD של מייקרוסופט. כך, אפילו בלי מחשב ניתן להתחיל לעבוד בתחום.

כמובן, שככל שמתמקצעים יותר בתחום רוצים להפוך חלק מהבית לפינת עבודה. זו יכולה להיות הספה בסלון, שולחן הכתיבה בפינת חדר האוכל או אפילו שולחן נוח במרפסת הבית או החצר, המאפשרים לכתוב תחת כיפת השמיים. מעבר לכך נדרש חיבור אינטרנט כדי לבצע את המחקר לפני כתיבת המאמר וכדי להעלות את המאמרים ללקוחות.

לסיכום, כתיבת תוכן מהבית הפכה להיות המקצוע המבוקש של המאה ה-21. היא אינה דורשת תואר אקדמי או אפילו לימודי תעודה. מספיקה השכלה תיכונית, יכולת מילולית מפותחת וכישרון כתיבה בסיסי כדי להתחיל לעסוק בתחום.