בלוג

כתיבת מאמרי תיירות – כל מה שצריך לדעת

מחפשים כיצד להעשיר את אתר התיירות שלכם בזמן שהעולם נח מעט מהטיולים? אספנו עבורכם רשימה של המלצות, ליצירת התוכן המתאים שימשוך את הגולשים לקרוא עוד, ואולי להזמין בעתיד כרטיס טיסה ליעד. כמו כן, אספנו גם מספר המלצות והנחיות לכתיבה, שתוכלו לאמץ הן לאתר שלכם והן אם אתם מנסחים את הטקסט עבור אחרים.

מצאו את האטרקציות המשותפות לכל אתר המדבר על היעד שלכם

כותבים מאמר העוסק במדינה מסוימת שבו אתם רוצים לפרט על האטרקציות העיקריות? אם אינכם מכירים היטב את אותה מדינה, מומלץ לערוך מחקר מקיף באתרים אחרים, ולגלות אילו מקומות חוזרים שוב ושוב. מן הסתם בצרפת תכתבו על מגדל אייפל, בבריטניה על הביג בן ובאיטליה על מגדל פיזה. אתם גם יכולים להעזר באתרים המפרטים מסלולים של טיולים מאורגנים, ולגלות אילו מקומות משותפים לכולם.

חפשו מספר אטרקציות ייחודיות שאינן מופיעות באתרים בעברית

לאחר שכתבתם על המקומות הנפוצים ביותר, חפשו מידע על אטרקציות נוספות שאינן מופיעות בעברית. תוכלו להעזר בגוגל טרנסלייט אם אינכם שולטים בשפות זרות כמו אנגלית או ספרדית, ולמצוא פינות חמד ברחבי המדינה עליה אתם כותבים. חשוב, כמובן, לברר שאותו מקום עדיין פתוח לקהל הרחב. כדאי לכם לקרוא המלצות על כל מקום כזה ברשת, ולגלות מה היתרונות והחסרונות של המקום.

כותבים מחירים? שימו לב לשער המטבע הנוכחי

אם אתם מציינים את המחירים של נסיעה ברכבת או דמי כניסה לאתר סקי מסוים, חשוב לזכור לבדוק את שער המטבע הנוכחי. בשנים האחרונות היה שינוי משמעותי בשערי המטבעות, ואנו צפויים לראות שינויים נוספים כתוצאה ממגפת הקורונה. לכן, מאמרי תיירות עדכניים, יכללו מידע שנבדק היטב, ומתאים למחירון הקיים נכון לשנה זו, עבור אותו שירות או אטרקציה.

אל תכתבו דברים שליליים על המקום

רצוי תמיד לכתוב כל מאמר בנימה חיובית. הדבר נכון במיוחד כאשר אתם מתמחים בעריכה או כתיבת תוכן לאתרי תיירות. לדוגמה, אם אתם עוסקים בהיסטוריה של המקום, את התיירים יעניין פחות לשמוע כמה אנשים נהרגו ביעד הזה, ויותר ירתק לגלות אילו תרבויות עתיקות התגלו באתרים הארכיאולוגיים במקום. כותבים על בתי הארחה ומלונות מומלצים? בתי מלון שזכו לכמות נמוכה של כוכבים כדאי להזכיר בקצרה, ומומלץ לפרט יותר על מלונות חמישה כוכבים שזוכים למחמאות רבות באתרים.

נסו לכתוב בצורה ציורית ותנו לקורא לחוש את החוויה

שימוש בחמשת החושים בתיאור המקום, יעניק לקורא שלכם את החוויה כאילו הוא נמצא שם. כתיבת תוכן לאתר תיירות היא כמעט כמו כתיבת שירה. אתם יכולים לתאר אגם או מפל כקסום, להפליג בתיאור הנוף הנשקף מבעל לחלון המלון, ולהזכיר את הניחוחות המיוחדים של המנות במסעדת כוכבי המישלן שבה תמליצו לבקר. חשבו על ציוץ הציפורים בשמורות הטבע, ועל המראה המיוחד של המים התכולים על החוף. ככל שתתמקצעו בתיאור התחושה שמשרה עליכם המקום, כך תוכלו למשוך את הקורא לקרוא עוד.

לסיכום, כתיבת מאמרי תיירות דורשת לא מעט אימון. אם אתם מרגישים שאתם מתקשים בכתיבה, תוכלו לשכור את שירותיה של חברה, העוסקת במיקור חוץ של כתיבת תוכן לאתרי תיירות ואתרים נוספים. אם בחרתם לכתוב את המאמר בעצמכם, מומלץ לקרוא הרבה על המקום אותו אתם מתארים, אם אינכם מכירים אותו מחוויה אישית. נציין המלצה אחרונה לסיום. באתר יו-טיוב יש לא מעט קטעי וידאו שבהם מתועדות האטרקציות הבולטות במרבית המדינות. כדאי לצפות בהם לפני הכתיבה, וכך תוכלו לספק לקוראים תיאור אותנטי ומעמיק יותר של המקום.