בלוג

כתיבת מאמרים לאתרי חדשות

מעוניינים ליצור חשיפה למותג, הארגון או העמותה שלכם? לפרסם מאמר שיווקי או חדשותי המסייע לנושאים לעלות לסדר היום? הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות מיקור חוץ, לחברת שירותי כתיבה המעסיקה, עיתונאים בעלי ניסיון בניסוח ידיעה חדשותית, וכתבות מרתקות לאחר מחקר מעמיק. מה מייחד כתיבה זו, למה כדאי לשים לב ואיך כדאי לפרסם את הכתבה? הכל במאמר לפניכם.

מה מבדיל ידיעה חדשותית מתוכן אינפורמטיבי?

בדרך כלל יהיה מדובר בנושא שבו התרחש שינוי בימים האחרונים. הידיעה תענה על השאלות “מה?”, “מי?”, “מתי”? בכל נושא, כאשר נושאים חדשים עולים לסדר היום כל העת. החל מנושאי כלכלה, בריאות ופוליטיקה וכלה בנושאים קלילים יותר כמו רכילות ולייף סטייל, אשר נכתבים בצורה מרתקת, המדגישה את הייחוד של האירוע שהתרחש.

פעמים רבות ניתן להשתמש בסגנון זה, שבעבר אפיין רק את העיתונות הכתובה והמשודרת, כדי להעלות נושא בעל חשיבות לסדר היום. למשל, אם נביט בחשיבות הגבוהה שנתנה התקשורת, לפני מספר חודשים לשמירה על כדור הארץ, נראה כי הדבר נעשה באמצעות ידיעות תקשורתיות על נערה שוודית, המסתובבת בעולם ומסבירה על האקלים. ערוצי הטלוויזיה, חדשות ישראל ועיתונות פרטו על מסלולה מסביב לעולם, וסייעו להגברת המודעות לנושא.

מדוע לא כל תוכן ניתן לשלב באתר חדשות?

אתרי חדשות, בניגוד לאתרי בלוג או אתרי מאמרים פשוטים, אינם מקבלים כל סוג טקסט שנשלח אליהם. המאמרים מסוננים על פי רלוונטיות לקוראים, איכותו של התוכן הכתוב, אורכו של הטקסט ומאפיינים נוספים. לכן, אם אי פעם ניסיתם לשלוח כתבה לכל אתר חדשות, והיא לא התקבלה, אינכם צריכים להיות מופתעים.

כיום, חלק מאתרי החדשות משאירים חלקים נסתרים באתר, שאינם מופיעים ישירות בדף הבית המכונים מגזינים. בחלקים אלה ניתן להעלות גם מאמרים פחות איכותיים, אך הם לא זוכים לחשיפה ממשית. כדי להגיע לעמוד הבית, או לעמודים הראשיים באתר, חשוב ליצור כתבות איכותיות, הכתובות בצורה נכונה על ידי כותבים בעלי רקע של כתיבה לעיתון או למגזינים מקצועיים. הם ידעו כיצד לצלוח את הסינון הקפדני שעורכי האתר מבצעים, ולסייע לתוכן שלכם לעלות לאוויר.

האם האתר עשוי לדרוש לשנות את המאמר שלכם?

ידיעות חדשותיות שהגיעו לאתר חדשות עוברות לפעמים עריכה. חשוב לדעת כי אתרים אלה אינם מעלים את הכתבה כפי שהיא בדרך כלל, אלא אם נכתבה בהתאמה מלאה לשפת האתר. לכן, כדאי להיות מוכנים לכך מראש. נוסף על כך, אם התוכן שלכם נראה שיווקי או פרסומי יתר על המידה, הם עשויים לדרוש מכם תשלום על פרסום באתר, ולא להעלות את הידיעה בעמוד החדשות.

כדי להימנע משינויים של הרגע האחרון של התוכן שנכתב, כדאי לנסות מראש ליצור טקסטים חדשותיים בעלי ערך מוסף לקורא, שבהם החברה או המותג מוזכרים בעדינות רק פעם אחת או שניים. חשוב להדגיש את הייחוד בפעילות שלכם מול אחרים, ולמצוא את תחומי העניין המשיקים לנושאים שנמצאים היום בחדשות.

למשל, בתקופה שבה מגפת הקורונה ממלאת את אתרי החדשות, כתבות שקשורות לנושא באופן ישיר יקבלו עדיפות, ויהיה סיכוי רב יותר להעלותן. כמו כן,
כתיבת תוכן מעמיק הכולל גם סטטיסטיקות רשמיות עדכניות, שפורסמו על ידי גופים בעלי מוניטין כמו פרסומים ממשלתיים או הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יסייעו לכתבות לקבל קדימות ביחס למאמרים אחרים שנשלחו לעורך.

לסיכום, כתיבת מאמרים לאתרי חדשות עשויה לשנות את התדמית של החברה או המותג שלכם במהירות. חשוב שיכתבו על ידי עיתונאי או כותב תוכן מומחה, כדי שיעברו את הסינון הקפדני של עורכי האתרים, ויגיעו לעמודים הראשיים באתר.