בלוג

כל מה שחשוב לדעת על כתיבת תוכן בתחום הביטוח

תחום הביטוח מהווה אחת מהנישות החשובות ביותר בעולם לצורך גידור סיכונים. קיימים ביטוחי בריאות, חיים, רכב, עסקים, דירות ואפילו פוליסות מיוחדות לביטוח של המשכנתה. כל אחת מהחברות הקיימות בתחום מפעילה כיום אתר אינטרנט שיכול להיות אתר תדמיתי או אמצעי לתקשורת מקוונת עם הלקוח. במאמר זה נדון בהרחבה בהיבטים שונים בכתיבת תוכן לנישה הזו.

אילו נושאי כתיבה תוכלו למצוא במאמרים לחברות ביטוח?

נושאי הכתיבה עבור סוכנויות ביטוח מגוונים מאוד, ותלויים בתחומי ההתמחות של המשרד. צריך לקחת זאת בחשבון לפני שמתחילים פרויקט כתיבת תוכן עבור המותג.

למשל, בין הנושאים הנפוצים שניתן למצוא, בחלק ממוצרי הביטוח והשירותים העיקריים: מאמרים על סוגי פוליסות שונות, מרכב ודירה ועד לביטוחים רפואיים ואף פוליסות של ביטוחי חיים. קהלי היעד של תכנים כאלה יכולים להיות הן לקוחות פרטיים והן בעלי עסקים שונים. כתיבת תוכן לסוכנות ביטוח תפנה לקהל זה.

בנוסף, יש סוכנויות ביטוח המעניקות גם מידע נוסף על גידור וניהול סיכונים כחלק מהפעילות העסקית. אחת מהדרכים הבטוחות לעשות זאת היא באמצעות רכישת פוליסות מותאמות אישית, עם תוספות בתשלום עבור סיכונים שונים. סוג אחר של מאמר יכול להיות מדריך מעשי להגשת תביעה, ברשת או באופן אישי על ידי סוכן הביטוח.

כתיבת תוכן לסוכני ביטוח ולחברות הביטוח עצמן

חשוב לזכור כי כתיבת התוכן מתחלקת לשני שחקנים עיקריים בתחום הביטוח: סוכני ביטוח וחברות המציעות פוליסות בשיווק ישיר. לכאורה, שני השחקנים הללו בשוק מתחרים זה בזה, אך בפועל השירותים שלהם משלימים. זאת משום שחלק מחברות הביטוח משווקות פוליסות הן באופן ישיר לצרכן והן באמצעות סוכנים מורשים.

כותבי התוכן המנוסים בכתיבה בתחום זה ידעו לנסח בבהירות את המידע שחשוב לספק לרוכשי הפוליסות כאשר הם בוחנים את האפשרויות השונות העומדות לרשותם.

בכל אתר, הן של חברת הביטוח עצמה והן של הסוכן, תודגש חשיבות השירות האישי והמהיר, כאשר בפרויקט כתיבת תוכן לסוכן ביטוח היתרון הזה מהותי יותר ממחירה האטרקטיבי של הפוליסה.

מדוע בכלל כל־כל חשוב התוכן לחברת הביטוח?

התוכן הוא עמוד השדרה של כל קמפיין שיווקי. הוא צריך להיות ענייני ומשכנע כדי לשכנע את הגולשים לבצע פעולה רצויה, כמו רכישה של פוליסה או מילוי פרטים לתיאום פגישה עם נציג הביטוח.

יש חברות המעסיקות קופירייטר לכתיבת הפרסומות והתוכן השיווקי באתר. תפקידו של הקופירייטר חשוב למשיכת לקוחות וכדי לשכנע אותם לקנות מוצרים או שירותים. כתיבת תוכן נכונה יכולה להעלות את שיעורי ההמרה בעשרות עד מאות אחוזים. לכן, חיוני שסוכנויות ביטוח יעסיקו כותבי תוכן מצוינים, שיוכלו לייצר מאמרים איכותיים בעלי ערך מוסף בעת הפנייה לקהלי־יעד המותאמים לסוג הפוליסה.

שילוב של מספר סוגי מידע כדי להגיע ללקוח

“אם אתם משווקים כיום את שירותיה של חברת ביטוח, כדאי לדעת שמכיוון שיותר מ-50% מהאנשים מבצעים מחקר ראשוני על מספר חברות ביטוח באינטרנט, חשוב שלמותג שאתם מייצגים יהיה תוכן איכותי ממספר סוגים. כמו: פוסטים בבלוג עם מידע ו/או סרטונים חשובים, מידע אינפורמטיבי בקטגוריית המאמרים באתר ומידע שיווקי בעמודי המידע השונים באתר הבית של החברה.

בנוסף, כיום נהוג להשתמש באסטרטגיית תוכן חשובה אחרת. פרסום של מאמרים באתרים חיצוניים כמו אתרי חדשות ואתרים של שותפים. מדובר בקידום תוכן ממומן כמו טאבולה ואאוטבריין, בתוכן שיווקי בתשלום לבעלי האתר או בתכנים המופצים באמצעות חברות יחסי ציבור.

ניהול משברים באמצעות תוכן בתחום הביטוח

קטגוריה נוספת שחשוב לציין היא ניהול משברים בתחום הביטוח. לעיתים, מתרחשת “קטסטרופה תקשורתית”. למשל, זליגה של פרטי הלקוחות של חברת הביטוח בשל כשל באבטחת המידע במחלקת ה-IT.

במקרה זה יידרש סוג תוכן מיוחד שמנוסח בזהירות רבה על ידי כותבי תוכן בעלי ניסיון בניהול משברים בחברות יחסי ציבור.

איפה אפשר להשיג את כל כותבי התוכן הללו?

כיום, קל מאוד למצוא חברות תוכן המייצרות כמות גדולה של מאמרים בזמן קצר. יש להתמקד בחברות שמעסיקות כותבים בתחום הביטוח. איך תמצאו כאלה? פשוט כתבו בגוגל: “חברה לכתיבת תוכן בתחום הביטוח” ויופיעו לפניכם התוצאות המתאימות.

לסיכום, אם אתם משווקים היום חברת ביטוח או סוכנות בתחום זה, אל תתפשרו על איכות התוכן. הזמינו שירותים מחברה מקצועית שמעסיקה כותבים בתחום הביטוח שלכם – אלמנטרי או ביטוחי חיים ובריאות.