בלוג

כל היתרונות בהוספת תכנים לאתרי מסחר מקוון

אתרי אינטרנט תדמיתיים ובלוגים בנויים מכמות גדולה של תוכן המסייעת לקידום במנועי החיפוש. לעומת זאת, אתרי מסחר אלקטרוני נותרו עד לפני כמה שנים ריקים מתוכן ותיאורי המוצרים מהווים מרבית הטקסטים באתר. בשנים האחרונות מגמה זו השתנתה. חברות המפעילות אתרי אי־קומרס זיהו את היתרונות הרבים שיש בהוספת תוכן נוסף לאתר בפורמט של קטגוריית מאמרים, אזור המלצות על מוצרים, השוואת מאפייני מוצרים שונים ומאמרי עומק ארוכים. בפוסט זה נדון בהרחבה בכל היתרונות שיש להוספת תכנים לאתרי מסחר מקוון.

בנייה של קהילת מתעניינים שוקקת חיים

אתרי מסחר אלקטרוני סובבים סביב נישות מסויימות. למשל, ישנם אתרים המתמקדים במוצרי אלקטרוניקה, אחרים במזון לבעלי־חיים וקיימות גם חנויות ספרים, אקססוריז לבית ותחומים רבים נוספים. כל אחד מהתחומים הללו פונה לקהל יעד ספציפי שיכול להפוך למאגר רוכשים נאמן שחוזר שוב ושוב לחנות המקוונת. לכן, היתרון הראשון שיש להוספת מאמרי עומק וסקירות מוצרים לאתר הוא בנייה ושימור של קהילת הגולשים המתחברים לנישה הזו. כתיבת תוכן מקצועי כזה יכולה להתבצע על־ידי כותבים המועסקים במיקור־חוץ ועוסקים בתחום שנים רבות. הם יכולים לכתוב תוך חשיבה על קהל היעד שלכם ולמשוך את הלקוחות המדויקים והנכונים ביותר עבורכם.

הכותבים שלכם יכולים להיות לקוחות

אתם יכולים לבצע עוד מהלך שיווקי מיוחד שבו אתם נותנים ללקוחות שלכם לסקור את המוצרים בתמורה להנחה על המוצר. למשל, חברה המשווקת מכונות תפירה הציעה ללקוחותיה הנחה של ארבעים אחוזים על המוצרים בתמורה לכתיבה של מספר מאמרים. נכון, מרבית האנשים העוסקים בתפירה לא ידעו לכתוב את התוכן בצורה מקצועית כמו כותב העוסק בכך למחייתו, אך אתם יכולים לבקש מהם ליצור עבורכם טיוטה ראשונית של הסקירה ולאחר מכן להעביר לחברת תוכן את הטקסטים שנכתבו לשכתוב ועריכה מקצועית.

בבלו פן ארטיקלס תמצאו קטגוריה שלמה של כתיבת תוכן לאתרי מסחר וכן קטגוריה נוספת של שכתובים, ששילוב בין שתיהן יוכל לסייע ליצור שפע מאמרים שיפורסמו בבלוג שלכם.

אפשרות ליצירת שיתופי פעולה מועילים

לצד היתרונות שציינו לעיל כדאי להוסיף עוד סוג אחד של תוכן לאתר. תוכן זה מיוצר עבור הספקים שלכם או קולגות בתחום משיק לעסק שלכם. למשל, אם אתם מעלים אתר עם מוצרים טכנולוגיים וטלפונים ניידים, אתם יכולים להוסיף תכנים הקשורים לאפליקציות שאותן ניתן להתקין על נייד. תופתעו לגלות כי בעלי האפליקציות ישמחו להוסיף לאתר שלהם מאמר המקדם את החנות שלכם אם תהיה סקירה מחמיאה על האפליקציה שלהם.

אפשרות נוספת לשיתוף פעולה רווחי הוא באמצעות יצירת לינקים לשיווק שותפים. אינכם חייבים למכור באתר רק את המוצרים שיש לכם במלאי במחסן. אתם יכולים להעביר קישור למוצרים רבים נוספים ולקבל עמלה על כל מכירה. ניתן גם לשווק מוצרים מחו”ל בפורמט של דרופ שיפינג ולהוסיף תכנים אינפורמטיביים המסבירים על המוצר. תכנים אלה יכולים להיות משולבים בסקירה מקצועית והשוואה של המוצרים בסרטוני וידאו המדגימים את תפעול המוצר וכן ביקורת שנכתבה על־ידי גולשים שרכשו את המוצר הזה בעבר.

קידום האתר

החלק החשוב ביותר בהוספת התכנים לאתר, מלבד יצירת קהילת הגולשים השוקקת הוא קידום האתר במנועי החיפוש. ככל שיש לכם יותר תכנים איכותיים באתר, כך הציון שלו יהיה יותר גבוה. אבל, יש כאן מלכוד מסוים. מהו? אם אתם מוסיפים תיאורי מוצר שמועתקים מהאתר של הספק שלכם התוכן הזה לא יחשב לתוכן מקורי. ישנם מגוון רחב של אתרים שמשתמשים באותו התוכן.

בתחום המסחר האלקטרוני, חברת גוגל הודיעה כי היא לא תעניש את האתרים על תוכן משוכפל מאתרי הספקים. אבל התוכן שהעתקתם לא יעזור לכם גם להתקדם. לכן, ככל שיהיו מאמרים נוספים המכילים מידע רב יותר על התחום שבו אתם עוסקים, כך תוכלו להתקדם מהר יותר בגוגל.

מלבד המאמרים בקטגוריית הבלוג, מומלץ להרחיב גם את המידע הניתן על כל אחד מהמוצרים שלכם. הרחבת המידע תעזור הן לקידום האתר והן ללקוח המעוניין לקבל החלטה אם לרכוש את המוצר הזה או לא. הוספת המידע החשוב תמנע ממנו לעבור לאתרים אחרים כדי לקרוא ביקורת על המוצר. נרחיב על כך מעט.

שומרים על הלקוחות בתוך האתר שלכם

כאשר אתם רוכשים טלפון נייד חדש או רכב אתם בוודאי מבצעים מחקר עומק על המוצר. אתם קוראים ביקורות עליו ורואים סרטונים שונים. אם כל התכנים הללו נמצאים בתוך אתר המכירות עצמו לא תתחילו לגלוש לאתרים אחרים כדי למצוא את המידע. לכן, גם לכם כדאי לצרף את המידע הרלוונטי לכל מוצר בתוך עמוד המוצר עצמו. הגולש יכול לקבל את ההחלטה אם לרכוש את המוצר הזה במקום, כאשר כפתור “הוסף לעגלה” נמצא כבר מול עיניו.

מחקרים רבים מראים כי עשרות אחוזים של רוכשים פוטנציאליים ממלאים את עגלת הקניות באתר אך אינם מבצעים את הרכישה. אחת הסיבות הנפוצות לכך היא שהם עברו לאתר אחר לחפש מעט מידע על המוצר, ורכשו לבסוף מספק שהופיע באתר המתחרה. לכן, התוכן הקיים באתר שלכם יכול להפחית באופן משמעותי את אחוזי הנטישה של עגלת הקניות המלאה, ולהגדיל את כמות המכירות החודשית שלכם.

יצירת קישורים נכנסים לאתר

היבט נוסף שיש להוספה של תכנים מקצועיים לאתר הוא יצירה של קישורים מאתרים אחרים לסקירת המוצרים שלכם. אם בצעתם סקירה שמשווה בין כל סוגי הטלפונים החדשים שיצאו השנה לשוק או בין מספר מצלמות מקצועיות, וכתבתם אותה בצורה אובייקטיבית תוך שימת לב ליתרונות והחסרונות של כל מוצר, אתרים רבים ישמחו לקשר לכתבה הזו.

יצירה של קישורים נכנסים לאתר, מהווה אף היא דרך לקדם אתר זה ברשת ומעניקה לכם תעבורה רבה יותר של גולשים המגיעים אליכם ישירות מאתרים אחרים ולא רק מהקידום האורגני והממומן.

בנייה של מותג שיכול להוות נכס דיגיטלי

כיום, אתרים שיש בהם כמות גדולה של תוכן מהווים נכס של ממש. כמו כל נכס כזה הם יכולים גם להיות מוצר שניתן למכור. לא מעט חנויות מקוונות עשו “אקזיט” ונמכרו לחברות גדולות יותר. החברות שרכשו אותן תמחרו את האתר לא רק לפי ההכנסה השנתית והרווחים שלו, אלא גם לפי כמות התוכן הנמצאת בו. אם אתם מוסיפים סיקורי מוצרים, עמודי מוצר מפורטים וארוכים, בלוג משגשג שמתעדכן כל העת ותמונות איכותיות תהפכו את האתר לנכס בעל ערך שמותגים גדולים ירצו לרכוש.

הוספת תוכן במספר שפות לאתר

נסכם בהמלצה אחרונה. מומלץ לבנות את האתר במספר שפות כדי למשוך לקוחות נוספים שאינם קוראים עברית. למשל, אתם יכולים להוסיף תוכן בעברית, ערבית, רוסית, אנגלית ושפות נוספות. תוכלו להיעזר בחברות תוכן מקצועיות לתרגום של האתר שלכם לשפה זרה ולכתוב תכנים מקוריים בכל אחת מהשפות. בבלו פן ארטיקלס אנו מציעים היום שירותי כתיבת תוכן לאתרי מסחר מקוונים ב-15 שפות שונות. רק דמיינו את החשיפה שיכולה להיות למותג שלכם ברחבי העולם, ולפוטנציאל הצמיחה האדיר בשיווק מוצרים מעבר לים.

לסיכום, אתרי מסחר מגלים כיום את הפוטנציאל העצום שיש בהוספת תכנים מקצועיים ומפורטים לאתר. סקירות מוצר מקצועיות, השוואה בין דגמים, פוסטים לבלוג ופוסטים לרשתות החברתיות, לצד תיאורי מוצר מפורטים בכל עמוד מכירה, היכולים לסייע לכם להזניק את האתר לגבהים חדשים. הזמינו עוד היום תכנים לאתר וגלו את ההבדל.