בלוג

יצירת תוכן מנצח עבור אולמות אירועים: כל הסודות

אין יום מרגש יותר בחייו של זוג מהאירוע שבו יתחייבו זה לזה בחתונה מיוחדת במינה. התרגשות דומה חווה גם נער שעולה למצוות. כל הרגעים המיוחדים הללו בחיים מתרחשים בתפאורה מושקעת עם מערכת סאונד מתקדמת וארוחות כיד המלך באחד מאולמות האירועים ברחבי ישראל. היות ומדובר בהוצאה לא קטנה התחרות בתחום הזה היא עצומה. בכל עיר תמצאו מגוון גני אירועים מרשימים עטורי מזרקות, מתחמי ריקוד מושקעים ואין ספור אטרקציות. כיצד מארגני האירוע יכולים להשוות ביניהם? באמצעות התוכן הכתוב באתר. במאמר זה נדון באריכות בדרך הנכונה להגיע לליבם של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באמצעות בחירת המילים הנכונה.

התחילו מהרגש ולא מהמאפיינים הטכניים

כאשר מתכננים את אולם האירועים נראה שמדובר באתגר טכני. יצירת מרחב למטבח ולאולם ולאחר מכן עיצוב פנים מרהיב. חשוב לזכור כי מי שקורא את האתר שלכם מחפש חוויה רגשית. הוא רוצה להעניק לאורחים תחושה של WOW, להרשים אותם במתחם עוצר נשימה עם עיצוב חוץ פסטורלי, חופה מרהיבה ועיצוב אקסקלוסיבי המעניק תחושה של ייחוד. בכל זאת, חתני השמחה הם נסיך או נסיכה ליום אחד.

לכן, שלבו בתוך התכנים שאתם מפרסמים באתר מילים המתארות תחושות ורגשות, כמו: “עוצר נשימה”, “מלא שמחה”, “חגיגה לעיניים”, “חגיגה בלתי נשכחת” וביטויים נוספים בסגנון זה. כמו כן, השתמשו בסופרלטיבים המתארים את המקום באופן מחמיא כמו: “תאורה מרשימה”, “אקוסטיקה מושלמת”, “האולם היפה ביותר בעיר” וכדומה. אלה הביטויים שיחרטו בזיכרונם של הקוראים ויעצימו את התמונות הנמצאות באתר.

השתמשו בעקרונות של NLP לתיאור החוויה

האם שמעתם פעם על NLP? מדובר בשימוש במילים המפעיל את הדמיון של הקורא. לדוגמה: “דמיינו שאתם פוסעים בשבילים מעוטרים בנרות מוזהבים בשעת שקיעה רומנטית. החופה הלבנה ממתינה לכם בסופו של מסלול מרהיב ורביעיית נגנים מקבלת את פניהם של האורחים”.

אתם יכולים ממש לדמיין את ההתרחשות הזו בעיני רוחכם, ולהרגיש כאילו אתם נמצאים במקום.

“בריזה נעימה מהים ממלאת אתכם בניחוח המלח העדין. השקיעה נושקת לאופק הגלים ואתם עומדים תחת החופה מקרינים אהבה ושלווה”. תיאורים ציוריים כאלה מאפשרים לכם להתבדל מאולמות וגני אירועים אחרים, ומדגישים את היופי והקסם שעליהם עמלתם כאשר עיצבתם את המקום.

התכנים הללו יכולים להיות בעמוד הבית של האתר ובעמודים הראשיים. לצד כל המפרט הטכני המתאר את האפשרויות השונות כמו: “חתונת חורף”, “חתונת קיץ”, “מתחם לאירועים גדולים” וכדומה.

בחירת ביטויי מפתח הכוללת מאפיינים חשובים של המקום

כדי שיהיה קל למצוא את האתר שלכם, חשוב לשלב בפרויקט כתיבת מאמרים לאולמות אירועים, ביטויים שיסייעו למארגני האירוע למצוא את האולמות הכוללים מאפיינים מיוחדים. כאשר מחפשים בגוגל ביטויים נפוצים אפשר לראות זוגות שמחפשים:

  • אולם אירועים עם בריכה
  • אולם אירועים עם נוף לים
  • אולם אירועים עם מטבח פתוח
  • אולם אירועים עם גינה

את הביטויים הללו כדאי להכניס כבר בעמוד הבית שמתאר את האולם, להוסיף בדפים פנימיים בתוך האתר ואפילו להוסיף מאמרים בבלוג או בקטגוריית מאמרים ייעודית.

נוסף למאפיינים הללו כדאי לתכנן את הביטויים הנוספים שיכולים להשפיע על חוגגים לבחור דווקא במקום שלכם. חנייה נוחה, גישה מכביש ראשי במרכז, אפשרות לתכנון אירוע עם מספר קטן או גדול מאד של מוזמנים וכדומה. ככל שתעניקו לגולשי האתר מידע רב יותר על המקום, כך הם יוכלו לבצע בחירה מושכלת ומהירה יותר.

הגדירו מראש את קהלי היעד וכתבו אליהם

כל אחד מהעמודים באתר שלכם צריך לפנות לפחות לקהל יעד אחד. אתם יכולים לחשוב שקוראת האתר היא כלה לעתיד, משפחה שמתכננת מסיבת בר־מצווה רבת משתתפים או מפיק אירועים מקצועי. כל אחד מהם יתייחס להיבטים שונים באולם שלכם. יש כאלה שיחפשו את המקום המושלם לחופה בעוד שאחרים יחפשו תחושה של מועדון ריקודים. ישנם גם היבטים שיהיו רלוונטיים לכל אחד מקהלי היעד, כמו: התייחסות לתאורה, למוזיקה, למיקום של האולם והמרחק מהחניון לאולם.

כאשר מתחילים לכתוב תוכן כדאי לעשות רשימה של כל אחד מקהלי היעד ולהוסיף את הערכים והמאפיינים של קהל זה. כך, תוכלו לייצר תוכן שיצליח לגעת ולהניע את הקורא ליצור עמכם קשר.

הנעה לפעולה

קיים מרכיב נוסף בתוכן שלכם שיכול להיות ההבדל בין כמות גבוהה של פניות דרך האתר, לכמות גבוהה של צפיות בו ללא פניות. מדובר בשורת ההנעה לפעולה. בסוף של המאמרים חשוב להוסיף שורה שבה תכתבו לגולש מהי הפעולה שהייתם רוצים שתעשה בסוף הקריאה. אם אתם רוצים שיתקשרו אליכם, הוסיפו שורה כמו “חייגו עוד היום ותאמו איתנו טעימות במספר טלפון…”. לעומת זאת, אם אתם רוצים שהגולשים ישאירו פרטים בטופס צור קשר או ידברו עמכם בצ’ט מקוון, הוסיפו להם את ההנחיות המתאימות.

את שורת ההנעה לפעולה כדאי להשאיר זמינה בכל עמודי האתר הראשיים, כמו גם לכתוב אותה בגרסאות שונות בעמודים הפנימיים. הנטייה האנושית שלנו היא לבצע הוראות ולכן כאשר אנו קוראים “חייגו עכשיו”, “מלאו עכשיו” או “צרו קשר עוד היום” קיים סיכוי טוב יותר שנעשה זאת.

אל תחזרו על עצמכם

מאמר טוב אינו כולל חזרות רבות מדי על המסר. נסו לתאר בהרחבה את המאפיינים השונים של האולם ולמשוך את הקהל אליכם. אך, השאירו את התוכן מקורי ושימו לב שכל אחת מהפסקאות שאתם מוסיפים לדף אכן מעניקה מידע נוסף לקורא. אם גיליתם שיש פסקה שאינה מחדשת דבר מחקו או שנו אותה. חשוב גם לשים לב שאינכם מעתיקים שורות מדף לדף, משום שהדבר עשוי לפגוע בתהליך של קידום האתר שלכם במנועי החיפוש.

איך מתחילים לכתוב בסגנון הזה?

חשוב לדעת כי כתיבת תוכן לאתר אינטרנט דומה מאד לכל כתיבת אומנותית, ולכן אם יש לכם כשרון כתיבה טבעי תוכלו לכתוב בעצמכם את התוכן לאתר. עם זאת, רבים מגלים כי הרבה יותר נוח להשתמש בשירותים של כותב תוכן חיצוני. אתם יכולים להעניק לכותב זה את כל המידע הרלוונטי ולהציג תמונות של אולם האירועים, והוא יכול לייצר את עמוד הבית, עמוד האודות, העמודים הפנימיים והבלוג באתר עבורכם.

כותבים כאלה אפשר למצוא בחברות תוכן מקצועיות המעניקות שירותי כתיבת תוכן לאולמות אירועים ולתחומים נוספים. אצלנו, בחברת בלו פן, תוכלו למצוא עשרות כותבים כאלה שעד היום ייצרו תוכן לאלפי אתרים, הן בתחום האירועים והן בתחומים משיקים. הם יכולים לכתוב מאמרים קצרים וארוכים, מאמרים שיווקיים וכן תיאורים ציוריים מרשימים שממלאים את הקורא בהשראה.

התכנים הללו ילוו את האתר שלכם במשך שנים רבות, ולכן כדאי להשקיע בהם בהתחלה וליהנות מהתוצאות לאורך זמן. תוכלו להשתמש בתכנים הללו לקידום האולם גם ברשתות החברתיות, ולשכור את שירותי הכותבים לכתיבה של פוסטים מעניינים כדי ליצור עמוד פייסבוק המתעדכן בתדירות גבוהה.

מה מייחד חברות תוכן המעניקות שירותי מיקור־חוץ?

בשני העשורים האחרונים מיקור־חוץ הפך להיות דרך יעילה לקבל תוצאות במהירות ובאיכות גבוהה. אינכם צריכים לבקש מפקידה באולם שתנסח תוכן איכותי משום שמרבית הסיכויים שהיא לא כתבה באופן מקצועי מעולם. לעומת זאת, עבודה עם חברות מקצועיות תבטיח תוכן מקורי שלא הועתק משום מקור אחר, ונכתב במיוחד כדי לתאר האולם שלכם.