בלוג

חשיבות גיוון מילות המפתח במאמרי הקידום

חלק מהותי מקידום אתרים מקצועי הוא בנייה נכונה של התוכן הכתוב באתר. אם בעבר הרחוק מנוע החיפוש של גוגל היה מעט “נאיבי” ודרג במיקומים הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש את הדפים שהכילו חזרה מונוטונית על ביטוי שהקליד הגולש, היום מעל 100 פרמטרים שונים יוצרים את ה SERP – דף התוצאות.

הקשר הבלתי ניתק בין מילות המפתח בעמודים שונים באתר

מים רבים עברו בירקון מאז שתוצאות החיפוש חושבו על ידי אלגוריתם סודי וקבוע. כיום, ענקית החיפוש הפכה לחברה מתקדמת בתחום האינטילגנציה המלאכותית והדבר ניכר גם בחיפוש בעברית. האתר מנותח כיחידה אחת, כאשר מספר המילים בכל עמוד בעל משמעות, אחוז צפיפות מילות המפתח ואף הגיוון שלהן בתוך עמוד בודד באתר כמו גם באתר כולו. בתוצאות החיפוש אנו רואים היום כי אכן “השלם שווה יותר מסכום חלקיו” והקשר בין מילות המפתח השונות המופיעות בדפים המקשרים זה לזה משפיעים על הרלוונטיות של כל דף ודף.

קניביליזציה של מילות המפתח

עוד לפני עשור הדגיש ענק הקידום ראנד פישקין בפוסט שזכה לפופולריות רבה ב-MOZ את הטעות שעושים מקדמים רבים כאשר הם ממקדים מספר רב של עמודים באותה מילת מפתח. למשל, כפי שציין, חזרה על מילת מפתח ארוכה הכוללת את כל ביטוי החיפוש במאמר אחד לא תניב תוצאות טובות יותר מפיצול מילות המפתח לגרסאות שונות.

במאמר זה הוא בחר בדוגמה “לקנות קורקינט אלקטרוני זול במבצע” אותו המליץ לפצל לביטוי משנה קצרים יותר כמו “קורקינט זול”, “קורקינט במבצע”, “לקנות קורקינט” או “קורקינט אלקטרוני”. בניית מאמר ארוך הכולל בתוכו 10% חזרה של הביטוי “לקנות קורקינט זול במבצע” תגרום לעמוד להופיע רחוק מאד מהתוצאות הראשונות לביטוי זה. כיום, הגיוון חשוב אף יותר.

וריאציות שונות של אותה מילת המפתח

צפיפות מאוזנת של מילות מפתח היא חלק בלתי נפרד מטכניקות הקידום ב-2018. אך, איך בכל זאת ניתן לאותת לגוגל היכן נרצה להתמקד? באמצעות ורציאציות שונות של אותה מילת מפתח לדוגמה

“קורקינט חשמלי זול” יהפוך ל:

  • קורקינט חשמלי במבצע
  • קורקינטים חשמליים
  • מבצע על קורקיט חשמלי
  • קורקינט במחיר אטרקטיבי
  • כלי דו גלגלי חשמלי במבצע
  • קורקינט במחיר סביר
  • קורקינט בעלות נמוכה
  • קורקינטים זולים

כיצד נשלב את מילות המפתח?

על מנת למקסם את יעילות מילות המפתח המגוונות נשלב אותן באתר בארבע וריאציות שונות:

  • בתוך אותו הדף

בתוך מאמר אחד ניתן לשלב שלוש או ארבע וריאציות שונות של אותן מילות מפתח. בדפים נוספים ננסה להתמקד בשלוש וריאציות אחרות, כאשר מדי פעם הביטוי ישתלבו בתחילת הטקסט, בתיאור המוצר (באתרי מכירות) וברחבי הטקסט כולו.

  • בתמונות ברחבי האתר

אזור נוסף המעניק משמעות לתוצאות החיפוש ומקדם אתכם גם בלשונית התמונות בעמוד החיפוש הוא תאור התמונה. התחילו משמה של התמונה וכן במאפיינים השונים שלה. גוונו תמונות שונות במילות מפתח שאינן מופיעות בטקסט עצמו אך בעלות אותו משמעות. לדוגמה, אם בדף הדגשתם את הביטוי “קורקינט זול” תיאור התמונה יכלול “קורקינט במבצע”.

  • בתאור סרטוני הוידיאו

תכני וידיאו הפכו כמעט לסטנדרט באתרים רבים וגם הם משמשים כאמצעי לקשר עם גוגל באמצעות מילות מפתח. השתמשו בשירות של יו-טיוב והעלו את הוידיאו לאתר עם תיאור ארוך הכולל מספר מילות מפתח, ושנו גם את שם הוידיאו עצמו ואת ה Description שלו כך שיכלול מילוב מפתח מגוונות. הוסיפו כתוביות לוידיאו ותכני אודיו הכוללים מילים אלה – תופתעו לגלות כי כיום גם בעברית גוגל מסוגלים לזהות שקפים וקטעי אודיו הכוללים את ביטוי המפתח.

  • כותרות האתר

למרות שבמשך מספר שנים נראה היה שמנוע החיפוש החל להתעלם ממילות מפתח בכותרות ברמה 2H ומטה, נראה שחשיבותן חוזרת לאלגוריתם. אבל, גם כאן עליכם להשתמש בביטוי המפתח בצורה מושכלת ומאוזנת. אם יש באתר שש או שבע כותרות משנה, רצוי לשלב שתיים או שלוש מילות מפתח מרכזיות רק במחצית כותרות המשנה ולהשאיר כותרות ללא מילות מפתח.

שימוש במספר שפות

נסכם בטיפ אחרון – קידום אתרים בעברית מאפשר לכם לעשות שימוש גם במילות מפתח בלועזית הדבר נכון במיוחד בתיאור התמונות, בשם הקובץ ובתיאור סרטוני הוידיאו. כך תמנעו חזרה מיותרת של מילות מפתח זהות ותקלו על מנוע החיפוש לזהות את המוצרים והשירותים העיקריים שהמותג אותו אתם מקדמים מציע.