בלוג

התכנים החשובים ביותר לאתר שלכם

אתם מקימים אתר חדש או מעוניינים לשדרג אתר קיים. מקדמי האתרים מעודדים אתכם להוסיף אינספור מאמרי קידום סביב מילות המפתח. אך, האם קראתם את עמוד “האודות” שלכם שבו מופיע פרופיל החברה? האם בחנתם שוב את התכנים בדף הבית, ווידאתם כי הם מושכים את הגולשים להתעניין בשירותים ובמוצרים שלכם? בעולם האינטרנט אנו כותבים מאמרים לשני שימושים: האחד הוא פשוט יותר, לקידום עבור גוגל, השני מאמרים איכותיים ולעתים גם שיווקיים עבור קוראי האתר. השילוב בין השניים עשוי להיות מאתגר מאד. כותבי מאמרים מקצועיים ידעו לשלב בין ביטוי המפתח לתוכן הכתוב בצורה טבעית, וליצור דף קריא ומושך שמתקדם במנועי החיפוש.

כתיבת תוכן לעמוד הבית

העמוד החשוב ביותר באתר הוא דף הבית. כתיבת תוכן לדף הבית, משלבת בתוכה הצגה כללית של החברה ופונה ישירות לצרכן הפוטנציאלי באמצעות התמקדות בצרכים שלו. דף זה נועד לענות על השאלה מדוע כדאי לשכור את שירותכם או לפנות דווקא אליכם כאשר הגולש זקוק לשירות, כמו: לעבור דירה, לטפל בשיניים, לטוס לחופשה בחו”ל, להכין דו”ח מס או להכיר בן זוג. אם הטקסטים שלכם יהיו כתובים בצורה מרושלת, שנועדה רק לחזרה מונוטונית על מילות המפתח, תאבדו את הלקוח הפוטנציאלי.

לכן, רצוי שאת תוכן עמוד הבית יכתוב אדם בעל כישורי כתיבה, לאחר שביצע מחקר מקיף ולמד את התחום שבו אתם עוסקים. לא מספיק להעתיק את עמודי הבית של המתחרים שלכם ולשכתב אותו. אתם צריכים לבלוט מעל המתחרים, באמצעות שיווק של מידע רלוונטי לקורא ומאמר שיווקי היוצר בידול.

אם הדף שלכם כתוב בצורה נכונה, תגלו כי הגולשים מתעניינים במוצר או השירות שלכם, וממשיכים גם לדפים הפנימיים, קוראים את הבלוג ואת עמוד השירותים שאתם נותנים, וחלקם יהפכו גם ללקוחות משלמים. אם הצלחתם לענות על הצרכים שציינו קודם, הפנייה אליכם תהיה כמעט מיידית. לכן, כדאי לשלב כבר בתוך עמוד הבית הנעה לפעולה, פרטי התקשרות מלאים ואפילו צ’ט עם נציג חי או טופס יצירת קשר.

עמוד האודות: גלו לגולש מי אתם

עמוד ה”אודות” באתר חשוב במיוחד למי שמעוניין לרכוש מכם שירותים, אך עדיין לא בטוח כמה זמן אתם עוסקים בתחום, מי הקים את החברה ואיזה מוניטין היא צברה עם השנים? לכן, תוכן לעמוד אודות צריך להיות קצר מספיק כדי שהגולש יקרא אותו, ומספיק מפורט  כדי שיקבל את כל המידע החשוב. גם עמוד זה מומלץ לתת לכותב מקצועי בעל ניסיון ארוך שנים בניסוח רהוט בעברית.

לפני שמתחילים לכתוב עמוד זה חשוב לאסוף את המידע הרלוונטי עבור הכותב. רצוי לציין שנת הקמת העסק אם אתם וותיקים בתחומכם, כדאי לציין אם מדובר בחברה משפחתית שעברה מאב לבן במשך דורות וכדאי גם לציין אנקדוטות מעניינות הקשורות אליכם. למשל, עמוד של מסעדה ביפו הבנויה במתחם מצודה עתיק או בבניין ששימש את הבריטים בעבר, יכול להיות מידע מרתק עבור הגולש שיסקרן אותו להגיע ולבחון את המקום.

לעמוד האודות כדאי להוסיף גם תקציר של השירותים אותם אתם מעניקים ללקוחות. נכון, בעמוד שירותים יהיה מידע מפורט על כל אחד מהם, אך יש גולשים שיצרו עמכם קשר כבר לאחר קריאת עמוד הבית ועמוד האודות.

חשוב להוסיף כל מידע שיכול לתת ללקוח להרגיש שהוא מכיר אתכם. כמו: שמות של מקימי החברה, תחום הלימודים שלהם (אם הוא קשור לנישה שבה פועל העסק), תמונות של הצוות הניהולי והמשרד ורשימה קצרה של לקוחות בולטים ומוכרים.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים דורשת יכולת מילולית גבוהה והיכרות עם תחום הכתיבה. העמודים החשובים ביותר באתר, העשויים להשפיע על החלטת הלקוח אם לרכוש מכם מוצרים ושירותים, הם עמוד הבית ועמוד “אודותינו”. גם אם שאר התכנים באתרכם נכתבים על ידי כותבי מאמרי קידום, בטקסט של העמודים האלה כדאי להשקיע מעט יותר. ספקו את המידע הדרוש לכותב שלכם, כדי שיוכל לנסח את הכתוב בצורה מעמיקה, ולסייע לכם להתבדל מהמתחרים בכל אחת מהמילים הכתובות. בנוסף, כדאי לתת גם תחושה אישית ללקוחות שלכם, באמצעות ציון שמות האנשים שהקימו את החברה ומעט מידע ביוגרפי עליהם. תופתעו לדעת עד איזה משקל יש להחלטת הלקוחות ליצור קשר דווקא עם חברה זו או אחרת בהתבסס על המידע הכתוב באתר ודרך כתיבתו.