בלוג

הפסקה הראשונה: איך לתפוש את העין של הקורא?

אתם פותחים את אתרי האינטרנט השונים ומספר כותרות מושכות את העין. כותרת מסקרנת, תמונה מיוחדת והקליק הראשון…

בשלב הזה העיניים שלכם מתחילות לרוץ במהירות מימין לשמאל, גומעות את השורות הראשונות במאמר.

בדיוק כמו שאתם עושים ברגע זה.

אם הכותב הצליח לעשות את הקסם – תישארו בעמוד ותקראו את המאמר בשקיקה עד סופו.

אם הכותב נכשל, אתם תהיו זריזים יותר מחרבו של סמוראי -תסגרו את הדף ותעברו לתוכן מעניין יותר…

איך יוצרים פסקה ראשונה שמושכת את הקורא?

הפסקה הראשונה במאמר ממשיכה את הכותרת ומושכת את הקורא למסע מרתק ממנו יצא חכם יותר ויכיר לעומק את הנושא עליו נכתב המאמר. לכן, כבר בפסקה הראשונה ננסה להציג בפני הקורא את הפער בין המידע שיש לו היום למידע שיהיה לו אחרי קריאת המאמר.

דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות שאלות המכוונות את הקורא לנושא המדובר. שאלות כמו: “האם יצא לכם פעם לחשוב על הדרך בה המוח האנושי עובד?”, “האם ניסיתם פעם להתחיל דיאטה רק כדי לגלות כי עליתם שני קילו לאחר חודשיים?”. השאלות הללו מתחילות תהליך מחשבתי שגורם לקורא שלכם להבין כי במאמר מסתתר המידע החיוני עבורו כדי ליצור שינוי כלשהו. נגלה עוד דרכים נוספות לכתוב את הפסקה הראשונה המוצלחת.

שני האספקטים החשובים בפסקה הראשונה על פי מרקוס שרידן

מרקוס שרידן, סופר ומומחה ליצירת תכנים שכתב את הספר “הם שואלים אתה עונה” והנחה סדנאות מכירה רבות, חושף במאמר מרתק בנושא את שני האספקטים החשובים ביותר לדעתו בפסקה הראשונה של תכנים לבלוג ותכנים שיווקיים. לדבריו הפסקה הראשונה צריכה להציג אותך כאוטוריטה, מומחה בתחום שלך וכן ליצור אמפתיה בקרב הקוראים.

במאמר, הוא מציין דוגמאות שונות לפסקאות בהן החברה מציגה שאלות נפוצות של לקוחות. השאלות הללו “ממוסגרות” באמירות כמו – “כמות גדלה של לקוחות שואלים אותנו”, “שתי השאלות שאנו נתקלים בהם הכי הרבה”.

אמירות כאלה ממתגות את השירות והחברה שלכם כמומחית בתחומה וגם מושכת לקרוא את המאמר, שכן “אם מדובר בשאלות כה נפוצות – כדאי שאקרא את המאמר ואדע את התשובות עליהן…”

כפי שציינו, בתקופה שבה הקורא כה בררן בהקדשת הזמן לקריאת התכנים אנו רוצים ליצור את הצורך הפסיכולוגי לפתוח את הלינק לקריאת המאמר ולהוביל את הקורא בתוכו עד לסופו. בואו נגלה את העקרונות החשובות באמנות כתיבת מאמרים איכותיים

כתיבת תוכן: כמה המלצות לכתיבת הפסקה הראשונה שלכם

אחרי שהבנו את החשיבות של הפסקה הראשונה במאמר, מספר כיוונים כלליים לבניית התוכן בפסקה זו ומדוע כל כך חשוב לנו להשאיר את הקורא מסוקרן עד סוף המאמר? נסכם במספר המלצות חשובות לכתיבת הפסקה הראשונה שלכם.

  • אם אתם נמצאים מול קובץ או דף ריק ומתקשים לנסח את הפסקה הראשונה – דלגו להמשך. תהליך הכתיבה שלכם אינו חייב להיות מההתחלה לסוף. אתם יכולים להתחיל מנקודות כלליות שתרצו שיופיע במאמר שאתם מקלידים בקובץ טיוטה. לאחר מכן, להעתיק ולהדביק אותן זו אחר זו לפי סדר הגיוני לקובץ הסופי. בסוף התהליך תוכלו ליצור את פסקת הפתיחה המושלמת שתסקרן את הקורא מספיק על מנת לקרוא את המאמר כולו.
  • קוראים אוהבים סיפורים, דוגמאות ושאלות מסקרנות. נסו למצוא את הפן המרתק ביותר בכל תחום בו אתם עוסקים ולהתחיל מסיפור קצר שחוויתם או המצאתם. משם תוכלו ליצור את האמפתיה ולמשוך את הקורא אט אט במורד הדף עד סוף המאמר.
  • התחילו מכתיבת מילות המפתח שתרצו שיופיעו במאמר. לאחר מכן הרחיבו כל מילה למשפט ומשם לפסקאות שלמות. תופתעו לגלות איך תוך זמן קצר מאמר שלם מופיע על הדף.
  • לכתיבה יש קצב.
    אתם שולטים בקצב בו הקורא שלכם יקרא את התוכן – באמצעות מרווחים ופיסוק.
    חזרו לפסקה הראשונה במאמר הזה וגלו את הקצב שבו בחרנו להכניס אתכם למאמר הזה.

דוגמאות לפסקה הראשונה

הפסקה הראשונה שלכם יכולה להוות הקדמה כללית של התכנים השונים שירכיבו את הפסקאות במאמר, כאשר אתם חושבים על התשובות לשאלות שהקורא רוצה לדעת על מנת לבצע בחירה. למשל: אם אתם כותבים מאמר ביקורת על מסעדה, הפסקה הראשונה יכולה לכלול את ארבעת הפרמטרים העיקריים לבחירת המסעדה:

  • סוג האוכל
  • האווירה הייחודית במסעדה
  • מחירי האוכל
  • המיקום

לאחר מכן תוכלו להמשיך ולהרחיב את התכנים שנכתבו על המסעדה.

מאמרי תיירות יכולים להבנות באותה הצורה:

  • תיאור של העיר או המדינה בה מבקרים
  • מיקום
  • אטרקציות עיקריות

לאחר מכן תוכלו להרחיב גם על דרכי תחבורה ולתת המלצות כלליות על העיר או המדינה בה עוסק המאמר.

לסיכום, כפי שניתן לראות, הפסקה הראשונה של המאמר היא שער הכניסה היוצר את “הרושם הראשוני” החשוב כל כך באינטראקציה בין הקורא למאמר שלכם.