בלוג

הכנסה נוספת באמצעות תוכניות שותפים – (אפילייאט)

בניית אתר מאפשרת לקדם את העסק או הנישה שבה אתם עוסקים. אך, האם ידעתם כי יש אפשרות להרוויח מאתר האינטרנט שלכם גם באמצעות דרכים אחרות? כיום, חברות רבות ישמחו להעניק לכם אחוזים ממכירות של מוצרים שבוצעו באמצעות פרסום מודעות תמונה, כתבות פרסומיות עם לינק והמלצות וידאו. במאמר זה תגלו כיצד להקים אתר מכירות מצליח המושך אליו קהילה נאמנה של גולשים.

הבסיס – אתר הכולל מוצרים שונים

הבסיס להתחלת צבירת הרווחים ברשת מתחיל קודם כל מהקמת אתר האינטרנט. תוכלו לבחור בין הקמת אתר על ידי חברה המעצבת ומקימה אותו מאפס, באמצעות כתיבת קוד באחת משפות התכנות, לבין אתר שאתם בונים על פלטפורמה מוכנה. כיום, יש מגוון רחב של פלטפורמות כמו ווקומרס, מג’נטו ואחרות שמאפשרות לבנות אתר במהירות רבה אם יש לכם ידע בסיסי בתחום המחשבים. מלבד האתר עצמו תצטרכו תוכנית אחסון, המעניקה לכם מקום בשרת המציג את האתר לכל העולם. לאחר מכן, בחרו את הדומיין שלכם, זהו שם האתר שהגולשים יקלידו כדי להכנס אליו. למשל, הדומיין של אתר אמזון הוא www.amazon.com. כעת, אתם מוכנים למצוא את השותפים שלכם.

התחילו משותפים מוכרים

השותפים הראשונים שאתם יכולים להכניס לאתר הם חנויות גדולות ומוכרות המציעות לכם “תוכניות שותפים”, ומתבססות בעיקר על מכירות באינטרנט. בין החנויות הללו תמצאו את אמזון הענקית, המשווקת מוצרים מקוונים ומשלמת לאפילייאטס לפרסם את המוצרים הללו באמצעות תוכנית שותפים. ניתן להרשם לתוכנית של אמזון מכאן. כדאי להכיר גם את רשת וולמארט, ענקית המזון והצרכנות בעלת אלפי הסניפים בכל רחבי ארצות הברית, המפעילה אף היא תוכנית שותפים, אליה אפשר להרשם פה.

אתר נוסף שמציע תוכנית שותפים מבוקשת מאד מישראל הוא האתר הסיני אלי־אקספרס. לאתר זה מגיעים גם צרכנים פרטיים וגם חברות הרוכשות מוצרים בסיטונאות. ניתן להרשם לתוכנית השותפים שלו מפה.

בשלב הבא, תוכלו למצוא מוצרי צריכה מבוקשים וליצור לעצמכם קישור שותף אישי לכל אחד מהמוצרים הללו. כאשר אדם יבצע רכישה של המוצרים דרך האתר שלכם, תזכו לקבל חלק מהרווחים. חשוב לדעת כי בתחום האפילייאטס מרבית החברות ידרשו שתגיעו למינימום של מכירות מסויים לפני שיוציאו לכם צ’ק. לאחר שהתחלתם לעדכן מוצרים באתר והוא צבר פופולריות אתם יכולים להירשם לעוד תוכניות שותפים באמצעות חברות המקשרות בין בעלי עסקים לאתרים פעילים. נרחיב על כך מעט:

ממשקי שותפים

כאשר האתר שלכם מצליח “להתרומם” וכמות התעבורה שבו עולה, נפתחות בפניכם אפשרויות רבות נוספות לתוכניות שותפים של עסקים מכל העולם המעוניינים לקבל מכירות באמצעות האתר שלכם. אתרים אלה יספקו לכם קישורים ממש כמו אמזון ואלי־אקספרס, אך הפעם תוכלו לשווק כמות גדולה יותר של שירותים. למשל, תוכלו לשווק חבילות אחסון אתרים, תוכנות, השכרות רכב ונופשים ועוד מגוון רחב של מוצרים.

כדי להרשם לאתרים האלה אתם צריכים להראות שכבר יש לכם אתר פעיל, רצוי בשפה האנגלית, ולתת מידע נכון ואמיתי לגבי כמות הכניסות שלכם באתר. בין ממשקי השותפים המוכרים בעולם תוכלו למצוא את: ClickBank שאליו ניתן להרשם בכתובת הזו,  את האתר Commission Junction שאליו אפשר להירשם כאן ואפילו ממשק ישראלי בשםWesell   שמקשר אתכם עם אתרים בעברית, ואין שום בעיה שהאתר שלכם כתוב בשפה העברית שאליו ניתן להירשם אליו מפה.

כיצד מתחילים לקדם את הלינקים שקיבלתם?

לאחר שבניתם אתר מכירות און ליין והתחלתם להצטרף לאתרי השותפים, אספתם לינקים וזיהיתם מוצרים שאתם רוצים למכור, אתם יכולים להתחיל לפרסם את הלינקים שקיבלתם. הדרך המהירה ביותר היא ליצור קטגוריות של תחומים שונים באתר, ושם להעלות באנרים או מודעות עם תמונה ולינק למוצרים שאתם רוצים למכור. למשל, תוכלו לפתוח קטגוריה של תכשיטים ולמכור בה תכשיטים מהאתרים אלי־אקספרס, וולמרט ואמזון.

לאחר מכן, תוכלו לפתוח אתר בקטגוריה של בגדים ואופנה, ולמכור מוצרים מאתרים אלה ומאתרים שהגעתם אליהם דרך תוכנית השותפים. אפשר גם לפתוח אתרים בתחום התיירות ולהציע למבקרים באתר להרשם דרכם למבצעים שונים בתחום של השכרת רכב או לשווק חדרים בבתי מלון. מפה, השמיים הם הגבול והאפשרויות שלכם בלתי מוגבלות.

אתרים רבים נוקטים באסטרטגיה נוספת. הם מעלים כתבות עם התוכן הרלוונטי לקהל היעד שצורך את המוצרים. למשל, אם אתם מוכרים ויטמינים באתר, אתם יכולים להעלות מאמרים המציינים את היתרונות של כל ויטמין. תוכלו להזמין מאמרים מחברות תוכן מקצועיות שיודעות לכתוב את הטקסטים בצורה אינפורמטיבית עם טון שיווקי שיעודד את הגולש לרכוש את המוצר.

שימוש בשיטת דרופשיפינג

קיימת דרך נוספת המזכירה מאד את טכניקת הלינקים של האפילייאט, אך הפעם אתם אלה שמבצעים את המכירה עצמה, ומעבירים לספקים שלכם את המידע על ההזמנה לשילוח המוצר. טכניקה זו נקראת “דרופשיפינג”. ספקים סיטונאים רבים מציעים לבעלי אתרי מכירות לשלב מוצרים שונים הממוקמים במחסנים מסביב לעולם. מבחינת הגולש הוא רכש את המוצרים הללו באתר שלכם. אך, אתם אינכם צריכים להחזיק מחסנים מלאים בסחורות. ברגע שהלקוח ביצע הזמנה היא עוברת באופן אוטומטי לספק והוא שולח אותה. אתם, זוכים לעמלה מכל אחת מהמכירות הללו.

לשיטת הדרופשיפינג מספר יתרונות בולטים. ראשית, אתם יכולים לשלב בין מוצרים שאתם מוכרים באופן אישי מהחנות שלכם, מוצרים הקיימים אצלכם במלאי ואתם שולחים אותם עם מוצרים אחרים כדי לספק חויית קניות מלאה ומגוונת ללקוחות שלכם. למשל, אם אתם משווקים מזון לבעלי חיים ומעוניינים להרחיב את החנות שלכם גם לכלובים לציפורים וצעצועים לחתולים, תוכלו בתוך דקות אחדות להוסיף את המוצרים לחנות הקיימת שלכם על ידי אחד מהספקים.

כדי למצוא מוצרים כאלה אתם יכולים לבנות חנות של “שופיפיי”, ולעדכן בה מוצרים מתוך ממשק הניהול בכתובת הזו.

כדאי לדעת שבעלי חנויות פיזיות משתמשים פעמים רבות בשיטה של דרופשיפינג כדי לזהות מגמות צריכה, ולאפשר ללקוחות שלהם להזמין בשיטה זו רק לזמן קצוב. כאשר הם מזהים שיש מוצר הזוכה לביקוש רב (טכניקת זיהוי טרנדים), הם מוצאים ספק שימכור להם את אותו מוצר במחיר סיטונאי זול יותר משל ספקי הדרופשיפינג ומשווקים אותו ישירות. כך, הם קובעים את מתח הרווחים שלהם משיווק המוצר ומתמקדים אך ורק באספקת מוצרים שיש להם ביקוש גבוה.

גם את המוצרים הנמכרים בשיטת דרופשיפינג ניתן למכור באמצעות באנרים באתר או באמצעות תכנים שיווקיים המסבירים את יתרונות המוצר. מעבר לכך, ניתן ליצור קטעי וידאו שיווקיים ולהעלותם ליו-טיוב. כיצד תעשו זאת? כל הטיפים לפניכם:

שיווק המוצרים באמצעות סרטוני וידאו

סרטוני וידאו קצרים יכולים להיות דרך להמחיש ללקוחות שלכם עד כמה המוצר אפקטיבי. אתם יכולים להזמין יחידה אחת של המוצר בעצמכם ולצלם את הסרטון או לבקש אישור מהספק של המוצר להשתמש בסרטונים שלו. לאחר מכן, כדאי לכם לתרגם את הסרטונים לעברית, להוסיף כתוביות או קריינות בעברית ולהעלות את הסרטון ליו-טיוב. משם, ניתן להעתיק את הלינק לאתר שלכם (באמצעות (EMBED, ולהעשיר את התוכן הכתוב בתמונות וקטעי וידאו מתאימים להגדלת כמות המכירות.

לסיכום, תוכניות שותפים שונות מאפשרות לכם לייצר הכנסה נאה באמצעות אתר האינטרנט ולהרוויח כסף מרכישות המתבצעות 24 שעות ביממה, גם כאשר אתם ישנים. תוכלו להקים, כמובן, יותר מאתר אחד ולהפוך כל אחד מהנכסים הדיגיטליים הללו להכנסה פאסיבית משתלמת.