בלוג

איך למצוא רעיונות יצירתיים לתכנים חדשים לאתר?

אחד האתגרים של מנהלי תכנים באתרים וותיקים ומלאי תוכן הוא איתור נושאים חדשים לכתוב עליהם לבלוג האתר או לקטגוריית המאמרים. לעתים, נראה כי כיסיתם לעומק את הנושאים הבוערים בנישה בה אתם עוסקים, הוספתם מגוון רחב של טקסטים הסובבים סביב מילת המפתח וכמעט לא נותרו תתי נושאים עליהם תוכלו להרחיב את השכלתם של הגולשים הקבועים שלכם.

בשנים האחרונות, כאשר אנו כותבים הן עבור מנועי החיפוש והן עבור קוראים נאמנים הנחשפים למותג שלכם באמצעות מנועי קידום תוכן כמו “אאוטבריין” ו”טאבולה” תכנים חדשים מהווים חלק בלתי נפרד משיווק העסק. הפעם, אספנו עבורכם ארבע דרכים (קלות מאד ליישום) על מנת למצוא רעיונות יצירתיים לתכנים חדשים לאתר.

גלו את המדע שמאחורי העסק שלכם…

מאחורי המוצרים והשירותים המשמימים ביותר מסתתרות עובדות מדעיות מרתקות. למשל אם אתם משווקים מעליות – תופתעו לגלות את הסיפור המרתק על המכונאי אלישע אוטיס שהפך מפועל פשוט בבית חרושת למיטות בארה”ב למנהל חברת יצור המעליות הראשונה בהיסטוריה. משווקים מוצרי טואלטיקה ריחניים? גלו את המדע שמאחורי הריח ושתפו אותו עם הקוראים שלכם.

לעובדות המדעיות וההיסטוריה של המוצרים השונים ניחוח מיוחד של חדשנות, של מידע שאפשר לגלות בלחיצת כפתור. את המידע הזה אתם יכולים למצוא במגוון אתרי מדע, בחיפוש פשוט בגוגל של השאלה – מי המציא את X ואפילו בקטעי וידיאו היסטוריים ביו-טיוב. נסו להוסיף לאתר שלכם מספר עובדות ונתונים מרתקים ותגלו כי התכנים החדשים, אם השכלתם לכתוב אותם בלשון ציורית מעניינת זוכים לכמות גדולה של חשיפות.

הוסיפו מדריכים לאתר

סוג תוכן נוסף הזוכה לפופולריות ברשת הוא מדריך העוסק בנישה שלכם. אם אתם מדריכי יוגה או פילטיס הוסיפו לאתר קטעי וידיאו ומדריכים מצולמים על תרגילי אימון. אם אתם משווקי חומרי ניקיון או מכשירי ניקיון – הוסיפו מדריך מצולם או קטעי וידיאו המעניק שיטות יעילות לניקיון הבית והמשרד.

כל תחום בעולם יכול להיות נושא עליו אתם יכולים להרצות באינטרנט ולמשוך מתעניינים חדשים שעשויים להפוך תוך זמן קצר ללקוחות פוטנציאליים. בסיום המדריך תוכלו להוסיף “הנעה לפעולה” ולמשוך את הגולשים באתר להצטרף לרשימת התפוצה שלכם על מנת לקבל מדריכים נוספים.

דברו עם הגולשים שלכם וגלו מה האתגרים שלהם בתחום בו אתם עוסקים

הרשת החברתית בה יד לכם דף עסקי או חשבון הטוויטר שלכם יכולים להיות מקור בלתי נדלה לרעיונות חדשים לתכנים שיהיו רלוונטיים לקהל הקורא את הבלוג שלכם. תוכלו למנף אותם על מנת לקבל תגובות באמצעות שאלה אחת פשוט – מה האתגר הגדול ביותר שלכם בתחום ________? כיצד אנו יכולים לעזור לכם לפתור אתגר זה?

הבנת האתגרים עמם לקוחותיכם מתמודדים והצעות לצדכם לפתרונות יכולים ליצור את הקשר החשוב כל כך ביניכם לבין לקוחותיכם. חשוב להבין שכספקי שירותים ומוצרים אינם מציעים רק את הערך המוסף של המוצר אלא אתם נותנים מענה ומקלים על כאב מסוים, אותו הצורך שיש ללקוחות ברגע נתון, המוביל אותם לבצע רכישה. ככל שתדעו לזהות בצורה טובה יותר את הצרכים כך תוכלו גם לענות עליהם בתכני הבלוג ולהעניק ללקוחות את התחושה הביתית המסייעת לבניית אמון לטווח הרחוק.

הרחיבו נקודות אותן הזכרתם בקצרה בפוסטים או מאמרים קודמים

הציצו בראשי הפרקים של התכנים הקודמים שכתבתם או התכנים שנכתבו עבורכם. תוכלו לבחון גם אתרים של מתחרים בתחום ולזהות מאמרים שחסרות בהן תובנות משמעותיות או טיפים מועילים בנישה שלכם.

חלק ממאמר קודם יכול להיות הבסיס למאמר שלם שיוסיף תוכן משמעותי לאתר. לאחר מכן, תוכלו להוסיף לינק בין המאמר הישן למאמר החדש המרחיב אותו. הוספת הלינק הפנימי מסייעת ליצור זרם קריאה שוטף בו אתם מעבירים את הגולש ממאמר למאמר באופן טבעי וכמובן, גם לסייע לקידום הפנימי של האתר כאשר כותרת הפוסט החדש כוללת מילת מפתח משמעותית שתרצו לחזק.

לסיכום, קיימות מגוון דרכים לריענון רשימת התכנים המופיעים באתר שלכם. ככל שתגוונו יותר את הנושאים או תמצאו דרכים להאיר תחום משמים באמצעות עובדות חדשות ואנקדוטות מסקרנות תוכלו לבנות קהל קוראים נאמן ולמשוך לקוחות חדשים להתעניין במותג שלכם. הוספה של מדריכים מפורטים וקטעי וידיאו המעניקים ערך מוסף לקוראים שלכם יסייעו גם בבניית התדמית שלכם כאוטוריטה בתחום ויוכלו להמיר גולש שהגיע במקרה לאתר – ללקוח משלם.