בלוג

כתיבת תוכן על תיירות מקומית

העולם כולו מצוי כרגע במשבר, מדינות רבות סגרו את גבולותיהן וגם כאן בארצנו, חברות טיסות רבות ביטלו את קווי הטיסה המסחריים. כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, נמסרו הנחיות לציבור להתבצר בבתים. לכן גם התיירות המקומית נפגעה קשות, דווקא עכשיו כשמזג האוויר מתחמם, ועולם התיירות אמור היה לשגשג בתי מלון רבים נסגרו, צימרים נשארו מיותמים ואתרי תיירות נעלו את שעריהם. דבר אחד בטוח, מתישהו המשבר יגמר ועולם התיירות ישתקם אט־אט. מאחר והנסיעות לחו”ל ככל הנראה יחזרו לפעול אחרי שעולם התיירות בארץ ישוב לפעול, כדאי להשקיע בשיווק התיירות המקומית. בנוסף, שיקום הכלכלה התיירותית תתרום לחיזוק הכלכלה במדינה. כתיבת התוכן על התיירות המקומית תהיה שונה מהכתיבה על התיירות מעבר לים ויש להבין את ההבדלים כדי ליצור תוכן איכותי.

איך להתייחס לתיירות המקומית בכתיבת התוכן?

ארצנו היפה אמנם קטנטונת למדי אך נופיה עשירים, החל מהמדבריות בדרום, דרך הים והנוף העירוני במרכז וכלה בגבעות הירוקות והטבע השופע בצפון. יש מקום לכל אחד ליהנות מחופשה אידיאלית. אחד היתרונות שכדאי להדגיש כשכותבים על חופשה בארץ הוא שקיים חיסכון משמעותי על כרטיסי טיסה, שבימי הקיץ יכולים להרקיע שחקים באופן משמעותי. היתרון השני הוא שאין צורך להתמודד עם מחסום השפה, כך שכל התקשורת מול מוסדות התיירות נעשית בקלות יתרה, במיוחד אם אתם יוצאים לחופשה עם הילדים. יתרון נוסף מתקיים דווקא בגלל שארץ ישראל היא מדינה קטנה, אין צורך לקחת חופש ארוך מהעבודה, ולפרוע ימי חופשה כדי לנוח, תוכלו לנסוע אפילו למהלך סוף השבוע בלבד. גודלה של המדינה פותח בפנינו את האפשרות ליהנות מטיולים יומיים ללא לינה כלל, כך שישנו חיסכון נוסף בהוצאות. מעל לכל אלה, ישנו מזג־האוויר הנוח למדי שיש כמעט בכל ימות השנה בארצנו השמשית, כך שהאפשרות לצאת לחופשה מתאפשרת כמעט בכל זמן.

כאשר מדובר באופן כתיבת התוכן, כמובן שיש להימנע מכתיבה בשפת דלה הכוללת סלנג, אך בהחלט אפשר להנגיש את התוכן מתוך שיח מקומי, שכן קל יותר לאזרח הישראלי להתחבר בדמיונו למקומות החופשה המדוברים ואתרי התיירות המוכרים. כמו כן, כל חופשה כוללת בתוכה פן קולינרי. כאן בארצנו, עולם זה עשיר לא פחות ולעיתים אף יותר מזה שבארצות רחוקות, לכן בהחלט מומלץ לכתוב על מסעדות ודוכנים מקומיים, ושווקים שבהם אפשרות לקנות תוצרת מקומית שמתאימה בלי מאמץ לחך הישראלי. הדגישו בפני הקוראים את החיסכון הכלכלי שבנופש מקומי, את זמני הנסיעה הנוחים ממקום למקום, ואת הכיף בלגלות מקום מחדש שחשבנו שאנחנו כבר מכירים. כל אלה הן סיבות נהדרות ליציאה לחופשה דווקא בארץ, שאין להתעלם מהן בעת הכתיבה.

איך לבצע מחקר נכון לקראת כתיבת מאמר על תיירות מקומית?

כתיבת תוכן לאתרי תיירות מחייבת כתיבה מדויקת,  ומפורטת שתביע ידע נרחב ואמין. ככותבים מקומיים יתכן שתיכנעו לפיתוי של להמעיט במחקר על המקומות שעליהם אתם כותבים, אנא מכם אל תיפלו במלכודת ההיבריס הזו. כתיבת תוכן על התיירות המקומית מוכרחה להציג נקודת מבט ייחודית על החופשה, כדי לשכנע את התייר הישראלי לבחור דווקא בנופש מקומי שכן כולנו מכירים את המלונות באילת, את ים המלח, הכותל בירושלים והחרמון שברמת הגולן. זו בדיוק הסיבה שבגללה עליכם ככותבי תוכן מקצועיים לבצע מחקר מעמיק מול הלקוח, או באתר של הלקוח על נקודות המכירה הייחודיות של המקום. בדיוק כפי שהייתם מבצעים מחקר על תיירות בעולם, כך יש לבצע מחקר מעמיק אף יותר עבור כתיבת מאמרים לאתרי תיירות מקומיים. הישראלים אוהבים לנפוש  והם בהחלט מסוגלים לבצע מחקר בעצמם, ואם אתם רוצים למנוע בריחה של לקוחות פוטנציאלים מאתרו של הלקוח שלכם, עליכם להעניק לקוראים את כל המידע בכתבה שלכם.

עוד פן חשוב שצריך להנחות את המחקר שלכם לקראת כתיבת הכתבה הוא כמובן קהל היעד. אם למשל הלקוח עבורו אתם כותבים את הכתבה הוא מלון גדול, תצטרכו לפנות לקהל גדול יותר בדגש על משפחות, ולכן יש להציג אטרקציות שמתאימות לילדים, היכן יש הנחות לילדים ומסעדות לכל המשפחה? אם הלקוח שלכם הוא בעל עסק של צימרים, יתכן שיהיה עדיף לפנות לזוגות על ידי המלצות על טיפולי ספא זוגיים, פירוט על ארוחת הבוקר המוגשת לחדר ואטרקציות שונות המתאימות לטיול רומנטי. השילוב בין ההיכרות שלכם עם הקהל הישראלי, יחד עם מחקר מעמיק ורציני הוא שיעשה את כל ההבדל בין כתבה משמימה שאינה מחדשת דבר, לכתבה מרשימה שתקסים את הקוראים ותעשיר את עולמם.

כתיבת תוכן מקצועית היא מקצועי מרתק, שבאמצעותו אפשר ללמוד דברים חדשים. לכם ככותבים יש את האפשרות לרומם את מעמדה של התיירות המקומית בעיני האזרח הישראלי, וללמוד יחד איתו את כל האתרים הנסתרים והאטרקציות המרתקות שנמצאות ממש כאן מתחת לאף. לכן, דווקא כשזה מגיע לכתיבה על נושא שנדמה לנו שאנו מכירים על בוריו, עלינו לצאת מהקופסה ולמצוא זוויות ראייה חדשות.