בלוג

4 טיפים מנצחים לבניית רצף מסרים למנוי רשימות תפוצה

עולם הצרכנות השתנה בשני העשורים האחרונים. מחד, לקוחות ברחבי העולם נחשפים למוצרים ולשירותים המוענקים על ידי ספקים מרחבי הגלובוס – הן מוצרים המסופקים על ידי מותגי ענק כמו “אפל”, “מייקרוסופט”, “נייקי” או “רבלון” והן מעסקים קטנים המציעים את מרכולתם. לאחר עשרים שנות קניות מקוונות הצרכנים הפכו לחשדנים יותר ורוכשים בעיקר ממותגים עליהם קיבלו המלצה מחברים, בני משפחה או מותגים עמם בנו יחסי אמון ארוכי טווח.

כיצד בונים את יחסי האמון הללו?

טכניקות רבות פותחו על מנת לבנות יחסי “חברות” ואמון בין המותג לצרכן דרך המסך. בין השיטות הנפוצות ניתן למנות סמינרים מקוונים (וובינרים), הופעה בעיתונות הכתובה והמשודרת, שיתוף פוסטים קבועים ברשתות חברתיות והקמה של רשימות תפוצה שמנויה מקבלים ניוזלטרים ומבצעים באופן שוטף.

היום נתמקד בשיטה הנכונה לכתיבת רצף מסרים שמעודד את המנויים להישאר לאורך זמן ברשימת התפוצה, ממתג אתכם בצורה הנכונה ואולי החשוב מכל – מגדיל בצורה טבעית את כמות המכירות.

דברו בגובה העיניים

כאשר אתם פונים לרשימת התפוצה דברו לקהל שלכם בגובה העיניים, תוך שימוש בביטויים ובמושגים מעולם התוכן שלהם. פנייה לבני נוער תהיה שונה מפניה לקהל בגיל מבוגר יותר. לכן, מומלץ להגדיר מראש את המאפיינים הנפוצים של מרבית מקבלי הניוזלטר. לדוגמה – פנייה לנשים בגילאי 30-40 המתעניינות בתחום האופנה ובקוסמטיקה.

לאחר מכן, על מנת לגלות את עולם המושגים של לקוחותיכם מומלץ לבדוק בפורומים בנישה שלכם אילו ביטויים חוזרים על עצמם? בפורומים העוסקים בהשקעות תגלו מילים כמו “תשואה”, “פיזור סיכונים” ו”בניית הון”.

בפורומים העוסקים בשיווק דיגיטלי תמצאו מילות מפתח טרנדיות אחרות. כעת אתם מוכנים לבנות את סדרת המסרים בעלת הערך הרב ביותר לקוראים.

העניקו ערך רב בכל אי מייל

לסדרת המסרים הראשונה שלכם קיים אפקט המזכיר את הרושם הראשוני בהכרות עם אדם חדש. כאשר הגולשים שלכם פותחים את הניוזלטר הם יכולים להפוך לקוראים נאמנים, הפותחים כל אחד מהמיילים בציפייה רבה לקריאת מידע חדש ומרתק בנישה שלכם או להסיר עצמם מיד מרשימת התפוצה אם המייל כולל מבצעי מכירות בלבד.

לכן, שלבו את התכנים בצורה חכמה – על כל 4 מסרים הכוללים ערך מוסף לקורא בתחום שלכם כמו “מדריך איפור מקוצר”, “טיפים לאילוף הכלב”, “איך לנקות את המטבח עם חומרים טבעיים בלבד” תוכלו לשלוח מסר אחד הכולל מידע מרתק ומפנה לדף המוכר שירות שלכם.

השתמשו בטרנדים ונושאים אקטואליים

כותרת המייל משמשת כפילטר העיקרי המסנן את המנויים שיקראו את המסר שנשלח. אם הצלחתם לסקרן אותם, לדבר על נושא הנמצא כעת בחדשות או רלוונטי במיוחד עבורם תראו שאחוזי הפתיחה של כל מייל גבוהים יותר. לכן, היו יצירתיים הן בכותרת המייל והן במידע המופיע בו.

בהקשר זה, חשוב לציין כי לא כדאי לגרום לאפקט הפוך של ציפייה ואכזבה. אם התחלתם את הניוזלטר בשאלה – “איך תוכלו להיות עשירים יותר בעוד שנה?” ודאו כי לפחות עד השורות האחרונות של המייל תהיה תשובה מספקת לשאלה. התשובה יכולה להיות בגוף המייל, בקטע וידיאו שצורף לניוזלטר או בהפניה לפוסט מהבלוג שלכם.

היעזרו בפידבק מהגולשים שלכם

אם אינכם בטוחים אילו נושאים מעניינים את הגולשים שלכם התחילו את רצף המיילים בנושאים עליהם אתם נשאלים לעתים קרובות בתחומי התמחותכם. לאחר מכן, תוכלו לשאול את הגולשים בסוף הניוזלטר אילו עוד נושאים מרתקים אותם או לפתוח נושא מסוים לדיון ולמענה על שאלות.

הגולשים שלכם הם מקור בלתי עכשיו לנושאים לכתיבה. כאשר אתם משתמשים בתשובות שקבלתם מגולש שענה על שאלה כללית שזרקתם לאוויר אתם יוצרים עמו קשר אישי באמצעות הכתיבה ומעודדים גולשים אחרים להמשיך ולשאול שאלות.

לכתיבה בתחום הזה ולמענה מקצועי על השאלות הנשלחות אליכם אפקט נוסף. אתם ממתגים את עצמכם כאוטוריטה בתחום. לכן, גם אם כרגע אותם גולשים אינם זקוקים למאלף כלבים, למומחה נדל”ן, למתכנת או לרופא שיניים, ביום בו הם או מי ממכריהם יזדקק לשירות זה הוא יזכור את המותג שלכם הממתין לו בתיבת המייל.

לסיכום, בניית רצף מסרים למנויי רשימות תפוצה היא כלי עצמתי המאפשר לכם ליצור קהילה של לקוחות פוטנציאליים נאמנים הרואה אתכם כאוטוריטה בתחום. כיום, בזכות מגוון פלטפורמות אוטומטיות תוכלו להכין מראש רצף של עשרה, עשרים מסרים או יותר שישלחו בטווחי זמן קבועים ויהפכו כל רשימת תפוצה יבשה למאגר לקוחות חדשים וחוזרים.