בלוג

איך בונים בלוג בתוך אתר WIX?

מעוניינים לצרף בלוג לאתר הWIX שלכם, או לבנות אתר חדש הכולל בלוג ללא ההתעסקות המורכבת בוורדפרס? לאורך השנים אתרי הוויקס עברו טרנפורמציה מאתרי פלאש שמנועי החיפוש אינם “מחבבים” לאתרי 5HTML  עם ממשק ניהול קל לתפעול. כעת, כאשר הפלטפורמה הפכה למתחרה בולטת באתרי וורדפרס המורכבים מעט עבור המשתמש הממוצע נוסף פיצ’ר משמעותי – מנגנון בניית בלוג הכולל מגוון אפשרויות עיצוב. במאמר הנוכחי נלמד איך להוסיף בלוג לאתר קיים, לבנות אתר המורכב מבלוג נוסף ואילו אפשרויות מציעה WIX בתוך מודול זה.

בניית הבלוג

הוספת הבלוג מתבצעת באמצעות פתיחת תפריט הוספת המודולים לאתר (המופיע כאייקון בצורת +). לאחר מכן בחרו באפשרות בלוג בחלקו התחתון של התפריט כפי שמופיע בתמונה הבאה:

איך בונים בלוג לאתר בוויקס

בחלונית שנפתחה על המסך לחצו על כפתור “Add to site”. לאחר המתנה קצרה יופיע ממשק הבלוג עם מספר פוסטים לדוגמה הכוללים תמונה, כותרת, תקציר ולינק לפוסט המלא.

איך מעצבים את הבלוג לפי סגנון האתר?

ממשק הבלוג, בניגוד לדפים המוזנים לאתר הוויקס בצורה חופשית, מאפשר התאמה כללית של הבלוג לאתר. ערכות הצבעים שבחרתם בבנייה האתר יופיע גם בבלוג, כאשר עיצוב הכותרת והתכנים יתבסס על ההגדרות שתוסיפו באופן ידני לבלוג. ניתן להשתמש במגוון רחב של תמונות המוצעות על ידי המאגר המקוון של ויקס ומוצעות ללא תשלום, או ממאגרי צד שלישי באמצעות ממשק רכישת התמונות של WIX. בלוג צבעוני עם תמונות רלוונטיות יכול להעלות משמעותית את אחוזי הכניסה לפוסטים.

איך בונים בלוג לאתר בוויקס 2

מי כותב את הבלוג שלכם?

עם השנים בוויקס הבחינו בצורך הגובר של ניהול הפוסטים בבלוג על ידי מספר כותבים וכן מתן אפשרות עריכה של כל פוסט לפני פרסומו. בממשק הבלוגים העדכני נוספה אפשרות להוסיף מספר כותבים עם הרשאות להוסיף או לערוך פוסטים קיימים מבלי שיחשפו לנתונים רגישים הקשורים לחנות בוויקס, לניהול העמודים השונים באתר או לגישה למאפייני האתר כמו תשלומים, סטטיסטיקות ומידע רגיש. כך, אתם יכולים להתמקד בפעילות העסקית ולתת לכותבים חיצוניים להמשיך ולתחזק את הבלוג.

בניית קהילה וכלי שיתוף ברשתות החברתיות

על מנת ליצור בלוג פעיל בו הגולשים משתפים את התוכן שכתבתם ברשתות החברתיות וויקס מאפשרת להוסיף כפתורי שיתוף וכן “לייק” בפייסבוק. כמו כן, אתם יכולים לבנות קהילה של גולשים הנרשמים לאתר כ”חברים” ויכולים להגיב לפוסטים השונים. תוכלו לנהל את התגובות ולפרסמן אוטומטית או לאחר שעברו עריכה וסינון על ידי מנהל התוכן שלכם. כיצד תוכלו ליצור תכנים חדשים?

הוספת תכנים מקצועיים ישירות מממשק WIX

אחת האפליקציות החדשות בממשק של וויקס (הנמצאת בחנות האפליקציות) היא אפליקציה חינמית המאפשרת לכם תכנים מקצועיים ב-14 שפות שונות. התכנים נכתבים באמצעות הכותבים של “בלו פן” וההזמנה מתבצעת מתוך האתר עצמו. תכנים אלה יכולים להיות דפי האתר, פוסטים לבלוג, מאמרים מקצועיים ואף ספרים דיגיטליים המחולקים לנרשמים לרשימות התפוצה או נמכרים בממשק החנות המקוונת של וויקס.

מדוע חשוב להוסיף בלוג לאתר?

חלק מקידום אתרים באינטרנט מתבצע באמצעות הוספה של תכנים הרלוונטיים לנישה בה עוסק האתר. תכנים העוסקים בנושאים אקטואליים, מדריכים עדכניים ואף תכני וידיאו מתקדמים. תכנים אלה יכולים לשמש הן להפצה ויראלית של דפי האתר והן לקידומו ברשת האינטרנט.

המאמרים הנכתבים בבלוג יהיו בדרך כלל בסגנון קליל יותר ויכולים לשלב גם פוסט אורח של מומחה בתחום המשיק לנישה שלכם. כאשר בונים קהילה נאמנה הקוראת את הפוסטים בבלוג באופן שוטף ניתן להעבירה גם בפאנל שיווקי ולשווק את שירותי ומוצרי החברה. יתרון נוסף שיש לבלוג הוא היכולת להתחיל דיון מרתק בו מספר מומחים בנושא מסוים דנים זה עם זה ומוסיפים מידע יקר ערך.

לסיכום, כיום ניתן לבנות אתר אינטרנט בעצמכם בקלות באמצעות הממשק של וויקס ולהוסיף לו בלוג המסייע לקדם את האתר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות – בלחיצת כפתור. לצד ממשק הבלוג מאפשרת הפלטפורמה לבנות קהילת משתמשים ענפה ולהגדיר מערך של כותבים ועורכי תוכן על מנת שתוכלו להרחיב את האתר בתוך ימים ספורים. הממשק אף מאפשר להזמין תכנים הנכתבים במגוון שפות על ידי כותבים מקצועיים באמצעות אפליקציה ייעודית בחנות האפליקציות באתר WIX. נסו בעצמכם…