בלוג

של מי השורה הזו בכלל? הכל על מזייפי המילים ואיך מגלים שהתוכן שלכם מקורי

לו הייתם מקבלים מספק שלכם מספר שטרות מזויפים, שכפול כמעט מדויק של מאות שקלים יתכן ולעולם לא הייתם מגלים. אך כאשר זייפני המילים שולחים לכם תוכן שהועתק, ללא חרטות, מאתרים מתחרים שלכם מישהו הולך לגלות זאת מייד ולהעניש אתכם. במקרה הטוב גוגל יוריד אתכם בתוצאות החיפוש. במקרים חמורים יותר אתם עשויים גם למצוא בתיבת הדואר שלכם תביעה בסכום מכובד – על הפרת זכויות יוצרים. אז איך תדעו שהתוכן שקיבלתם מהכותבים שלכם אכן מקורי? על כך במאמר לפניכם.

תוכן מקורי בלבד” חוזרים ומבקשים מכם מקדמי האתרים… אבל כל כך קל לקחת משפט מפה, פסקה משם ואולי כמה תתי כותרות ממאמר שהגיע להיות ראשון בגוגל. אם הוא הגיע לעמוד הראשון, מדוע שגם התוכן שלכם לא יהיה מיד אחריו? מסתבר שמנועי החיפוש של גוגל הרבה יותר חכמים. איננו מדברים על פסקאות שלמות. לפעמים ציטוט קטן מפה או אזכור של פסק דין משם… מה כבר יכול לקרות?

מדוע כל כך חשוב שהתוכן שלכם יהיה מקורי?

עבור גוגל התוכן הוא המלך. אם בעבר היה מספיק להתמקד בכמות של מילים המגובבות סביב מילות מפתח שחוזרות על עצמן, היום התוכן שלכם צריך להיות עשיר, שזור בביטויים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם לצד מילים ייחודיות שלא מופיע אצל המתחרים שלכם. כותבי התכנים לקידום מתמחים ביצירת תוכן מקורי שגוגל יאהב ויזניק אתכם בתוך זמן קצר מעלה בתוצאות החיפוש. אך אם לא כתבתם את התוכן בעצמכם, כיצד תוכלו לגלות אם התוכן מקורי? נציג את השיטה הארוכה והזולה, או את השיטה הפשוטה יותר…

העתק הדבק לגוגל

הדרך שבה היו משתמשים בעלי אתרים בעבר כדי לגלות אם התוכן שקיבלו מקורי היה באמצעות הדבקה של משפטים אקראיים מהתוכן. כאשר אתם מעתיקים חלק ממשפט קצר ומדביקים אותו בתיבת הטקסט של גוגל ולוחצים “חפש” (לא ניתן להעתיק פסקאות שלמות משום מה) תגלו האם יש אתרים שכוללים את המשפט שהעתקתם. שיטה זו תציג בפניכם תוצאות זהות למשפט שהעתקתם או תוצאות דומות.

מה החיסרון של החיפוש בגוגל?

לשיטה זו, כפי שתגלו במהרה, יש מספר חסרונות עיקריים. החיסרון הראשון הוא הזמן שלוקח להעתיק מקטעים קצרים מהטקסט שלכם ולנסות “לקלוע” לטקסט המועתק. מלבד זאת, אם לא העתקתם את הטקסט כולו אתם עשויים לפספס דווקא את החלקים שהועתקו.

חיסרון נוסף הוא העובדה כי חלק מהטקסטים קיימים בגוגל בפורמט של וידיאו או תמונה. במקרה זה מנוע החיפוש “מודע” לעובדה שהתוכן שלכם אינו מקורי, אך המשפטים בהם הכותב עשה שימוש לא יופיעו בתוצאות החיפוש הרגילות. אז האם אנו תלויים רק בגוגל על מנת למצוא את הזייפנים? אתר המעניק שירות בדיקת תוכן מקורי, המציע חלק מהשירות בגרסה חינמית מאפשרת לנו לעשות חיפוש הרבה יותר מקיף. הכירו את קופיסקייפ.

האתר שיזור לכם לגלות אם התוכן שבידכם מקורי

אתר Copyscape מציע מספר שירותים של בדיקת תוכן, חלק מהם ללא תשלום. בממשק פשוט להפליא ניתן להדביק בתיבת הטקסט כתובת של אתר ולבדוק האם התוכן שבו מקורי. אך מה תעשו אם אינכם רוצים להעלות את התכנים שקיבלתם לאתר לפני שבדקתם את מקוריותם? תוכלו להעזר בשירות בתשלום סמלי ביותר (בעומד היום על 5 סנט לחיפוש או כ18 אגורות) באמצעות חשבון הפרימיום באתר. או, כפי שרבים עושים במחוזותינו, תוכלו להעלות את התוכן למספר דקות לכתובת זמנית ובדוק את מקוריותו. לאחר מכן, כמובן הסירו את התוכן מהכתובת הזמנית על מנת שלא ליצור כפילות תוכן מיותרת בעצמכם…

מה נותן חשבון הפרימיום של ?Copyscape

מי שכן מוכן להקריב 5$ לאלף חיפושים יזכה בשלל פיצ’רים נוספים הנפתחים לבעלי חשבון הפרימיום. בדיקה של תוכן באמצעות API מיוחד (אותו אפשר להוסיף לתוכנה הבודקת אוטומטית תכנים באתר או בממשק המאמרים שלכם), חיפוש בעד 10,000 דפים שונים בלחיצת כפתור אחת, תיבת תוכן בה תוכלו להעתיק ולהדביק טקסטים ישירות מקובץ טקסט מבלי להעלותם לאתר זמני ואף בחינה של כפילות תוכן בתוך האתר שלכם. פשוט קל ומשתלם.

אלטרנטיבה לקופיסקייפ – הכירו את DupliChecker

מלבד קופיסקייפ עלו אתרים נוספים המציעים שירותי בדיקת כפילות תוכן. בין המפורסמים שבהם ניתן לציין את DupliChecker המעניק אפשרות של העלאת הדבקת הטקסט לתיבת חיפוש ובחינת מקוריותו או העלרת קובץ טקסט או וורד מבלי שתצטרכו להעתיקו. השירות נועד במקור לסייע לסטודנטים לבחון את מקוריות הטקסט ואינו מחייב בתשלום.

לסיכום, תוכן מקורי מהווה חלק אינטגרלי מקידום האתר בגוגל כיום, לצד איכות התוכן וכמותו. באמצעות כלים חינמיים או כלי פרימיום תוכלו לבצע בדיקה מהירה ולמנוע תביעות הפרת יוצרים עתידיות לצד הזנקת האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש.