בלוג

סיימתם קורס קופירייטינג? כל הדרכים למצוא עבודה בתחום

יצאתם מכתלי בית הספר לקופירייטינג. התעודה מחכה לכם ביד ועכשיו מתחיל האתגר האמיתי – איך מתחילים לעבוד בתחום? אספנו עבורכם את אבני הדרך העיקריות במסע  הארוך למשרת החלומות שלכם.

התחילו לצבור ניסיון

בדומה למשרות נחשקות רבות הדרך לחברות הפרסום הגדולות מתחילה בצבירה של ניסיון. זמן מקלדת אמיתי שבו ישבתם מול דף ריק ועשיתם קסמים. אם אין לכם קשרים טובים בתוך אחד ממשרדי הפרסום מרבית חברות הפרסום שיסכימו לתת לכם להיכנס אליהם, יעשו זאת בתמורה לשכר זעום ולאינספור שעות עבודה, ישיבות ותכנים רבים שימצאו את דרכם בסופו של יום לסל המחזור. בכל זאת, רק התחלתם לכתוב…

אל תעלבו, מרבית הקופירייטרים עוברים את דרך החתחתים הזו… הדרך הקלה היא לראות את זה כמו טירונות, כמה חודשים קשים ואז אתם מגלים שהשתלבתם כחלק מהצוות הדינמי במשרד, או מכתתים את רגליכם לחברה המתחרה לצבירת ניסיון נוסף. דרך אחרת היא להתחיל דווקא במקום אחר, בו תוכלו לככב. חברות התוכן בישראל – המציעות מילים לכל דורש, ממקדמי אתרי אינטרנט  ועד לאותם משרדי פרסום אליהם היה כל כך קשה להתקבל…

סטאג’ אינטנסיבי בחברות התוכן

חברות התוכן בישראל מציעות לבוגרי קורס קופירייטינג את האופציה הקלה והמהירה ביותר להיכנס לתחום, כאשר אתם צוברים ניסיון בעבודה מול לקוחות עם דרישות משתנות. במשרה זו תגלו שאתם מתחילים לעבוד על חמישה סוגי תכנים עיקריים:

תכנים לקידום אתרים – כתיבת תוכן שמרתק את הגולשים אך סובב סביב מספר ביטויי מפתח שיסופקו על ידי הלקוח. תכנים אלה נכתבים בתחומים רבים (חשבו כמה נישות של אתרי אינטרנט אתם רואים). תדרשו לכתוב טיפים בנושאי אופנה או קוסמטיקה, אתרים לאינסטלטורים ומובילים או המלצות להדברת מזיקים. כמובן, שתוכלו במידה מסוימת לברור את הנושאים, אחרי שהתחלתם לכתוב וגיליתם שאתם “תותחי על” בכתיבה על אופנה או רכב ומתקשים למצוא את המילים המתאימות כאשר אתם נדרשים לכתוב על מזגני תקרה.

היתרון הגדול בכתיבה לקידום הוא הכמות העצומה של מאמרים בתחום. כותבי תכנים מנוסים עשויים למצוא עצמם כותבים עשרה מאמרים ויותר, הנעים בין 300-500 מילה. בכל מאמר שתכתבו תוכלו להשתמש באותם העקרונות של כתיבה יוצרת, לבנות כותרות מושכות למאמר ולהעשירו בדימויים ביד הדמיון הטובה עליכם. חלק מהמאמרים הללו ישמשו בתיק העבודות שתציגו ממש בקרוב כשתחזרו למשרדי הפרסום עם שנה או יותר של ניסיון בכתיבה.

 כתיבת מאמרים שיווקיים – תוכן שיווקי יכול להתחיל ממספר משפטים המופיעים על פלייר מודפס, או להגיע לעמודים שלמים בתכנים שיופצו בניוזלטר. כאשר הלקוח מבקש תוכן שיווקי, בניגוד לתכני הקידום הפשוטים, מחירה של מילה עולה.

 הדבר שהופך את המאמרים השיווקיים לFun טהור הוא היכולת שלכם ליישם, סוף סוף, את כל מה שלמדתם בדרך לתעודת הקופירייטר – ממסרים סמויים דרך בידול ומיתוג ועד לפנייה אישית לקהל היעד שהגדיר הלקוח, בטון המותאם לו אישית.

 כתיבה אינפורמטיבית – סוג נוסף של תוכן הוא כתיבה אינפורמטיבית. לעתים, גם תכני הקידום ידרשו מחקר ברמה בסיסית על נושא הכתיבה. במאמרים אינפורמטיביים מקצועיים תפתח בפניכם הזדמנות להפגין בקיאות בתחום שאתם מכירים היטב, או, לחילופין ללמוד תחום חדש מאפס. מאמרים אלה יכתבו לרב בטון רציני יותר ועשויים לכלול אפילו הפניות למקורות מהם אספתם את החומרים למאמר.

 פוסטים לבלוג – כתיבה לבלוג תלויה מאד באופי התכנים האחרים שיש בבלוג אותו אתם מעשירים. במקרים רבים תכתבו בגובה העיניים, תוכלו לשלב מעט דעות אישיות, סלנג ואינספור רגשות, תחושות ואפילו “סיפורים אישיים” הרלוונטיים לנושא המבוקש. הרבה פעמים תגלו שאתם כותבים בשם מישהו (או מישהי…) אחר וצריכים להתאים את הטון והשפה לאותו אדם ולקהל היעד אליו הבלוג מכוון.

 כתיבה עיתונאית – חלק מחברות התוכן עובדות עם מערכות עיתונים מודפסים או אתרי חדשות מקוונים ופותחות עבורכם צוהר לכתיבה עיתונאית. חלק מהמאמרים יהיו של ידיעות חדשותיות (כאשר יסופקו לכם תכנים מסוכנות הידיעות דוגמת “רויטרס”, הודעות לעיתונות, קטעי וידיאו ומידע רלוונטי שנכתב או שודר על נושא קודם לכן. מכתיבה עיתונאית יכולה לכלול גם ראיונות עם אנשי מפתח ולעתים תזכו גם להתחכך בתהילה של סלבס בביצה המקומית. כיף לגמרי.

 

עוד דרך ללכלך את הידיים על המקלדת

מעבר לעבודה בכתיבת מאמרים קצרים עבור חברות התוכן, מחכה לכם עוד עיסוק בכתיבה קצת יותר מתקדמת. מהו?

בתקופה שבה התוכן הדיגיטלי הופך להיות מוצר נצרך וחברות רבות משתמשות בתכנים מעמיקים לקידומן תגלו כי כתיבת ספרונים דיגיטליים בתשלום מעניקה לכם את הניסיון הדרוש במהירות מסחררת.

הן חברות התוכן והן חברות פרטיות מעסיקות כותבי צללים המגיעים מרקע של עיתונות וקופירייטינג לכתוב ספרונים דיגיטליים קצרצרים ועד ביוגרפיות ארוכות שדורשות יותר מחקר. לפעמים תגיעו לפרויקטים כאלה דרך חברות התוכן ולעתים ממודעת דרושים. אז מאיפה מתחילים למצוא את כל הלקוחות הללו?

אז איך, בתכל’ס מוצאים עבודה בקופי?

עכשיו הגענו לחלק החשוב ביותר. אחרי שאתם יודעים אילו אפשרויות נפתחו בפניכם לאחר הקורס מה אתם עושים? האם מספיק רק לשלוח קורות חיים?

בתחום הקופי הפנים שלכם נראות כמילים בשחור ולבן על רקע לבן, או עם מעט צבע ויצירתיות אם אתם פונים ישירות לחברת הפרסום. קורות החיים שלכם, אם עוד לא הספקתם לצבור ניסיון בתחום עשויות דווקא להיות דבר שיפגע בכם בתחילת הדרך.

אל תסתפקו רק בתיק העבודות שהכנתם בקורס

נמליץ לכם להכין שני סוגים של תיקי עבודות. אחד יכלול את היכולות שלכם בעולם הפרסום, לרבות קמפיינים עליהם עבדתם בקורס, סלוגנים מושכים וקריאטיב מרתק… והשני קורות חיים ותיק עבודות שנועדו לקדם אתכם בחברות התוכן. הוסיפו תכנים נוספים לפני שאתם שולחים אותם לחברת התוכן ושימו לב כי אתם מציגים מגוון רחב של סוגי תכנים. ידיעות עיתונאיות בחרו נושא וכתבו עליו אם אין לכם ידיעה מוכנה), תכנים בסיסיים לקידום ותכנים שיווקיים ומספר פוסטים קלילים לבלוג.

תחום התוכן כיום נמצא בדרישה שממשיכה ועולה ככל ששיווק באמצעות תוכן (עם אאוטבריין וטאבולה) נכנס למיינסטרים ולאור השינויים בעשור האחרון של האלגוריתמים של גוגל, שמחייבים את מקדמי האתרים להוסיף תכנים רבים יותר ובאיכות גבוהה.

לסיכום, התכוננו היטב, הוסיפו את דוגמאות הכתיבה שלכם ואנו בטוחים שתוך זמן קצר תמצאו את העבודה הראשונה שלכם בתחום.