בלוג

קצת סקפטיים בנוגע לפרסום בפייסבוק? הרשת משיקה כלי מיוחד להעלות את אמינותה בפני המפרסמים

אם פרסמתם לאחרונה בפייסבוק, וגיליתם שמתוך 3000 גולשים שהרשת טענה שהפנתה אליכם, לא ראיתם את אותה הכמות באנליטיקס שלכם, יכול להיות שכלי חדש שמשיקה החברה ישנה את התמונה.

כחלק ממהלך חדש שמשיקה החברה, שנועד להשיב את אמון המפרסמים בה ולמשוך מפרסמים חדשים, מוסיפה החברה נתונים נוספים לדוחות תוצאות הפרסום וכלים נוספים לניתוח הקמפיין.

כמה באמת הגיעו לדף הנחיתה לאחר הקלקה על המודעה?

הרשת הפופולארית פרסמה כי היא מתכוונת להשיק מדי חודש, במהלך החודשים הקרובים, מאפיינים נוספים שהיא מקווה כי ישפרו את “השקיפות ויכולת ההבנה” של הדרך בה מודעות הפרסום עובדות בפייסבוק. הקבוצה הראשונה הראשונה של הכלים שנראה בקרוב היא מערכת סטטיסטית המציגה כמה אנשים לחצו על המושעה והגיעו בפועל לדף הנחיתה.

ואולי בכלל המהירות בסלולר “אשמה”?

לפי פייסבוק, אתרים שעולים בצורה איטית בסלולר משפיעים על כמות הביקורים באתר, או בדף הנחיתה, לאחר שהגולש הקליק על המודעה, והעדכון החדש שנוסף למערכת יציג בצורה מוחשית מדוע חשוב כל כך להתאים את האתרים לגלישה מהנייד.

האם הלקוח היה כבר באתר שלך?

עוד מאפיין חדש שנוסף למערכת הפרסום של גוגל הוא כלי המאפשר לדעת אם הגולש כבר ביקר באתר או נחשף למותג בעבר (באמצעות סקירה של גלישה קודמת במכשיר, או שהגולש השתמש באפליקציה הקשורה לעסק. כך, כל מפרסם יוכל לדעת לכמה לקוחות חדשים נחשף, וכמה חזרו אליו מפרסומים או חשיפה קודמת של האתר בפייסבוק או באתרים אחרים.

האנאליטיקס של פייסבוק – לומדים מגוגל

עוד מאפיין נוסף, שמפתיע שלא היה עד היום ברשת, מזכיר את מערכת האנאליטיקס של גוגל. גולשים מגיעים אליכם לאתר, אבל אתם לא בטוחים מאיפה הגיעו? אתם בודקים באנאליטיקס. כעת, פייסבוק מאפשרים לכם לדעת מאיפה הגיעו העוקבים שלכם (שעשו לייק לדף). איזה פוסט הוביל אותם אליו, ואפילו מאיפה הם בעולם. מישהו הציץ בדף שלכם ולא עשה לייק? כיום תוכלו לדעת כמה אנשים פספסתם ומה כדאי לשפר, ועוד מאפיין נוסף המאפשר לכם לדעת כמה פעמים כל אחד מהעוקבים שלכם המליץ על העמוד שלכם לחברים.

לומדים מהגדולים – איך Airbnb  ופפסי משתמשות בפרסום בפייסבוק בכנס מיוחד

פייסבוק הבינה שהעובדה כי המפרסמים לא ממש יודעים איך הקמפיין עבד מעבר לכמות הלייקים והקליקים שקיבלו, פוגעת באמון בינם לבין החברה. כל העדכונים האחרונים נועדו להפוך את מערכת הפרסום לשקופה יותר, ולאפשר למפרסמים לקבל יותר נתונים. פייסבוק כל כך רוצה להוכיח לכם שהמערכת עובדת נפלא שהביאה למסיבת העיתונאים שלה בחודש שעבר את מומחי השיווק הדיגיטלי של חברות גדולות כ- AirBnB  ופפסי לתאר איך הן משתמשות במאפיינים השונים של הפרסום.

הציטוט הכי חשוב שאנחנו לקחנו ממסיבת העיתונאים הזו הוא מפיו של אלוק גופטה, מומחה הנתונים של Airbnb, שציין כי החברה משקיעה תקציבי פרסום רק בערוצים בהם היא יכולה לפלח במדויק את תוצאות הקמפיין.

לסיכום, כנראה שפייסבוק שמה לב לנטישה של מפרסמים לטובת פלטפורמות פרסום אחרות (כמו המערכת הוותיקה של גוגל, ומערכת שיווק התוכן של טאבולה ואאוטבריין – ונלחמת בכל הכוח על מנת להשאיר אצלה את המפרסמים, בכל הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותה – כמו תמיד תחרות בריאה תמיד הכי טובה בשבילנו, צרכני השירותים.