בלוג

יחס המרה מול אופטימיזציה לקידום

יחס המרה מול אופטימיזציה לקידום: כשגוגל החליטו להרוג את הפופ-אפ – ומהי הטכניקה החדשה שכבשה את הרשת?

ביוני 2016 השתנתה הדרך בה אתרים הציגו פרסומות. גוגל פרסמו ש”יענישו” אתרים שמציפים את האתר בפופ-אפים. בפועל, רבים חסמו את הפרסומות הקופצות מראש, עם תוספים לדפדפן, אבל עכשיו – הפופ אפים האלה פוגעים גם בקידום.

אז אם עד היום עוד לא שיניתם את הקונספט, או המשכתם לנסות ולשכנע גולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם, לקנות מוצר, או לראות פרסומת עליה קיבלתם תשלום – היום הימים האלה עברו. הפופ-אפים הורסים לכם את קידום האתר בגוגל, לא חבל?

רגע, אבל יש עדיין מלא מודעות פופ-אפ שמעודדות הרשמה לניוז לטר

נכון, גוגל אמנם לא אוהבים פופאפ – אבל עדיין מאפשרים לאתרים להשתמש בשיטה בצורה נכונה. אז מה החוקים החדשים?

  • חווית המשתמש מעל לכל – אל תכסו את הדף עם הפופ-אפ!

החוקים החדשים (יחסית… בכל זאת עברה שנה) כנגד הפופ-אפים נועדו לסייע לתחום אחד: נראה כי גוגל ממצבים את עצמם כשומר הסף של האינטרנט, ולעודד אתרים להגיש חווית משתמש טובה יותר, ולעזור את שטף הפופ-אפים האגרסיביים שהיינו רואים ברשת עד לפני שנתיים שלוש. גוגל יפגעו בדירוג אתרים שיכו את האתר בפופ-אפ ברגע הראשון שהגולש נכנס אליו.

  • חכו רגע לפני שזינקתם על הגולש

נכון, יש משמעות לזמן שבו בחרתם להציג את הפופ-אפ. אם חיכיתם כמה דקות, ואז העלתם פופ-אפ קטן ומנומס, בו ביקשתם מהגולש להירשם לרשימת התפוצה שלכם – גוגל לא יפגעו בדירוג.

  • תעזבו את הגולש שלכם כאשר הוא מקיש משהו במנוע החיפוש באתר

אל תגעו לגוגל בחיפוש. אפילו לא בתוך האתר שלכם.

אם הלקוח מחפש דבר מה במנוע החיפוש באתר, אל תציפו אותו בפרסומות בתחום – תנו לו להגיע לעמוד המבוקש (שימרו את ביטוי החיפוש אצלכם בדטה-בייס, ממש עוד שנייה גם נסביר למה), והציגו רק עמודים “סטטיים” באתר. במיוחד כאשר אתם גולשים בסלולר.

 

חכו שנייה, לפעמים אני חייב פופ-אפ!

נכון, יש מצבים מסוימים שבהם חייבים להשתמש בפופ-אפ, וגם בגוגל מתייחסים לזה. לדוגמה, אם האתר שלכם מציג תכנים מבוגרים בלבד, תרצו לוודא כי הגולש שלכם הוא מעל 18 – זה מותר, חשוב ואפילו מחויב על פי חוק. תוכלו להשתמש בפופ-אפ עדין גם על מנת לוודא את גיל הגולש.

גם אתרים שבהם עמוד הלוג-אין על מנת להיכנס לפורומים, או לכל עמוד שדורש הרשאות מיוחדות – גם פה גוגל יהיו נדיבים, ויתנו לכם להשתמש בפופ-אפ, בלי לפגוע בדירוג שלכם.

מעבר לשני המקרים האלה, נסו להמעיט ככל האפשר בשימוש בפופ-אפים. אז מה האלטרנטיבה? הכירו את החבר החדש שלכם – הפופ-אנדר.

הפופ-אנדר עושה קאמבק

רבים טועים לחשוב שמדובר בטכנולוגיה חדשה. הפופ-אנדר הוא אותו עמוד שנפתח מתחת לחלון שבו הגולש נמצא, לפעמים בזמן הגלישה, בלחיצה על עמוד מסויים, או ביציאה מהאתר. בפועל מדובר בטכנולוגיה ישנה יחסית, שזכתה לקאמבק בזכות חוסר האפקטיביות, והענישה של גוגל בשנה האחרונה.

הפופ-אנדר יכול להראות בדיוק כמו האתר שלכם, ולהיפתח בכתובת שונה, אך בדרך כלל נראה אותו כדף נחיתה עצמאי, משהו דומה למה שתראו כאשר תלחצו על מודעה ממומנת בגוגל. בדף זה תוכלו לפרסם כל מוצר, להציע לגולש שלכם (שוב) להרשם לרשימת תפוצה, או לבקש ממנו להזין פרטים נוספים לקבלת מידע על קורס, או אי-בוק חינמי. אין גבול למה שתוכלו לעשות בפופ-אנדר, וביננו, הוא הרבה פחות מעצבן מכל אותם פופ-אפים.

אפילו רשתות השותפים מדברות על זה

לפני כמה ימים דיברתי עם נציגה של אחת מרשתות השותפים הגדולות בארץ. בצער היא אמרה לי – “אני יכולה לשלוח לך באנרים בגדלים שביקשת (לאתר חדשות לישראלים בארה”ב), אבל את האמת הם לא אפקטיביים. גם לא קישורים מכתבות, הוא דיוור. אם רוצים conversion  – הדבר שהכי עובד היום זה הפופ-אנדר”.

“איך זה יכול להיות”, עניתי לה. “האתרים, כמעט כל אחד שאת פותחת היום מוצפים בבאנרים, אני לא מאמינה שאנשים לגמרי יוותרו עליהם”.

“האתרים היום משאירים את הבאנרים לקישוט, וכדי למשוך מפרסמים נוספים, אבל ביננו, ואנחנו חיים משיווק שותפים – אף אחד כמעט לא מקליק על באנרים היום – יש לזה אפילו שם ‘באנר בליינדס’ – או ‘עיוורון לבאנרים’.

את האמת, במילים אלה היא שינתה את כל קונספט הפרסום עמו עבדנו. וההבדל? עצום!

גולשים רואים את הפופ-אנדר, שנשאר פתוח על המסך לאחר שכבר יצאו מאתר. במקום להתייחס אליו כפרסומת הם קוראים, בשקט, בזמן שלהם את מה שכתוב בדף, וממלאים פרטים. כנראה שזו הדרך הנכונה כיום להתגבר על האדישות העצומה של הגולשים לפרסום און-ליין.

אז מה היתרונות של הפופאנדר

מעבר לכך שהפופאנדר לא הורס לכם את הקידום, יש לו עוד מגוון עצום של יתרונות. המפרסמים הגדולים בישראל לא מפסיקים לדבר עליו, ובסך הכל מדובר בשיטה פשוטה, שקל ליישם גם מבחינה טכנולוגית. יש אפילו פלאג אין מיוחד בוורדפרס לפתיחה של פופ-אנדר, ונרחיב עליו בהמשך. אז מה היתרונות של השיטה הנפלאה הזו פופאנדר?

המסר שלכם לא יוצא ללקוח מהראש

כשאתם מתחילים לחשוב על קונספט לפרסום, אתם רוצים להבל מאחרים. בפופ-אנדר אתם מסודרים. אתם לבד בדף, והגולש רואה אתכם רק אחרי שגלש באתר. זה החלק החשוב ביותר. גולש, שלא מלא את פרטיו בטופס “צור קשר” שלכם, ולא יצר אתכם קשר עדיין היה יכול להעלם לנצח. אתם תופסים אותו בדיוק ברגע שפתח את הדלת לצאת מהחנות שלכם – אם היינו משווים זאת לעולם האמיתי.

המסר שלכם נשאר, אם זה מבצע או כל קריאה אחרת לפעולה (שלושה קווים של חברת תקשורת במאה שקלים, הנחה של 40% ברשת פארם, או כל מסר פוליטי וכפתור קריאה לפעולה), הרגע הזה ששום פרסומת אחרת לא מסיחה את הדעת – משאיר את המסר שלכם צרוב ללקוח בתודעה.

קהל מפולח שיכול לראות פופאפ-אנדר מותאם אישית

כשהגולש מגיע אליכם בפעם הראשונה אינכם יודעים עליו דבר, מלבד המיקום שלו לפי כתובת ה-IP ועל איזו מודעה לחץ, או דרך איזו מילת חיפוש בגוגל הגיע לאתר שלכם. עם תכנון חכם תוכלו לדעת הרבה יותר. איסוף המידע על הדפים בהם גלש באתר, מוצרים שקרא את הביקורת עליהם בדקדקנות, ודפים שחזר אליהם שוב ושוב יתנו לכם מושג איזה פופ-אנדר להציג לגולש.

הגולש מעוניין בשעון של רולקס? למה שלא תציגו לו קופון הנחה לשעונים, או דף שמפנה לניוז לטר בתחום? מקסימום הוא יסגור את הדף בלחיצה על האיקס. אם גיליתם שזו אישה, שמתעניינים בפורומים באתר על תכנון חתונה, יש לכם מושג כללי על אירוע חיים קרוב, שיכול להתאים לשלל מפרסמים בתעשיית החתונות הענפה בארץ, הסעות בלימוזינה, אולמות אירועים שמלות כלה. יש לכם את כל המידע – השתמשו בו!

אתם לא אורח בלתי רצוי

אחרי שהלקוח ביקר באתר שלכם, והעביר זמן מסוים, אולי אפילו קיבל כמה דברים בחינם כמו סרטוני הדרכה, או מידע חשוב – מדובר בלקוח שאוהב אתכם, וסומך על המותג. עכשיו אתם אורח אהוב על המסך, אז תרגישו חופשי לשבת לקפה – להציע להרשם לניוז לטר שלכם, לרכוש מוצר נוסף בהנחה או אפילו לשלוח לינק לאתר שלכם לחבר. טיפ חשוב – שמרו אצלכם את הזמן בו הגולש שהה באתר, קל לעשות זאת בקלות אם אתם מתעדים את רגע הכניסה (בדטה בייס בהתאם לIP) עד הזמן שלחץ על האיקס לצאת מהאתר. ככל שהלקוח היה זמן רב יותר באתר שלכם – תוכלו להציע הצעות אגרסיביות יותר.

עלות מול תועלת

הפופ אנדר שלכם הוא הדרך הזולה ביותר לפרסם ביחס לתועלת שהוא נותן. נכון, הזכרנו קודם את רשת השותפים. תוכלו לפרסם את אותו פופ אנדר לא רק באתר שלכם, אלא גם באתרים אחרים הקשורים לתחום, או באתרי חדשות. הפופ אנדר הוא אחד מהכלים החזקים היום בתעשייה לעודד גולש להזין פרטים.

עיצוב מושקע, קופירייטינג מנצח, וטופס מהיר וקל למילוי – כל אלה יבטיחו שתוכלו להשיג את מירב הפרטים על הלקוח, גם אם לא הזין אותם בטופס. זוכרים את המידע שאספתם? זה הזמן לשלוח אותו ביחד עם הטופס שמילא. איך לעשות את זה בקלות? כאשר אתם פותחים את הטופס, הוסיפו פרמטרים בשורת הכתובת, תוכלו להוסיף בצורה מוצפנת פרמטרים כמו זמן השהייה באתר, ואפילו רמזים לקטגוריות בהם ביקר באתר שלכם. שוב – מידע זה כוח שיווקי, אל תבזבזו אותו.

הבטחתם! שכחתם לגלות לי איך עושים פופ אנדר בוורדפרס

נכון, הבטחנו ונקיים.

כמו כל דבר שעושים בוורדפרס, גם הפופ אנדר נוסף לאתר באמצעות פלאגאינים. קיימים היום שני פלאגאינים חזקים הקשורים לפתיחה של פופ-אנדר – נסקור אותם בקצרה.

הפלאג אין הטוב ביותר הוא הפופאנדר-פופאפ, היתרון הגדול שלו הוא היכולת לקנפג פתיחה של פופ-אנדר על כל פעולה שהגולש עושה. תוכלו לקשר את הפופ-אנדר לעמוד הבית, לעמודים פנימיים, רק לפוסטים מסוימים בבלוג, או אפילו לניסיון סגירה של האתר. קל מאד להגדיר איזה עמוד יפתח, ואפילו יש אפשרות ל”רנדום” – לפתיחה של פופ-אנדר רנדומלי, מתוך רשימה שאתם נותנים מראש. כך האתר יציג לגולש בכל פעם פופ-אפ אחר, ולא יחזור על אותו הדף שוב ושוב.

הפלאג אין השני הוא און קליק פופ אנדר של אקורקס, שעובד על בסיס הקלקות שונות באתר של הגולש. הוא שומר קוקיס, ולכן לא מציג לגולש יותר מפופ-אנדר אחד בכל סשן, גם הוא מציע מספר פופ-אנדרס רנדומלי, וקל מאד להתמצא בו. החיסרון ביחס לפופ-אפ הקודם, הוא שיש לכם פחות אפשרויות שניתן להגדיר.

היום יותר מחצי מהאתרים בעולם בנויים על וורדפרס, ולכן לא נכנסנו לעומק איך לקודד את הפופאנדר בעצמכם. אם בכל זאת אתם מתעקשים תוכלו להוריד ספריית JQUERY מכאן.

אתם מוכנים לצאת לדרך – אז תתחילו ליישם!