בלוג

עדכון חדש לגוגל: סקירת מוצר מקיפה

מכירים את החיפוש האין־סופי אחר סקירות מוצר איכותיות ומקיפות לפני שאתם מבצעים רכישה? החודש אלגוריתם חדש של גוגל יתחיל לעודד אתרים לפרסם סקירות כאלה. בניגוד לעדכונים הקודמים של מנוע החיפוש שהתמקדו בהבנת התוכן ושיפור יכולות הבינה המלאכותית, העדכון החדש מכוון למהות התוכן.

אילו שינויים נתחיל לראות?

עשיתם סקירה קצרה של מודלים שונים של טלפון חכם שיצאו השנה? סביר להניח שהגולשים לא יתקלו בה לאחר שהעדכון החדש יוטמע במערכות גוגל. לעומת זאת, אם תקחו מודל אחד של טלפון חכם, ותסקרו מאפיין אחר מאפיין מול השוואה למודלים הקודמים, דף זה יזכה לציון איכות גבוה. מדוע?

מומחי התוכן של גוגל גילו עובדה מצערת. במקום לערוך מחקר מקיף על מוצרים כדי לפרסם סקירה, הסוקרים מתרשלים ומעתיקים עובדות מאתרים אחרים. הם יוצרים מאמרים שמכילים סלט של עובדות, מקבץ של מוצרים ובעצם אינם מעניקים ערך רב לגולשים הקוראים את המאמרים. אתרים שהתמקדו עד כה רק בכמות, ולא השקיעו באיכות, עומדים לגלות שהם נענשו על־ידי מנוע החיפוש והדירוג שלהם יורד.

מי לעומת זאת ירוויח מהעדכון החדש? אתרים שמשקיעים זמן ומשאבים לבצע סקירות עומק על מוצרים, וכותבים מאמרים מקיפים המבוססים על ידע והיכרות עם הנושא הנחקר.

איזה תוכן גוגל יתגמל השנה?

השנה, המיקוד של גוגל יהיה על כתיבה “המעניקה למשתמשים תוכן מקורי המבוסס על תובנות מעמיקות שנכתבו על־ידי חובבי נושא מסוים או מומחים בו”. למעשה, אפשר להניח כי מידת ההכרות של הכותב עם המוצר שעליו הוא כותב, והשימוש בביטויים המקצועיים המאפייניים תחום זה, ישפיעו רבות על דירוג הדפים הכוללים את סקירות המוצרים.

מכאן, אפשר להניח שלכל סקירה כדאי להוסיף היום את המאפיינים הבאים:

  • הוסיפו מידע כללי על נושא הכתיבה והמוצרים, המדגים את ההתמקצעות שלכם בתחום. למה הכוונה? אם אתם סוקרים חלקי רכב, למשל, חשוב להפגין ידע הרלוונטי לאותו חלק בסוגי הרכב השונים.
  • חשוב להוסיף מידע על התחושה שיש כאשר מחזיקים את המוצר בידכם. כיצד הוא נראה או איך משתמשים בו. הוסיפו כל מידע מעבר לזה שמסופק על־ידי היצרן של מוצר זה.
  • הוסיפו נתונים על הביצועים של המוצר בסיטואציות שונות.
  • חשוב לציין מה ההבדל בין המוצר הזה למוצרים מתחרים.
  • אפשר לציין לאילו שימושים המוצר שאתם סוקרים טוב יותר, ובאילו סיטואציות עדיף להשתמש במוצר מתאים יותר.
  • הוסיפו את היתרונות של המוצר לצד החולשות שלו, לאחר שביצעתם מחקר מקיף על הנושא.
  • אם מדובר במודל חדש של מוצר קיים כדאי לציין את המאפיינים החדשים שנוספו לו, כיצד הוא השתדרג ביחס לגרסה הקודמת ואפילו לציין תקלות שונות של גרסאות ישנות וחדשות. כל אחד מפריטי המידע הללו עשוי להיות רלוונטי לקורא כאשר הוא מקבל החלטה אם לרכוש את המוצר.
  • במקום לכתוב רשימת מכולת של כל מאפייני המוצר, חשוב להדגיש את המאפיינים החשובים בקבלת ההחלטה הסופית לרכוש דווקא מודל זה ולא אחר. אם עוסקים ברכב, למשל, ניתן לציין את צריכת הדלק או את מאפייני הבטיחות של הרכב.
  • הוסיפו נתונים על עיצוב המוצר והיכולת שלו להשפיע על המשתמש, מעבר לתיאורים שמספק יצרן המוצר.

מתי העדכון יכנס לשימוש?

לפי גוגל, באתרים בשפה האנגלית העדכון החדש כבר הוטמע. סביר להניח שכמו כל עדכון של גוגל נמתין מספר חודשים לפחות עד שהעדכון יהיה רלוונטי גם בעברית. עם זאת, זמן החסד שקיבלנו לעדכן את האתר יכול להיות הזדמנות מצויינת למקצה שיפורים לביקורות קיימות שלכם.