בלוג

איך להצליח עם תוכן בטיקטוק?

אחת ההצלחות המפתיעות בשנתיים האחרונות הייתה של אפליקציה שנועדה במקור לשיתוף סרטונים קצרצרים במיוחד. בתחילת הדרך האפליקציה משכה אליה בעיקר ילדים ובני נוער, וכיום היא מהווה אחת מהאפליקציות הראשיות שבני עשרה משתמשים בהן. המפרסמים גילו במהרה כי אם הם רוצים להגיע לקהל צעיר זה המקום הטוב ביותר לעשות את זה. אפשר לבחור בין תכנים אורגניים בטיקטוק באמצעות תשלום לאושיות הטיקטוק המובילות המשיגות עוקבים ולייקים רבים.

המובילים בטיקטוק

לפני שמתחילים פרסום בטיקטוק כדאי להכיר את מי שכבר הצליח לרתום את הרשת החברתית הזו ליצירה של קהילות ענפות. רק כדי לסבר את האוזן, אחת מאושיות טיק-טוק בשם צ’ארלי דמליו היא רקדנית בת 16 שהתפרסמה בזכות אלפי סרטונים שעלו לרשת החברתית. לא בכדי כמות הצפיות שהיא צברה עומדות כיום על כמעט שמונה מיליארד צפיות (נכון לסוף מרץ 2021) ורשומים אליה 110.2 מיליוני אנשים.

היא זכתה להגיע אפילו לספר השיאים של גינס בתור האדם שזכה לכמות הגדולה ביות של עוקבים, לאחר שכבשה את המקום הראשון מהאלופה הקודמת לורן גריין. פעם, היינו אומרים שעם לייקים ועוקבים לא קונים במכולת, אבל היום ידוע שהאמירה הזו כבר ממש לא נכונה. נכון להיום אותה נערה מקונטיקט בארה”ב גורפת לכיסה בין 25,000 דולרים ועד 40,000 דולרים לכל פוסט פרסומי.

צעירה נוספת שהחלה את דרכה בטיק-טוק הצליחה להגיע לנתונים דומים. שמה אדיסון ריי והיא דוגמנית, זמרת, שחקנית וכמובן רקדנית. היא נחשבת כיום למקום השני מבחינת כמות אנשים רשומים (מעל 76 מיליון), והכניסה עד היום מהרשת החברתית חמישה מיליוני דולרים. היא הופיעה בראש הרשימה של המרוויחים הגדולים מהאפליקציה שפורסמה בשנת 2020, עם הכנסות משוערות שלא מביישות חברת הייטק קטנה. הפרסום פתח בפניה אפשרויות רבות בעולם המשחק כמו חידוש קולנוע לסרט “יש לה את זה” משנות התשעים שיהיה בנטפליקס וסינגל לשיר שהפיקה השנה.

לצד שתיהן או רואים עוד מספר עשרות צעירים שמצליחים לעבור את מיליון הדולר מבחינת הכנסות, כמו גם חברות הפקה המשקיעות באושיות העתיד. מן הסתם, בשנים הקרובות התחום יתחיל להתמסחר וחברות בעלות אינטרס כלכלי ייצרו את יחסי הציבור הרצויים באמצעות השקעה בפרסום מחוץ לטיק-טוק כדי למשוך עוקבים לתוך האפליקציה. מבחינתכם כמפרסמים כל הבאזז הנוצר סביב ה- Tiktokהוא הזדמנות פז למצוא חלופות לפרסום במחירים זולים להפליא כדי להגיע לקהל יעד צעיר שכבר מזמן נטש רשתות כמו פייסבוק, הנחשבות למקום שבו אבא ואמא ואפילו סבתא גולשים באופן קבוע.

אז איך ממנפים את הכוח העצום של TikTok גם לעסק שלכם?

כדי להתחיל להרוויח בטיקטוק אפשר לבחור בשתי אסטרטגיות: פרסום ממומן או הפצת תוכן אורגני.

פרסום ממומן

הראשונה היא פרסום ממומן באפליקציה בשיטה הדומה לזו של פייסבוק או גוגל. ניתן לפתוח קמפיינים בשיטה של מכרז שבהם המפרסם בוחר תקציב, והמערכת של Tik Tok מנסה להשיג חשיפות במחיר הטוב ביותר האפשרי כאשר מתבצע מכרז בין כל המפרסמים לאותו קהל יעד באזור דמוגרפי מוגדר מראש.

שיטה נוספת לפרסום היא בצורה של היקף ידוע מראש לכמות חשיפות. חשוב לדעת כי בניגוד לפייסבוק ולגוגל המעניקות סף כניסה נמוך יותר של מספר דולרים למפרסם, ב-TikTok קיים מינימום של $1,000 לרכישה של מעל מאה אלף חשיפות.

חשוב לדעת כי מבחינת אפשרויות פרסום המודעה, Tik Tok של 2021 היא עדיין מוגבלת מאד. אפשר לפרסם מודעות וידאו לאורך בלבד (המחקות את הסרטונים שמפיצים אושיות הטיקטוק עצמם). כמו כן, המודעות מופיעות אך ורק בפיד.

מי שלא רוצה להשקיע הון על הפקת הסרטון יכול להכין מצגת במערכת עצמה של טיקטוק ואז להוסיף את האודיו המתאים מתוך האפשרויות המוצעות במערכת. כמובן שלהכנת סרטון באופן עצמאי יש יתרונות כלכליים אך איכות הסרטון תהיה ירודה בהשוואה להפקה מקצועית יותר של הפרסום. ניתן כמובן להעלות במערכת הזו את פרסומת הווידאו שהפקתם בעצמכם כל עוד היא עומדת בתנאי האפליקציה העשויים להשתנות.

תוכן אורגני

הדרך השנייה למנף את טיקטוק לצרכים שלכם היא באמצעות הפצת תוכן אורגני על ידי יצירה של סרטונים ויראליים שימשכו אליכם עוקבים. חשוב לזכור כי מרבית התוכן בטיקטוק אינו תוכן שיווקי והוא קצר מאד. לכן, אינכם יכולים לעשות סרטון של סקירת מוצר ארוכה כמו שעושים ביו־טיוב.

סרטונים הממחישים את המצב שלפני השימוש במוצר ואחרי השימוש במוצר יכולים להצליח הרבה יותר. למשל, אתם יכולים להציג מוצר החותך סלט, מעצב את השיער, מוצר איפור ומוצרים דומים שניתן להדגים במספר שניות בודדות.

כמו כן, אנשים מחפשים ב-TikTok בידור ואפשרות להתנתק מחיי היומיום. אם אתם יכולים להדגים את המוצר באמצעות שיר, ריקוד או פעילות אחרת הוא יצליח יותר מפעילות משמימה.

יתרון נוסף שיש ל-TikTok הוא בהנעה לפעולה באמצעות יצירת אתגרים. למשל, חברה המשווקת מכנסים מחטבים יצרה אתגר של קבלת תגובות מבן הזוג על המכנסיים מבלי שהיה מוכן לכך מראש. סרטונים אלה הפכו לוויראליים ואפשרו לבעלי מותג המכנסונים להגיע למיליוני אנשים בתוך חודש. הסרטים המשיכו ושותפו גם בפייסבוק והמותג זכה להצלחה מסחררת.

סוד המיקרו־קופי לסרטונים

כדי להצליח ליצור סרטונים כאלה חשוב לתכנן היטב את הפעולות שיתבצעו בסרטון, את המילים שיאמרו או יוקלטו במהלכו ואת הסלוגן שיופיע באמצעו או בסוף הסרטון. כאן תצטרכו להשתמש ביכולותיו של קופירייטר מקצועי המסוגל לייצר מיקרו־קופי מנצח שיכול להוביל לכמות גדולה של עוקבים לסרטון ושיתופים שלו גם מחוץ לטיקטוק. בבלופן ארטיקלס אנו מעסיקים קופירייטרים המסוגלים לגרום לקסם להתרחש ומייצרים סלוגנים ותסריטים מנצחים הן ליו־טיוב והן לטיקטוק בהתאם למאפייני המותג שלכם.