בלוג

אתרי אי-קומרס ב-2021: שילוב של מוצרים מספקים שונים, דרופשיפינג ותוכניות שותפים

שנת 2020 הייתה שנה לא קלה בכלכלות העולם, אך דווקא תחום האי־קומרס שגשג בתקופה שבה מרבית הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים מהבית באמצעות האינטרנט. אם נבחן את הנתונים הסטטיסטיים של החברות הגדולות בתחום הצרכנות המקוונת בארה”ב נגלה כי הן דווקא הרוויחו סכומים נאים מאד מאז תחילת המשבר.

אמזון שהזהירה את המשקיעים לפני תחילת הקורונה דיווחה על רווח של $10.3 לכל מנייה ברבעון השני, 900% יותר מהצפי הראשוני שעמד על רווח של $1.4 לכל מנייה. בסוף יולי הרווח הנקי של החברה צמח ב-5.2 מיליארד דולרים, והיום הוא גבוה הרבה יותר. מתחילת השנה ועד היום שבו נכתב המאמר (29.10.20) המנייה עלתה עד כה ב- 71.16%. מניית אי־ביי גם היא הפתיעה את המשקיעים ועלתה עד היום ב- 47.47% מתחילת השנה. לצד הרווחים של החברות הגדולות מגמת המעבר לשיווק מקוון המשיכה, ואנו רואים כיום חנויות בתחום האופנה, סוכנויות רכב ומוצרים חשמליים שעוברות לפעילות כמעט בלעדית ברשת באמצעות מכירות אונליין הן ברחבי העולם והן בישראל.

שינוי מגמה ב-2021 באיתור הספקים

אחד מהשינויים שמתרחשים השנה הוא הכניסה של אפשרות דרופשיפינג לתוך החנויות המקוונות הקיימות. במקום לשלוח מנהלי רכש לסין ולזהות הזדמנויות חדשות ומוצרים שוברי קופות, בעלי אתרי המכירות מעדיפים ללכת על בטוח. הם לא אוגרים סחורה בכמויות אדירות לקראת החגים ולמעשה מנסים להפטר מהסחורה הקיימת לפני ימי ספירת המלאי בסוף השנה.

אם נבקר במגוון אתרי מכירות נגלה כי לצד המוצרים הבסיסיים של החנות מוצעים גם מוצרים הנשלחים לצרכן ישירות מהספק. ניתן לראות זאת באתרי תכשיטים ואופנה אמריקאים וישראלים כמו wish.com ואפילו באתר של ענקית הקמעונאות וולמרט. ספקים רבים מציעים בה את מרכולתם, והמוצר אינו עובר במחסנים של וולמרט ומשונע במשאיות הענק שלה, אלא מסופק ישירות ממחסני היצרן או היבואן.

כיצד התהליך הזה יכול לפתוח בפניכם הזדמנויות חדשות?

השיווק באינטרנט אינו חדש לבעלי החנויות בישראל. כבר לפני עשורים חברות כמו אי־שופ וסמארטי הציעו חנויות במחיר מסובסד שמאפשרות להתחיל מכירות באינטרנט בתוך יום־יומיים וכמעט כל “גיק” מחשבים או יזם פתח חנות מקוונת. היום, המגמה הזו מתרחבת אף יותר בזכות ממשקים המאפשרים להקים חנות שלמה בלחיצת כפתור. אין צורך להתקשר ישירות עם חברות האשראי, ואפשר למכור גם בפייפאל או במערכות הסליקה המוצעות על ידי הפלטפורמה.

השינוי הגדול שאנו רואים בשנה האחרונה הוא ההזדמנות “לטעום” את השוק ולבחון את הביקוש למוצרים. במקום לבצע סקרי שוק יקרים ומיותרים, אפשר להציב מספר מוצרים בשיטת דרופשיפינג באתר ולשלב אותם באופן שקוף לחלוטין ללקוח עם המוצרים המסופקים על ידכם. למשל, אם יש ברשותם חנות למכירת אביזרים לרכב, תוכלו להוסיף מראות חכמות, פנסי לד מרשימים ואפילו מדבקות לשמשות המסופקים ישירות מהיצרן בסין ונשלחים ללקוח. כעת מגיע החלק המאתגר. שיווק האתר עצמו והגדלת כמות הכניסות. נרחיב על כך מעט:

הגדלת הטראפיק לאתר באמצעות תוכן

מרבית אתרי המכירות זוכים לשיעור של 1%-2% המרה ביחס בין כמות המבקרים באתר לרוכשים. הסיכויים לרכישה נוספת גדלים לאחר שהלקוח קבל את המוצר בפעם הראשונה לביתו לאחר חווית קנייה מוצלחת. לכן, כדי לתפעל חנות רווחית חשוב להגדיל את התעבורה לאתר, לפחות ב-10% מדי חודש. הדבר דורש שילוב של תקציבי פרסום גבוהים בהתחלה והשקעה בקידום אורגני.

אתרי מכירות רבים מעתיקים את התוכן המסופק להם בקטלוג המוצרים של היצרן או יבואן המוצר, ובדרופשיפינג בדרך־כלל יעתיקו את התמונות והתוכן הכתוב במודעה. חשוב לדעת כי מדובר בטעות מרה שעשויה לעלות לכם בתעבורה אורגנית מגוגל. מדוע? ככל שהתוכן שאתם מוסיפים לאתר יהיה מקורי יותר וירתק את הגולשים, כך גדל הסיכוי שהם יחזרו לרכוש אצלכם. לפעמים, אתרים שמוכרים במחיר מעט גבוה יותר מהמתחרים, אך מציגים את הערך שהמוצר נותן בצורה ברורה וחד משמעית ללקוח, יזכו לכמות מכירות גבוהה יותר מאתרים שמנסים לשמור על מחירים נמוכים.

כמו כן, מומלץ להתחיל ליצור קהילה של גולשים החוזרת לאתר כל פעם. כיצד תעשו זאת? העלו כתבות, פוסטים בבלוגים, פוסטים ברשתות חברתיות שמפנים למוצרים וסרטוני וידאו עם ביקורות מוצר אותנטיות של הלקוחות שלכם. כל אלה יאפשרו לכם להגדיל את כמות המכירות במאות אחוזים תוך כמה חודשים, אם שם החנות שלכם והמותג שבניתם באמצעותו הצליחו להיחרט בזיכרונם של הגולשים.

אם אינכם יודעים כיצד לנסח את תיאורי המוצר והתכנים האחרים באתר בעצמכם בשפה העברית, האנגלית או בשפות נוספות, תוכלו להיעזר בשירותי חברה לכתיבת תוכן המעסיקה כותבים מיומנים שיעשו זאת עבורכם בתמורה לסכום נמוך של עשרות אגורות. ההשקעה הזו ביצירת קהילת רוכשים נאמנה, וכן הגדלת התעבורה מקידום אורגני, משתלמת בטווח הארוך ויכולה לחסוך לכם הון בעלויות הפרסום.

מונטיזציה של האתר והכנסה נוספת

לצד מכירת המוצרים עצמם בחנות המקוונת ניתן להרוויח גם מאפיקי הכנסה נוספים בתוך האתר. למשל יצירת קשר עם אתרים המעוניינים לשווק מוצרים ושירותים ללקוחות האתר באמצעות תוכנית שותפים. תוכניות אלה מספקות לינק ייחודי לאתר המועבר בזמן שהקונה הפוטנציאלי מקיש על באנר או קישור בחנות המקוונת. אם בוצעה רכישה של הקונה הזה האתר יקבל עמלה שהוסכמה מראש.

דרך נוספת היא שיווק תכנים באתר, כמו כתבות פרסומיות ובאנרים למפרסמים המשלמים ישירות לבעלי האתר במקום דרך תוכניות אפלייטס.

אפשרות שלישית היא הוספת מנועי שיתוף תכנים כמו אאוטבריין וטאבולה לאזור של בלוג או כתבות באתר. כותרות הכתבות ותמונה יופיעו בחנות כאילו הן פורסמו על ידי אתר המכירות, אך בפועל מדובר בקישור לאתר חיצוני. האתר נפתח בחלון נפרד ואינו מוציא את הלקוח הפוטנציאלי מהחנות, אלא החנות נשארת ברקע. כל הקלקה כזו מזכה אף היא את מפעילי אתר המכירות בעמלה.

דרך רביעית להרוויח מהאתר היא באמצעות משלוח ניוזלטר עם תכנים שיווקיים שמפיצים מותגים שונים. למשל, בתחום הגיטרות ניתן לפרסם גיטרה או מגבר עבור חברות מובילות, ולשלב את הפרסום לרשימת תפוצה של עסק המוכר ספרי תווים וטאבים. רשימת התפוצה הזו מהווה קהל יעד מפולח היטב, ולכן כל אחד מהמנויים לרשימת התפוצה שווה זהב עבור המפרסם. תוכלו גם ליצור תתי קבוצות בתוך רשימת התפוצה למשל בתחום המוזיקה ניתן להפריד בין נגני פסנתר, תופים וגיטרה ולשלוח לכל קבוצה אך ורק את המוצרים והמבצעים המתאימים עבורה. קיימות מגוון מערכות דיוור מקוון שמאפשרות לשלוח את הניוזלטר באופן אוטומטי, וניתן להעזר בחברות תוכן מקצועיות כדי לנסחו.

לסיכום, כיום תחום השיווק המקוון זוכה לפריחה עצומה, באמצעות שילוב של דרופשיפינג ומכירת מוצרים מספקים עצמאיים שונים. ממש כמו שענקיות האי־קומרס מרוויחות סכום מכובד בתקופה הזו, גם בעלי חנויות קטנים יותר יכולים למנף את העידן שבו כולם רוכשים בצורה מקוונת לרווח עצום במספר אפיקים שונים. אפשר להגדיל את התעבורה לאתר באמצעות מתודות של SEO וקידום אתרים, כתיבת תכנים מקוריים לאתר ויצירת קהילה שוקקת חיים החוזרת שוב ושוב לצרוך את מוצרי המותג. כעת, זה הזמן שלכם לרכוב על גל ההצלחה של אתרי המכירות ולהתחיל למקסם את הרווחים שלכם מדי חודש.