בלוג

איך בונים אתר מכירות עם דרופשיפינג בשעה אחת?

התקופה הנוכחית מאפשרת לכל אדם להמשיך לעבוד ולהרוויח מהבית באמצעות הקמה של אתר המבצע מכירות מקוונות. אך, גם אם אין לכם אפילו מוצר אחד במלאי אתם עדיין יכולים להרוויח. כיצד? באמצעות השיטה המכונה “דרופשיפינג”. שיטה זו מבוססת על העובדה שספקים מכל העולם מעוניינים להציג את המוצרים שלהם באתר שלכם, ואינם מחייבים אתכם לרכוש את המוצרים קודם לכן בסיטונאות. הם מבצעים את השילוח של המוצר ישירות ללקוח, בעוד אתם גובים את דמי המשלוח ומעבירים להם אותם. השיטה פועלת באירופה, ארצות הברית וכמובן גם ישראל, באמצעות ספקים מכל העולם. המדריך לדרופשיפינג באמצעות אתר מקוון לפניכם.

בניית האתר הבסיסי

הדרך הכי מהירה לבנות אתר מכירות עם דרופשיפינג הוא באמצעות מערכת “שופיפיי” הכוללת מודול של דרופשיפינג באמצעות חברה חיצונית בשם Oberlo. לאחר הרשמה פשוטה אפשר ליצור חנות למשך שבועיים ללא תשלום, ולאחר מכן לשלם רק תשלום חודשי עבור התפעול של האתר. שופיפיי מציעה עיצוב בסיסי ללא עלות או אפשרות לקנות תבניות עיצוב מוכנות מראש במחיר של 199$. אפשר להרשם דרך תוכנית שותפים של משתמש שיש לו חנות פעילה בתשלום ולזכות להנחה קטנה בעלות החודשית.

לא ניכנס לעומק לתהליך הקמת החנות עצמה, משום שמערכת שופיפיי כוללת מדריכי וידיאו מפורטים מאד בנושא הזה להקמת אתרי מכירות פשוטים. במדריך הזה נתמקד, לעומת זאת, בדרך המהירה ונכונה ביותר להוסיף מוצרים של ספקים שונים בממשק המקוון של אוברלו, בדרך בה תוכלו לתמחר את המוצרים האלה וכיצד תוכלו להגדיר לאילו קטגוריות ישוייכו.

נצא מנקודת הנחה שאת החנות הראשונית שלכם הקמתם, וחיברתם אותה לאחסון החינמי של שופיפיי. החנות תופיע בכתובת: yourname.myshopify.com כאשר במקום yourname  אתם יכולים לבחור בכל שם שהוא שעדיין לא נתפס על ידי משתמש האחר.

בשלב הבא, מתוך ממשק הניהול של שופייפיי תוכלו לבחור באפשרות של “הוספת מוצרים” אם יש לכם מלאי של מוצרים בחנות פיזית או שהזמנתם מלאי מספק אחר. אם לא, בחרו באפשרות של Dropshipping. אפשרות זו תוביל אתכם ליצירת חשבון ב – Oberlo, שירות מקוון המאפשר לחבר את המוצרים של ספקי הדרופשיפינג ישירות לחנות שלכם. כאן מתחיל הקסם האמיתי.

כנסו לממשק של אוברלו והתחילו לנווט במוצרים השונים המוצעים באתר

מכירות דרופשיפינג

זו הכניסה לממשק. משם תוכלו לעבור לקורס חינמי שמסביר איך להתחיל… לאחר מכן התחילו לחפש מוצרים בתחומים שמעניינים אתכם.

הסוד: הוספת מוצרים לאתר בצורה אוטומטית

לאחר שבחרתם את כל המוצרים שאתם רוצים להכניס לאתר, שימו לב שהם מופיעים ב- Import List או “רשימת מוצרים ליבוא לחנות”. המוצרים הללו עדיין לא נמצאים בחנות עצמה. שימו לב לתמונה הבאה

אתר מכירות

בשלב הבא, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הלינק הראשון בתפריט מצד שמאל המסומן בעיגול שחור  עם הכיתוב “Import List”. הקלקה זו תוביל אתכם לעמוד בו נמצאים כל המוצרים לייבוא, עם אפשרות לשנות את התוכן של כל מוצר, הכותרת והקטגוריה בה הוא מופיע. חשוב לדעת שהכותרת המקורית של המוצר תמיד תשאר כשדה נפרד, המיועד הן עבורכם והן עבור הספק שיוכל לזהות באיזה מוצר מדובר.

בשלב הזה אתם עדיין לא יכולים לשנות את מחיר המוצר. הוא ישתנה אך ורק כאשר תעבירו מוצר זה בתהליך של ייבוא לחנות.

אתר מכירות

זוהי דוגמה למוצר אחד לפני היבוא לחנות.

חשוב לפתוח את המפרט של המוצר שם יופיעו מחיר העלות, השילוח והמכירה

איך לבנות אתר מכירות

לאחר שהמוצר עבר לחנות שלכם אתם יכולים להמשיך ולערוך שדות נוספים, כולל שדה העלות שלכם לספק, ולהתחיל לייצר מכירות אונליין למוצר זה. אך, שימו לב בתמונה מעלה מה קרה במוצר האחרון. לכאורה, אתם תהיו בהפסד אם תמכרו אותו ב-3.38$. מדוע? עלות השילוח של המוצר ועלותו הבסיסית יהיו גבוהים ממחיר המכירה שמופיע בצד ימים. לכן, חשוב לשנות את המחיר ולהוסיף רווח מסויים. במקרה זה גדי למכור את המוצר לפחות ב-7$ כולל משלוח. השינויים הללו לא מתבצעים באופן אוטומטי ויש לבצעם ידנית.

אפשרויות מתקדמות ביבוא מוצר

לפני שאתם מייבאים מוצר לחנות מומלץ לבדוק האם הוא מופיע במספר צבעים. תוכלו להפוך את כל אחד מהצבעים הללו למוצר נפרד בלחיצת כפתור אחת. כיצד עושים זאת? בחרו בצפייה ב- More Actions (פעולות נוספות” ולאחר מכן ב – Split Product, כפי שמופיע בתמונה מטה.

מכירות און ליין

התמונות

כאשר אתם מייבאים את המוצרים לחנות שלכם תופיע גלריית תמונות שלמה של כל אחד מהמוצרים. למרבה המזל הספקים בתחום הדרופשיפינג מנוסים מאד באופטימיזציית מכירות באינטרנט ודואגים להזין למערכת תמונות מקצועיות שהוכיחו את עצמן בעבר כיעילות לשיווק של כל מוצר ומוצר. עם זאת, יתכן ומסיבה כלשהי אינכם מעוניינים להשתמש בחלק מהתמונות או שתרצו להפוך תמונה לתמונה ראשית המופיעה גם בגוגל לצד תמונות המוצר שלכם. אם תקליקו על טאב “images”, יפתחו בפניכם כל התמונות ותוכלו לבחור איזו מהן תופיע כראשית ואילו תמונות תייבאו לגלריה האישית שלכם באתר.

מכירות און ליין

האם כאי להשאיר את תיאור המוצר כפי שהוא בחנות שלכם?

בעלי חנויות רבים שמתחילים לשווק מוצרים בדרופשיפינג מסתפקים בתיאור המוצר כפי שהוא מיובא מהאתר של הספק. בפועל, יתכן ומדובר בטעות. מדוע? מנוע החיפוש של גוגל אינו מעניש על תוכן שאינו מקורי בתחום האי-קומרס, ומזהה כי מדובר בתיאור של הספק. אך, אם אתם מעוניינים למשוך את הקורא בתיאור מפורט של המוצר שיעודד אותו לרכוש מוצר זה ומוצרים נלווים – מומלץ להשקיע סכום נוסף ביצירת תוכן מקורי משלכם.

תוכלו להזמין תוכן לתיאור מוצרים לחנויות מקוונות אצלנו, ולשלם סנטים בודדים לכל מילה. ההשקעה הזו תשתלם משום שיהיה לכם תוכן מקורי, שיווקי ומזמין שהופך את האתר למאגר מידע מרתק בנישה בה אתם פועלים.

חשוב גם לזכור כי יתכן והתוכן המקורי של המוצר כתוב באנגלית, ואם אתם עובדים עם אלי אקספרס הוא מתורגם באופן אוטומטי לעברית לא תקינה. מומלץ מאד לעבור שוב על התוכן שהתקבל באופן אוטומטי מהאתר ולשנותו לשפה תקינה, בהירה ושיווקית שתגדיל את כמות המכירות שלכם באתר.

הוספת מוצרים לכל קטגוריה

כאשר מייבאים את המוצרים מהאתר של “אוברלו” לתוך ממשק הניהול של שופיפיי הם מגיעים באופן אוטומטי לתוך קטגוריה ראשית של עמוד הבית. אך, אתם יכולים לבצע קיצור דרך יעיל ומשמעותי פה. אם תבנו מראש את הקטגוריות שלכם, תוכלו לבחור לאיזו קטגוריה כל מוצר ישוייך באופן אוטומטי. לאחר מכן, בממשק של שופיפיי תוכלו לשייך את אותו מוצר למספר קטגוריות. למשל, אם אתם בונים אתר בתחום התכשיטים, תוכלו להוסיף טבעת גם לקטגוריה של “טבעת נישואין” או “אירוסין”, וגם לקטגוריה של “טבעיות לנשים.

מה קורה אם הספק העלה את מחיר המוצר?

כאן טמון החלק העוצמתי ביותר בקשר בין הספקים לחנות באמצעות אוברלו. אם אתם עובדים בדרופשיפינג לא תרצו להיות בסיטואציה לא נעימה שבה הספק העלה את מחירי המוצרים, אך הם לא התעדכנו באתר שלכם. הדרך הראשונה להתמודד עם מקרה זה היא למכור מראש במחיר גבוהה משמעותית ממחיר הקניה, למשל 500% ממחיר הקניה. הדרך השניה היא לבחור בעדכון אוטומטי של מחיר המוצר במקרה שהוא השתנה. תוכלו לעשות זאת ישירות מאוברלו, במסך עדכון המחירים בחלק הבא:

מכירות באינטרנט

לסיכום, הקמת חנות וירטואלית משולבת בדרופשיפינג מאפשרת לכם להתחיל לייצר רווחים, ללא רכישת מלאי כל שהוא ולהתחיל להרוויח מהעולם המתגמל במיוחד של הקניונים הדיגיטליים. בתוך שעה אחת בלבד תוכלו להפעיל חנות עצמאית, מלאה במאות מוצרים ולבנות קהילת צרכנים נאמנה שרוכשת מכם שוב ושוב.