בלוג

מדוע עסקים קטנים צריכים תוכן איכותי מאד באתר?

עסקים קטנים נהנים בעשורים האחרונים מהיתרון הגדול של רשת האינטרנט. הם אינם צריכים להשקיע הון בחנות ענקית ומפוארת או בהעסקת מאות עובדים כדי לבנות מוניטין של רשת גדולה. כל שעליהם לעשות כדי להגיע ללקוחות הוא להיות בעמודים הראשונים של גוגל, להציע תוכן איכותי ומגוון באתר וברשתות החברתיות ולהעניק שירות לקוחות נפלא. משם, השמיים הם הגבול. חלק בלתי נפרד מבניית המוניטין באינטרנט קשור לאיכות התוכן המפורסם. במאמר זה תגלו מדוע חשוב להשקיע בראש ובראשונה בתוכן איכותי לעסק.

כרטיס הביקור האמיתי שלכם

כאשר אתם נפגשים עם לקוחות פוטנציאליים, הדבר הראשון שתתנו להם הוא את כרטיס הביקור שלכם. כפי שאינכם מוציאים פנקס עם דף שורות ורושמים את מספר הטלפון, אלא מגישים כרטיס מעוצב ואיכותי, כך גם המפגש הראשוני שלכם עם הלקוח באינטרנט צריך להפגין מקצועיות רבה. לפני שאדם מקבל החלטה על רכישת שירות או מוצר מחברה מסוימת הוא בוחן את אתר האינטרנט שלה. הוא קורא על המוצרים והשירותים, מתמקד במידע המקיף בפרופיל החברה ומתרשם מניסיונה של החברה בתחום. אין זה משנה אם מדובר בשרברב, סוכנות השכרת רכב או טכנאי מחשבים – כולם יכולים להרשים את הלקוח באמצעות המילה הכתובה.

לכן, חברות תוכן מקצועיות מציעות שירותי כתיבת תוכן לעסקים קטנים, באיכות שמקבילה לתוכן הכתוב באתרי החדשות ובאתרים הגדולים בתחום. כל אחד יכול לתפעל היום אתר אינטרנט שכולל מדריכים מלאים בתחום העיסוק של החברה, בלוג פעיל עם פוסטים עדכניים, מידע מפורט על השירותים ותוכן שיווקי המחמיא לחברה. בהשקעה של מספר מאות שקלים בחודש, אפשר למלא את עמוד הפייסבוק של החברה בפוסטים מרתקים, המושכים לקוחות להכנס לאתר ולבצע הזמנות של שירותים בקליק אחד.

כיצד הכותבים יודעים למשוך את הלקוחות להזמין?

כותבים מקצועיים המייצרים למחייתם תוכן לעסקים קטנים, יודעים כיצד להשרות על הלקוח הפוטנציאלי תחושה שהוא מכיר את החברה לאחר קריאת מאמר או שניים. הם מתמחים בבניית האמון והצגת המוניטין של החברה שנבנה עם השנים. אם תקראו אתרים של חברות הובלה המציגות עצמן באור חיובי, תחושו בטוחים יותר להשתמש בשירותיהן ביום שבו תעברו דירה. מאמרים מקצועיים באתר המסייעים ללקוח, יגרמו לתחושה שהחברה ממוקדת ברמת שירות גבוהה. למשל, הבלוג של אותה חברה יכול לכלול מאמרים כמו: “כיצד לארוז את הציוד?”, “כיצד לנצל בצורה הטובה ביותר את המקום בארגזים ואיך למיין את התכולה שלכם?” יכולים להעניק ערך מוסף ללקוח. כאשר אתם מעניקים ידע חשוב ללא תשלום, הלקוחות מרגישים שמדובר בחברה אכפתית שתעניק שירות שהוא לא פחות ממצוין.

דרך נוספת לקדם עסק קטן ברשת היא באמצעות כתיבת מאמרים למנועי הפצת תוכן כמו “טאבולה” ו”אאוטבריין”. כתיבת תוכן לעסק קטן שמסוגל להופיע באתרים, כמו: YNET, מעריב, ישראל היום, מאקו ומקומות נוספים בעלות מינימלית, מעניקה תחושה כי מדובר בעסק גדול יותר ובעל ניסיון רב בתחומו. מומחי הכתיבה יכולים לנסח מאמר בסגנון עיתונאי, המזכיר את הראיונות המקיפים המפורסמים במדורי המגזין של העיתונות המודפסת. לו הייתם צריכים לשלם לחברות יחסי ציבור כדי לשלב מאמר כזה בעיתון הייתם משלמים הון. אך, כיום, בעידן שבו ישנו מידע בשפע ואתרי החדשות מתחרים ביניהם, כל עסק קטן יכול להופיע באתרים הללו בעלויות סמליות בפרסום מאמר מקיף ב”אאוטבריין” ולשלם על פי כניסות למאמר.

לצד כל אלה, חשוב לשים לב כי התוכן שאתם מפרסמים נכתב בשפה תקנית, בלשון המתאימה לזכר ולנקבה ותוך התחשבות בקהלי היעד אליהם אתם מכוונים. בתחום הזה כל מילה שמופיעה במאמר חשובה ביותר, ויכולה לקבוע האם הקורא ימשיך לקרוא את המאמר או שמא יעבור לעמוד הבא באתר. לכן, במיוחד עבור עסקים קטנים, חשוב לנצל היטב את המדיה המקוונת ולייצר תוכן המתאים ככפפה ליד ללקוח.

לסיכום, כאשר מתחילים לקדם עסק קטן, חשוב לתכנן היטב את אסטרטגיית התוכן של העסק המופיעה באתר התדמיתי של העסק באתרים המפרסמים אותו וברשתות החברתיות. אל תתפשרו על תוכן רדוד הכתוב בשפה דלה, ונסו למצוא בכל שבוע נושאים עדכניים לכתוב עליהם. תופתעו לגלות איך תוך זמן קצר האתר שלכם זוכה לכמות גדולה של כניסות, המתבטאת גם בעלייה משמעותית במכירות המוצרים והשירותים ללקוחות נאמנים שחוזרים לאתר שלכם שוב ושוב, להתעדכן בחידושים האחרונים בנישה שבה אתם פועלים.